بر اساس تازه ترین گزارش شبکه بهداشت آمل ۳۳۰ بیمار میتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند که برابر با یک سوم بستری‌های کرونایی مازندران است.
کد خبر: ۸۷۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵ 14 July 2020

بر اساس تازه ترین گزارش شبکه بهداشت آمل ۳۳۰ بیمار میتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند که برابر با یک سوم بستری‌های کرونایی مازندران است.

 ایرنا ، بنابر آخرین گزارش رسمی در ۲۴ ساعت گذشته با بستری شدن ۲۶۴ بیمار دارای علائم ابتلا به ویروس کووید-۱۹ ، در مجموع یکهزار و ۸۱ بیمار مبتلابه ویروس کرونا در بیمارستان های ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در حال حاضر ۳۳۰ بیمار دارای علائم حاد تنفسی و مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های آمل بستری هستند.

فرامرز اکبری افزود : پس از فروکش کردن تب کرونا در ماه قبل در تمام بیمارستان‌ها به ‌جز بیمارستان امام خمینی (ره) که آن هم تعداد بیماران کرونایی آن زیاد نبود، حالا مجددا پس از تکمیل ظرفیت این بیمارستان، بیمارستان‌های شمال، امام رضا(ع) امام علی(ع) و ۱۷ شهریور شروع به پذیرش بیماران کرونایی کردند.

وی با بیان اینکه هر پنج بیمارستان این شهرستان درگیر بیماران کرونایی هستند ، افزود: چهار بیمارستان از این تعداد در شرف تکمیل ظرفیت قرار دارند.

به گفته این مسئول ، شرایط بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز درمانی آمل رو به افزایش است و رفته رفته از توان مراکز درمانی شهرستان خارج می شود.

وی بزرگ ترین مشکل پیش آمده در شرایط فعالی را کمبود نیروی انسانی و پرستار عنوان کرد و افزود : کادر درمانی شهرستان به شدت خسته هستند و به دلیل عبور از پیک نخست فرسوده شدند و به همین دلیل هم این شهرستان نیاز فوری به نیروی انسانی دارد .

اکبری با بیان اینکه آمار افزایشی بیماران کرونایی در آمل حکایت از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم دارد ، گفت : انتظار می رود با توجه به وضعیت قرمز شهرستان ، شهروندان رعایت موارد بهداشتی را جدی بگیرند و جز در موارد ضروری منزل را ترک نکنند.

با وجود اینکه مازندران در خردادماه به آرامش نسبی در شیوع ویروس کرونا دست یافت ، اما از حدود ۲ هفته پیش روند شیوع بیماری افزایشی شد و بخشی از محدودیت ها و تعطیلی ها قبلی دوباره به استان برگشت که از جمله آن تعطیلی نماز جمعه تعدادی از شهرها بوده است.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم اکنون حدود یکهزار و ۸۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که دستکم چهار برابر ماه خرداد و اوایل ماه تیر است.

وزارت بهداشت هم روز گذشته وضعیت مازندران را به لحاظ شیوع کرونا قرمز اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار