جهت کنترل و مدیریت ویروس کرونا در شهرستان آمل و سایر مناطق استان مازندران ضمن استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی ، شهروندان باید از حضور در بازار و اجتماعات و اماکن پرخطرخودداری کنند.
کد خبر: ۸۸۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ 26 July 2020

به گزارش تابناک مازندران ، قائم مقام ستاد استانی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آمار مراجعه بیماران مشکوک کرونایی به بیمارستان‌های آمل در هفته جاری روند کاهشی به خود گرفت.

 بر اساس این گزارش، ار روابط عمومی فرمانداری شهرستان آمل، دکتر حامد روحانی زاده روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابه با کرونا مازندران در شهرستان آمل گفت: با وجود روند کاهشی آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های آمل، همچنان این شهرستان از لحاظ ویروس کرونا در وضعیت حاد قرار دارد.
وی دلیل کاهشی شدن آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های شهرستان آمل را ناشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به خصوص استفاده از ماسک اعلام کرد و خواهان تداوم این روند شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران تعداد بیماران مشکوک به کرونا بستری در بیمارستان های شهرستان آمل را ۴۱۳ نفر اعلام کرد اظهار داشت : همچنان برای کنترل و مدیریت ویروس کرونا در شهرستان آمل و سایر مناطق استان مازندران ضمن استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی ، شهروندان باید از حضور در بازار و اجتماعات و اماکن پرخطرخودداری کنند.
دکتر روحانی زاده برنامه دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران را در کنترل ویروس کرونا در استان جلوگیری از اجتماعات مردمی، همگانی کردن استفاده از ماسک، شناسایی و قرنطینه بیماران مشکوک به ویروس کووید ۱۹ دانست.
فرماندار شهرستان آمل نیز در این نشست ضمن قدردانی از کادر درمانی در این شهرستان گفت: در روزهای اخیر با پیگیری ستاد استانی مقابله با کرونا سه دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان های این شهرستان اختصاص یافت.
سید جعفر رسولی گفت: در طول ایام کرونایی همه مقررات و دستورالعمل های ابلاغی از سوی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی به خوبی در شهرستان انجام شد و هم اکنون بیش از ۸۰ درصد از مردم این شهرستان پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را رعایت می کنند.

وس اظهار داشت: عدم رعایت مسائل بهداشتی از سوی بعضی از کسبه‌ها و صنوف موجب گسترش بیماری می شود که امیدواریم با پشتیبانی دستگاه قضا و انتظامی و همکاری آحاد مردم بتوانیم این مشکل را مرتفع نمائیم .
براساس آمار هم اکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران یکی از ۲ دانشگاه علوم پزشکی این استان تحت درمان قرار دارند که یک چهارم از این بیماران مربوط به شهرستان آمل است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار