معاون آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد که آموزشگاه‌های استان تا عادی شدن شرایط حق هیچگونه فعالیتی ندارند و باید تمامی برنامه‌های خود را لغو کنند.
کد خبر: ۸۷۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 14 July 2020

معاون آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد که آموزشگاه‌های استان تا عادی شدن شرایط حق هیچگونه فعالیتی ندارند و باید تمامی برنامه‌های خود را لغو کنند.

اسفندیار نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با استناد به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر حاکم شدن شرایط قرمز کرونایی در مازندران ، افزود : بر همین اساس فعالیت تمامی آموزشگاه های علمی و پرورشی اعم از آموزشگاه های زبان ، آموزشکده های کنکور و کانون های فرهنگی و ورزشی تا عادی شدن شرایط ممنوع خواهد بود.

وی برگزاری هرگونه کلاس درس چه در محیط مدرسه و چه در محیط آموزشگاهی را برای استان غیرقانون و مخالف با پروتکل های بهداشتی و دستور ستاد ملی و استانی کرونا دانست و هشدار داد که در صورت مشاهده تخطی ، واحدهای خصوصی پلمب می شود و با مدیران واحدهای دولتی برخورد قانونی خواهد شد.

نظری گفت : بر اساس اعلام مراجع بهداشتی ، ویروس کرونا قابلیت سرایت به تمامی سنین از جمله کودکان را دارد و نباید دانش آموزان و کودکان در معرض این خطر قرار گیرند.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ مرکز آموزشی و آموزشگاه خصوصی علمی و پرورشی در مازندران فعال هستند ، افزود : سالانه حدود ۲۰۰ هزار کودک و نوجوان در این آموزشگاه ها شرکت می کنند.

این برای دومین بار است که مراکز آموزشگاهی استان مازندران به تعطیلی کشیده می شوند. پیش از این نیز همزمان با ورود رسمی ویروس کرونا در اسفند ماه سال گذشته به مازندران تمامی مراکز آموزشی استان از جمله آموزشگاه های خصوصی تعطیل شدند. این تعطیلی که حدود سه ماه به طول انجامید منجر به کوچ آموزشی مازندران به فضای مجازی شد ، اما از اوایل خردادماه گذشته فعالیت مراکز آموزشی به خصوص آموزشگاه های خصوصی با ابلاغ پروتکل های بهداشتی از سرگرفته شد.

طبق پروتکل های تعیین شده علاوه بر مواردی همچون ضدعفونی مستمر مراکز ، استفاده از ماسک توسط پرسنل و دانش آموزان و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، برای کلاس ها نیز ظرفیت حداکثری ۱۰ نفر تعیین شد ولی اکنون از حدود ۱۰ روز پیش مازندران به صورت رسمی وارد پیک دوم کرونا شد به طوری که در عرض یک هفته اخیر تعداد بیماران بستری مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در استان تقریبا پنج برابر شد و از مرز یکهزار نفر گذشت.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی در حال حاضر هم اکنون حدود یکهزار و ۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

همچنین ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۶۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند و ظرف همین مدت تعداد ۱۸۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

قرمز شدن شرایط شیوع کرونا در استان مازندران که روز گذشته از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام شد، تا کنون برخی از صنوف مانند تالارهای پذیرایی و سالن های آرایشی و باشگاه های ورزشی استان را به تعطیلی کشاند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار