کد خبر: ۸۷۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 25 July 2020

شرکت توزیع برق مازندران منطقه ساری اعلام کرد که برای پشت سر گذاشتن پیک مصرف برق در تابستان ، تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ تفاهمنامه برای کاهش حدود ۲۰۰ مگاوات برق با مشترکان امضاء کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، برق مورد نیاز بخش های مختلف در مازندران از طریق ۲ شرکت توزیع یکی با نام توزیع برق مازندران و دیگری با نام توزیع برق غرب مازندران تامین می شود.

شرکت توزیع برق منطقه‌ای مازندران که یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۸۳۰ مشترک دارد. میزان مصرف برق مشترکان تحت پوشش این شرکت به طور میانگین در طول سال روزانه ۸۰۰ مگاوات است که این میزان در فصل تابستان و پیک گرما تا سه برابر افزایش می یابد. توان تولید برق این منطقه هم یکهزار و ۹۰۰ مگاوات است که در پیک مصرف همواره بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ مگاوات برق کم می آورد.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران اعلام کرد که تفاهمنامه ها با مصرف کنندگان عمده صنایع ، کشاورزی ، شالیکوبی ، مرغداری ها ، سردخانه ها ، ایستگاه های پمپاژ آب و تصفیه خانه ها امضاء شده است تا برای گذر از پیک تابستان همکاری لازم را با شرکت توزیع برق مازندران به عمل می آورند .

محمد حسین اسدی گرجی توضیح داد: ۴۸۵ فقره تفاهنمامه با مشترکان صنعتی صورت گرفته است که قرار است با اجرای طرح ذحیره عملیاتی ، طرح کاهش در اوج بار ، طرح همکاری ۲۴ ساعته ، طرح جا به جایی جمعه با یکی از روزهای غیر تعطیل و طرح استفاده از مولد به صورت خود تامین برای کاهش ۷۶ مگاوات برق همکاری داشته باشند.

وی افزود : ۶ هزار و ۸۱۸ فقره تفاهمنامه هم برای کاهش مصرف به میزان ۱۲۱ مگاوات با مشترکین بخش کشاورزی شامل شالیکوبی ها ، مرغداری ها ، سردخانه ها و ایستگاه های پمپاژ آب و تصفیه خانه ها منعقد شده است.

اسدی گرجی گفت : ۲۳۶ فقره تفاهمنامه هم با اجرای طرح کاهش بار مشترکین اداری و جایگاها سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده یا سی ان جی ها و سایر مصارف منعقد شده که به میزان ۱۳ مگاوات از مصرف برق استان برای گذر از پیک تابستانی خواهد کاست.

وی افزود : مصرف برق استان مازندران در فصل تابستان ، به شدت تحت تاثیر استفاده مشترکین از لوازم خنک کننده مانند کولرهای گازی و اسپلیت ها است  که گواه این مدعا ، رشد مصرف انرژی روزانه در ایام پیک به میزانی بیش از سه برابر نسبت به ایام عادی سال می باشد .

بر اساس آمار شرکت توزیع برق مازندران ، ۷۵ درصد مشترکان این شرکت را مصرف کنندگان خانگی تشکیل می دهند که ۴۴ درصد برق توزیعی را مصرف می کنند. همچنین ۸۰ درصد مصرف روز برق این شرکت به خاطر استفاده از لوازم سرمایشی شامل کولر و اسپلیت است.

آمار مصرف کنندگان صنعتی توزیع برق مازندران کمتر از یک درصد مشترکان است ولی ۲۰ درصد برق توزیعی را مصرف می کنند.

۱۱ درصد مشترکان توزیع برق مازندران هم در تعرفه عمومی و حدود ۶ درصد نیز در تعرفه کشاورزی هستند که هر کدام ۱۳ درصد مصرف برق توزیعی را مصرف می کنند.

آمار تفکیکی شرکت توزیع برق مازندران نشان می دهد که این شرکت هم اکنون حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک خانگی دارد . ۸۴ هزار و ۲۳۲ مشترک این شرکت هم در تعرفه عمومی هستنند، ۷۷ هزار و ۹۲۳ مشترک در تعرفه کشاورزی ، ۱۰ هزار و ۸۱۲ مشترک در تعرفه صنعتی و ۱۷۲ هزار و ۱۰۹ مشترک در سایر مصارف تعریف می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار