معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با ابراز نگرانی نسبت به ساخت و سازهای بی‌رویه در غرب استان گفت: برخی ساخت و سازهای صورت گرفته هیچگونه سنخیتی با قوانین و مقررات حاکم بر روستاها ندارد و همین موضوع مشکلات زیادی را در آینده به وجود خواهد آورد.
کد خبر: ۸۸۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ 27 July 2020

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با ابراز نگرانی نسبت به ساخت و سازهای بی‌رویه در غرب استان گفت: برخی ساخت و سازهای صورت گرفته هیچگونه سنخیتی با قوانین و مقررات حاکم بر روستاها ندارد و همین موضوع مشکلات زیادی را در آینده به وجود خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی رازجویان روز دوشنبه در جلسه پیگیری و هماهنگی پروژه های عمرانی شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد افزود : در بسیاری از روستاهای غرب مازندران برخی افراد سودجو برای ساخت ویلا اقدام به تراشیدن کوه و جنگل کرده اند که بسیار خطرناک است و باید از ادامه این روند جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه هزینه صدور پروانه ساخت در روستاها به حساب خزانه دولت واریز می شود، اظهار داشت : اگر دهیاران و بخشداران با قدرت بیشتر می توانستند درآمد حاصل از صدور پروانه ساخت را در داخل همان روستا هزینه کنند بسیاری از مشکلات زیر ساختی روستاها برطرف می شد.

رازجویان با ابراز تعجب از قیمت‌های نجوبی ویلاهای ساخته شده در غرب مازندران خاطرنشان کرد: در برخی از روستاهای غرب استان ویلا به قیمت متری ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که در مرکز استان همچین قیمتی وجود ندارد.

وی در ادامه به توسعه زیرساخت‌های شهرهای غرب مازندران اشاره کرد و افزود: برخی از شهرهای غرب استان همچنان از زیرساخت‌های نیم قرن اخیر بهره‌مند هستند که با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در منطقه غیرقابل قبول است و باید تقویت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به حجم بالای ترافیک در راه های مواصلاتی شهرهای غرب مازندران تصریح کرد: طرح آزاد راه چالوس تا رامسر یکی از راهکارهای برون رفت از این معضل است که باید بررسی های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی یادآور شد : باید پروژه های عمرانی را موردی و با اهداف خاص پیگیری کنیم تا هر چه سریعتر به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

تغییر کاربری ها در غرب مازندران غیر عادی است

مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان مازندران نیز در این جلسه گفت : تعداد پرونده های تغییر کاربری های زمین در غرب مازندران غیر عادی و نگران کنده است و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

حسین خانی نوذری افزود : به دلیل هجوم افراد غیر بومی به غرب استان برای خرید زمین شاهد افزایش تعداد پرونده ها در حوزه تغییر کاربری هستیم که در کمال تعجب تنها ۲۰ درصد آنها به ساخت و ساز منتهی می شود.

وی اظهار داشت : در توزیع اعتبارات تنها پنج الی ۸ درصد اعتبارات دولتی به روستاها تعلق دارد که همین مسئله باعث شده تا در ارائه خدمات با مشکل مواجه شویم و برای رفع ان از مشارکت مردم استفاده می کنیم.

خانی نوذری با بیان اینکه در سه شهرستان تنکابن ، رامسر و عباس آباد ۱۸ میلیارد تومان اعتبار حوادثی تخصیص داده شده است ، خاطرنشان کرد : متاسفانه کارخانه های آسفالت در غرب مازندران هیچگونه همکاری با این نهاد ندارند و تولیدات آنها نسبت به شرق استان چندین برابر گران تر است و همین مسئله باعث شده تا روند اجرای برخی پروژه ها به کندی صورت گیرد.

وی تصریح کرد : در این نهاد حداکثر ۲ ماه به استعلامات پاسخ داده می شود و بابت تردد کارشناسان به غرب استان جهت کارشناسی نیز تنها ۶۰ هزار تومان دریافت می گردد.

وی یادآور شد : در تامین قیر سهم بنیاد مسکن ۲۱ درصد است که باید افزایش یابد و امیدواریم این موضوع در مجلس توسط نمایندگاه پیگیری شود.

نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد نیز در این جلسه بر ضرورت رفع موانع و مشکلات پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت : باید مسئولان استانی و شهرستانی به این باور برسند که می توانیم پروژه های عمرانی را با دست خالی به اتمام برسانیم و برای تحقق این امر باید به دنبال راهکارهای دیگر باشیم.

سید شمس الدین حسینی افزود: اگر پروژه های عمرانی به اتمام نرسد و مورد بهره برداری قرار نگیرد نمی تواند رضایت مردم را به همراه داشته باشد و باید در این زمینه تلاش های مضاعفی صورت گیرد.

وی با انتقاد از تعطیلی کارخانه های صنایع تبدیلی در غرب مازندران اظهار داشت: برای راه اندازی این کارخانه ها میلیاردها تومان هزینه شده است و ادامه تعطیلی آنها به نفع استان و مردم منطقه نخواهد بود.

حسینی خاطرنشان کرد : در مازندران در بحث تولیدات باغی و کشاورزی در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم اما در زمینه بازاریابی محصولات و پشتیبانی آنها با مشکلاتی مواجه هستیم که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی از عدم تفویض اختیار به برخی دستگاه های اجرایی شهرستان انتقاد کرد و افزود : فرمانداری ویژه تنکابن اختیارات ویژه می خواهد تا بسیاری از مشکلات مردم در همین شهرستان برطرف شود و از مراجعه آنها به مرکز استان جلوگیری شود.

شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در غرب مازندران قرار دارند.

این جلسه به منظور بررسی مسائل و مشکلات با حضور فرمانداران و جمعی از مدیران شهرستانهای غرب مازندران برگزار شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار