به مناسبت نزدیک شدن روز خبرنگار : امروز حمیدرضا گل‌محمدی تواندشتی
حمیدرضا گل‌محمدی تواندشتی خبرنگار پیشکسوت و فعال عرصه رسانه ی شهرستان بابلسر است که از سالهای دور در این غزصه فغالیت دارد .
کد خبر: ۸۷۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ 25 July 2020

به گزارش تابناک مازندران، به مناسبت فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار به تشریح فعالیت های خبرنگار پیشکسوت و فعال رسانه ی شهرستان بابلسر، حمیدرضا گل محمدی تواندشتی می پردازیم.
 حمیدرضا گل‌محمدی تواندشتی خبرنگار و فعال رسانه ای شهرستان بابلسر ، متولد 1337 تهران، درسال 1356 در رشته طبیعی از دبیرستان جاویدان واقع در خیابان صبا سابق تهران دیپلم گرفت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از تهران به مازندران هجرت کرد و در سال 62 پس ازدواجش در واحد فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران مشغول به فعالیت شد.

معرفی فعالان رسانه ای مازندران
 


وی در سال 1373 در رشته نمایش گرایش کارگردانی دردانشگاه مشغول به تحصیل شد و در سال 77 موفق به کسب مدرک کارشناسی در رشته نمایش گرایش کارگردانی از موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی سابق « دانشگاه علم وفرهنگ» فعلی از تهران شد.
گل محمدی تواندشتی پایان نامه دوره کارشناسی خود را با موضوع جنبه های نمایشی در آیین ها ، مراسم و بازی های محلی در مازندران با استاد راهنمای خود جناب آقای دكتر حسین جعفری در سال تحصیلی ۷۷- ۷۸ به دفاع پرداخته و با نمره 5/19 باموفقیت سپری کرد.
خبرنگار پیشکسوت فعال رسانه ای شهرستان بابلسر علاوه بر پست مدیریتی خود در جهاد دانشگاهی مازندران با حفظ سمت در سال 1379 از سوی ریاست جهاد دانشگاهی مازندران به عنوان مسئول دفتر ایسنا«خبرگزاری دانشجویان ایران» در مازندران منسوب شد و ایسنای مازندران را در دانشکده فنی نوشیروانی بابل با بیش از 40 دانشجو در سرا سر استان به عنوان خبرنگاران دانشجویی راه اندازی کرد و تا سال 1385 در این مسئولیت مشغول به انجام وظیفه بود.
وی در سال 1385 در طی حکمی از سوی ریاست وقت جهاد دانشگاهی به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری بین المللی قرآنی «ایکنا» منسوب و این خبرگزاری را نیز در مازندران راه اندازی کرد و تا سال 1389 در این خبرگزاری مشغول به فعالیت بود.
گل محمدی علاوه براین فعالیت های رسانه ای از سال 1382 نیز به عنوان خبرنگار افتخاری در خبرگزاری ایکنا و برخی از نشریات استان نیز فعالیت داشت.
این فعال رسانه ای بابلسری در سال های 1391الی 1397 به عنوان مسئول نشر و اطلاع رسانی انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان مازندران فعالیت داشت و در سال 1396 الی 1398 به عنوان مدیر فضای مجازی سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران با این سازمان همکاری داشت.
وی در سال 1398 مدیر روابط عمومی انجمن هنر های نمایشی شعبه مازندران و مدیر پورتال ایران تئاتر«تئاتر مازندران» مشغول فعالیت بود.
گل محمدی در حال حاضر به عنوان خبرنگار با خبرگزاری ایکنای مازندران و خبرنگار افتخاری ایکنای کشور همکاری دارد و در پایگاه خبری فجر شمال نیز به عنوان سردبیر این پایگاه خبری مشغول فعالیت است .
وی در چندین جشنواره به عنوان خبرنگار برتر به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی نایل آمد و بیش از 60 لوح تقدیر و سپاس به عنوان فعال رسانه ای در استان دریافت کرده است و و در طول سال های فعالیتش در عرصه رسانه در بیش از 10 کارگاه آموزشی مرتبط با خبرنگاری و رسانه شرکت کرده و موفق به دریافت گواهینامه شرکت در کارگاه های آموزشی شده است..
گل محمدی به عنوان منتقد تئاتر در خبرگزاری ها و نشریات قلم زده است و به عنوان نویسنده بیش از 30 نمایش نامه را به رشته تحریر در آورده است که ده نمایش نامه از وی در کتابی با عنوان نمایش نامه «عقبه اخلاص» در سال 1394 از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی مازندران به چاپ رسیده است.
از وی مقاله جنبه های نمایشی در بازی های محلی مازندران در مجموعه مقاله های نخستین همایش هنر تبرستان «گذشته و حال» انتشارات موسسه آموزش عالی مارلیک؛ در بهار 1392 به چاپ رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار