استقلال، سپاهان و تراکتور جدی‌ترین رقبای پرسولیس در این چند سال بوده‌اند. تیم‌هایی که در لیگ نتوانستند حریف پرسپولیس باشند. آنها هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند؛
کد خبر: ۸۷۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱ 14 July 2020

پرسپولیس در آستانه چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر است و به نظر می‌رسد رسیدن به این تیم یک امر دشوار برای رقبا و مدعیان باشد.

ایرنا- پپ گواردیولا بعد از اینکه تیمش شانس قهرمانی در لیگ برتر انگلستان را از دست داد در نهایت فروتنی و با نگاهی منطقی اعلام کرد تیمش در رقابت با لیورپول شکست خورده است و قهرمانی حق مسلم بندرنشینان خواهد بود. او اعلام کرد تیمش با افتخار برای تیم قهرمان تونل افتخار باز خواهد کرد. پپ در این باره گفت: " لیورپول فوق‌العاده است و وقتی به خانه ما بیایند برایشان تونل افتخار باز می‌کنیم زیرا که سزاوار این احترام هستند." در پایان همان بازی سیتی موفق شد با چهار گل از سد لیورپول بگذرد.

لیگ برتر فوتبال ایران به ۶ هفته پایانی خود رسیده است. پرسپولیس با فاصله‌ای ۱۴ امتیازی در صدر جدول قرار دارد و فقط یک معجزه می‌تواند آنها را از رسیدن به جام بازدارد. با این حال همه منتظرند تا ببینند تیم یحیی چه زمانی قهرمانی را مسجل می‌کند و پوکر رویایی باشگاه را محقق خواهد کرد. سرخپوشان تهرانی می‌توانند با فتح لیگ نوزدهم به رکوردهای پرتعدادی دست پیدا کنند. بیشترین برد، کمترین گل خورده، بیشترین امتیاز و ... تنها بخشی از افتخاراتی است که تیم قرمزپوش پایتخت به آن فکر می‌کند.

اما این اقتدار در همین فصل شکل نگرفت. شروع ماجرا از اواسط لیگ پانزدهم زده شد. پرسپولیسی که اوایل فصل را با نتایج بد و همچنین فوت کاپیتان خود آغاز کرد اما رفته رفته جان گرفت و در روز آخر به خاطر تفاضل گل کمتر نایب قهرمان شد. آنها از لیگ شانزدهم سلطه خود را بر فوتبال ایران آغاز کردند. سه قهرمانی پیاپی در لیگ، قهرمانی در جام حذفی، بردن سوپرجام فوتبال ایران، صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و ... مهمترین اتفاقاتی بود که توسط پرسپولیس رقم خورد. آنها در این مدت پنجره‌ نقل و انتقالاتی‌شان بسته شد و مدیران عامل زیادی را به خود دیدند. ۲ بار سرمربی‌شان تغییر کرد و ستاره‌های این تیم رفت و آمد داشتند ولی خللی در اتفاقات درون زمین به وجود نیامد. آنها به بردن و رقبا به باخت در برابر این تیم عادت کردند.

استقلال، سپاهان و تراکتور جدی‌ترین رقبای پرسولیس در این چند سال بوده‌اند. تیم‌هایی که در لیگ نتوانستند حریف پرسپولیس باشند. آنها هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند؛ به ویژه استقلال که ماجراهای عجیبی پیرامونش به وجود آمد اما هیچ‌وقت نمی توان آن مصائب را معلولی دانست بر علت قهرمانی‌های سریالی رقیب سنتی. علت اصلی را درون زمین باید پیدا کرد نه بیرون از آن.

گام اول برای رقابت کردن و برای پیروز شدن بر دشمن، این است که دشمن و رقیب خود را محترم بشمارید و به قدرتش اعتراف کنید. شما با این کار گام بزرگی برای به جلو حرکت کردن برداشته‌اید. شما نشان داده‌اید که معنی قدرت را متوجه می‌شوید و می‌دانید که چگونه باید بزرگوارانه و فروتنانه رفتار کرد. شما نشان داده‌اید که شکست را قبول کرده‌اید و این آغازی است برای رسیدن به پیروزی. باید برای پرسپولیس تونل افتخار باز کرد اما به فکر رقابت جدید بود. همان‌طور که سیتیِ گواردیولا این کار را انجام داد و فصل قبل، کلوپ بعد از رقابتی طاقت‌فرسا در قبال سیتیزن‌ها انجام داد و فصل بعد آنها را شکست داد.

 

برچسب ها: پرسپولیس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار