بر اساس تازه‌ترین آمار آموزش و پرورش مازندران در مجموع تاکنون ۳۲ درصد از دانش‌آموزان ورودی جدید و میان‌پایه استان برای سال تحصیلی پیش‌رو ثبت‌نام کرده‌اند که حکایت از استقبال ضعیف والدین آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا دارد.
کد خبر: ۸۷۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 25 July 2020

بر اساس تازه‌ترین آمار آموزش و پرورش مازندران در مجموع تاکنون ۳۲ درصد از دانش‌آموزان ورودی جدید و میان‌پایه استان برای سال تحصیلی پیش‌رو ثبت‌نام کرده‌اند که حکایت از استقبال ضعیف والدین آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس آخرین گزارش آموزش و پرورش مازندران تا به امروز از مجموع ۱۳۰ هزار ۶۵ دانش آموز واجد شرایط برای پایه پیش دبستانی ، اول دبستان ، هفتم و دهم که یا ورودی جدید و میان پایه هستند، تنها ۴۲ هزار و ۲۶۶ دانش آموز در مدارس مورد نظر ثبت نام کرده اند.

کمترین نرخ ثبت‌نام مربوط به دانش اموزان پایه دهم بوده که تاکنون از مجموع ۴۰ هزار و ۶۲۵ دانش آموز تنها هزار و ۶۶ نفر موفق به ثبت نام انتخاب رشته شده اند که به گفته مسئولان آموزش و پرورش مازندران ناشی از مشکلات هدایت تحصیلی بوده و تقریبا با سراسر کشور یکی است .

اما گزارش ها حاکی از آن است که کمترین استقبال مربوط به دانش‌آموزان پیش دبستانی بوده و منجر به نگرانی مسئولان آموزش و پرورش شده است.

دبیرستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموعه برآورد دانش‌آموزان و پیش دبستانی واجد شرایط برای سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ ، تنها ۶۱ درصد ثبت نام کردند که اغلب آن مربوط به دانش اموزان پایه اولی است.

عیسی میرشفیعی علت استقبال کم والدین دانش آموزان پیش دبستانی را نگرانی خانواده ها از شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: اکنون بزرگ‌ترین معضل آموزش و پرورش این است که والدین انجام ثبت‌نام را به لحظه آخر موکول کنند.

وی ادامه داد: در صورت چنین اتفاقی شاهد ازدهام جمعیت والدین برای ثبت نام دانش‌آموزان خواهیم بود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بسیار سخت خواهد کرد.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران گفت: در حال حاضر فرآیند سنجش برای نوآموزان و پیش دبستانی‌ها در تمامی مدارس استان انجام می‌شود اما با این وجود هنوز حدود ۸۰ درصد از پیش‌دبستانی های استان ثبت نام نکرده‌اند.

میرشفیعی به شرایط مشابه برای دانش آموزان پایه نهم به دهم نیز اشاره کرد و گفت: البته این دانش‌آموزان در سامانه "سناد" حضور دارند و مسئله آنها جزئی است اما پیش دبستانی‌ها فرآیند طولانی برای ثبت نام در سامانه سناد دارند که لازم است والدین هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

وی بر اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در مدارس مازندران اشاره کرد و گفت: والدین از این بابت نگرانی نداشته باشند.

به گفته دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران اقدام به موقع والدین از ترافیک ثبت نام در مدارس جلوگیری کرده و سلامت والدین و دانش‌آموزان را تضمین می‌کند.

میرشفیعی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر با مشکلاتی در حوزه کتب درسی نیز مواجه هستیم ، گفت: در صورت تاخیر ثبت‌نام، ابتدای مهرماه مسئله سفارش کتب درسی نیز به مشکلات نوآموزان استان اضافه می شود.

مازندران در سال تحصیلی که گذشت حدود ۵۳۶ هزار دانش آموز از پایه پیش‌دبستانی تا دوازدهم داشت که در چهار هزار و ۴۸۰ مدرسه تحصیل کردند.

امسال نیز پیش بینی می شود حدود ۲۵ هزار دانش اموز جدید وارد پایه پیش دبستانی شده و به جمع خانواده اموزشو پرورش بپیوندند.

بااین حال شیوع دوباره ویروس کرونا در مازندران ثبت نام دانش اموزان برای سال تحصیلی پیش رو را با چالش مواجه کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار