بخاطر حساسیت صحنه بحث‌برانگیز در دقیقه ۹۰ دیدار استقلال و نساجی، نظر ۱۰ نفر از کارشناسان داوری فوتبال ایران را درباره قضاوت کرمانشاهی پرسیدیم که صحبت‌های آنها را در زیر می‌خوانید
کد خبر: ۸۷۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 25 July 2020

 ورزش سه: استقلال پس از یک باخت و دو مساوی، هفته قبل موفق به کسب پیروزی خارج از خانه مقابل صنعت نفت آبادان شد تا از شرایط بحرانی خارج شود و همچنان شانس سهمیه آسیایی را برای خود حفظ کند ولی آنها دیشب دوباره در ورزشگاه آزادی فرصت‌سوزی کردند و نتوانستند نساجی را شکست دهند.

 توقف یک بر یک مقابل نساجی موجب شد تا شاگردان فرهاد مجیدی همچنان در جایگاه پنجم جدول لیگ برتر بمانند و فرصت صعود به رده چهارم و رسیدن به یک امتیازی سپاهان و تراکتور را از دست بدهند ولی ناکامی آبی‌ها در این بازی، تحت الشعاع یک صحنه داوری هم بود.

 

عدم برتری استقلال در دیدار با نساجی در شرایطی رقم خورد کرد که صحنه‌های داوری متعددی در طول این مسابقه رخ داد ولی مهم‌ترین آنها، در دقیقه ۹۰ اتفاق افتاد؛ جایی که توپ ارسالی از میانه زمین به پشت مدافعان نساجی موقعیت خطرناکی را ترتیب داد ولی در این لحظه میلاد زکی‌پور، مدافع کناری و پیشتاخته استقلال پس از برخورد با رضا دهقانی، بازیکن نساجی سرنگون شد.

 

برخلاف فرهاد مجیدی که در کنار زمین به عدم اعلام پنالتی به سود استقلال معترض بود، رضا کرمانشاهی داور مسابقه چنین اعتقادی نداشت و با قاطعیت روی تصمیم خود ایستاد تا آبی‌ها از یک پنالتی لحظه آخری که می‌توانست سه امتیاز را برای آنها به همراه بیاورد، محروم شوند و از صعود یک پله‌ای بازبمانند.

بخاطر حساسیت صحنه بحث‌برانگیز در دقیقه ۹۰ دیدار استقلال و نساجی، نظر ۱۰ نفر از کارشناسان داوری فوتبال ایران را درباره قضاوت کرمانشاهی پرسیدیم که صحبت‌های آنها را در زیر می‌خوانید:

 

رضا غیاثی: به هیچ وجه این صحنه پنالتی نبود. رضا کرمانشاهی در این صحنه خوب کار کرد و بعد از آن هم به درستی به کادر استقلال اخطار داد. این برخورد مهاجم به مدافع بود و شکی در آن نیست.

 

سعید مظفری‌زاده: مدافع نساجی بدون خطا توپ زکی‌پور را کنترل کرد که اعتراض کادر فنی استقلال در این صحنه بی‌مورد بود.

 

مسعود مرادی: مدافع نساجی روی بازیکن استقلال خطا نکرد و داور تصمیم درستی برای ادامه بازی داش

 

خداداد افشاریان: خطایی در محوطه جریمه نساجی اتفاق نیفتاد و به درستی ادامه بازی اعلام شد.

 

نوذر رودنیل: در دقیقه ۹۰ خطای پنالتی در محوطه جریمه نساجی رخ نداد و شاهد یک برخورد ساده بودیم. نمی‌دانم تا چه زمانی می‌خواهیم همچنان به تصمیم‌های داور معترض شویم؟ سوت داور با اعتراض برنمی‌گردد و فقط این مساله به ضرر تیم معترض تمام می‌شود و فرد معترض با کارت زرد و سپس کارت قرمز جریمه می‌شود/ فارس

 

نويد مظفری: در مورد صحنه‌ای که در دقیقه ۹۰ مسابقه استقلال و نساجی مازندران رخ داد، باید گفت که مدافع نساجی خطایی انجام نمی‌دهد و فقط در مسیر خودش حرکت می‌کند. در واقع این بازیکن استقلال است که خودش را به مدافع می‌زند و به همین دلیل سرنگون می شود.

 

پیروز سیف‌الله‌پور: با احترام به نظر هواداران تیم خوب استقلال در صحنه مد نظر بازیکن استقلال بعد از دریافت و کنترل توپ از مدافع یک گام عقب می‌اُفتد و به عبارتی بهتر، مدافع با جای‌گیری و شتاب بهتر یک گام جلوتر قرار می‌گیرد؛ در ادامه هر دو بازیکن برای دستیابی به توپ تلاش و چلنج می‌کنند که مهاجم در ادامه حرکت خود به سمت توپ و دروازه به مدافع برخورد می‌کند که از نظر قانون داوری خطایی صورت نگرفته و ادامه بازی تصمیم صحیح است.

 

یدالله جهانبازی: هر دو بازیکن بر سر تصاحب توپ جدال دارند و یک برخورد عادی و فوتبالی است؛ خطایی نیست و ادامه بازی درست است.

 

رضا سخندان: به نظرم تصمیم داور در این صحنه هم کاملا درست بود. این قبیل برخوردها در فوتبال طبیعی است و حتی بازیکن استقلال خودش را به بازیکن نساجی زد/ ایسنا

 

رسول فروغی: صحنه را چند بار نگاه کردم و به نظرم نمی‌شود نظر قاطعی داد چون تصویربرداری زاویه مناسبی ندارد.

 

گفتنی است، باشگاه استقلال نیز با انتشار ویدئویی از دوربین اختصاصی خود نسبت به عدم اعلام خطای پنالتی روی زکی‌پور معترض شد و اعتقاد دارد که کرمانشاهی در این صحنه اشتباه کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار