تمام ورودی‌های ساحل دریای خزر مسدود است
استان مازندران به عنوان یکی از پرمسافرترین استان‌های کشور که هر سال در این حوزه رکورد می‌زند امسال هم از این قاعده مستثنی نمانده و مسافران در روزهای کرونایی هم دل از سواحل آن نمی‌کنند و همچنان سفرها ادامه دارد. هتل‌های مازندران مملو از مسافر شد/ تمام ورودی‌های ساحل دریای خزر مسدود است
کد خبر: ۸۸۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 28 July 2020

 همچنان تردد در جاده‌هایی که به شهرهای شمالی منتهی می‌شود، ادامه دارد و هتل‌های مازندران مملو از مسافر هستند.

با گذشت یک ماه از فصل تابستان و آغاز گرما، همچنان شاهد افزایش شیوع کرونا در ایران هستیم و هر روز تعداد کشته‌شدگان رکورد ماه‌های گذشته را می‌زند و افزایش می‌یابد. هرچند استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند، با این وجود همچنان عموم جامعه به روال روزها و ماه‌های پیش از کرونا دست از سفرهای تابستانه بر نداشته‌اند و آخر هفته‌ها جاده‌های شمالی کشور با ترافیک سنگین روبه‌روست.

مهران حسنی ،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران با اشاره به اینکه در یک کلام می‌توان گفت مسافر در هر شرایطی به این استان سفر می‌کند، تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تردد و جابجایی افراد می‌تواند یکی از عوامل شیوع ویروس کرونا باشد و همواره درخواست شده تا عموم جامعه از تردد و رفت و آمدهای غیرضروری اجتناب کنند، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و از تجمع کردن پرهیز کنند. در عین حال بر زدن ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی تاکید شده است.

او ادامه داد: عموم جامعه باید مهارت و سبک زندگی با کرونا را یاد بگیرند. اینکه عده‌ای پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. انسانیت ایجاد می‌کند تا امور و اصولی که در شرایط فعلی به آن تاکید می‌شود را رعایت کنیم. هرچند این روزها باتوجه به شیوع ویروس کرونا در مازندران شاهد رعایت بسیاری از پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان این استان هستیم اما در اغلب مواقع؛ مسافران و گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند از آنجا که برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت می‌آیند، پروتکل‌های بهداشتی و ساده‌ترین مورد مانند ماسک زدن را رعایت نمی‌کنند. این در حالی است که کرونا مسافر یا غیرمسافر نمی‌شناسد و همه افراد باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. مسافران باید درک کنند که می‌توان سفر کرد و می‌توان تفریح داشت اما تحقق تمام این اهداف منوط به رعایت مهارت‌های زندگی با کروناست.

معاون گردشگری مازندران با اشاره به آنکه این استان که از پرمسافرترین استان‌های کشور است، یادآور شد: باتوجه به حضور مسافران بسیار زیاد در این استان نیازمند توجه و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم.

او در پاسخ به این سوال که شرایط و وضعیت سواحل و حضور مسافران آن در سواحل شمالی کشور و استفاده از تفریحات آبی چگونه است، گفت: به دلیل شرایط خاص و بنا بر تصمیم ستاد کرونا تمامی طرح‌های دریا و تفریحات دریایی، ایستگاه تفریحات دریایی، پلاژها تعطیل شده‌اند و تمام ورودی‌هایی که به ساحل ختم می‌شود، مسدود شده است حتی امکان شنا داده نمی‌شود تا وضعیت به حالت عادی بازگردد.

با وجود آن که حسنی تاکید دارد تمام امکانات دسترسی به دریا محدود شده است اما وی از تکمیل بودن ظرفیت فعال در هتل‌های این استان خبر داد و تصریح کرد: هتل‌های تمام شهرستان‌های استان به جز ساری با ظرفیت ۵۰ درصدی که اجازه دارند در زمان کرونا فعال داشته باشند، مسافر پذیرش می‌کنند و در حال حاضر ظرفیت فعال آنها تقریبا مملو از مسافر است. البته هتل‌های ساری تعطیل هستند. در شرایط فعلی که جاده‌ها باز هستند، مسافران به مازندران سفر می‌کنند و شرایط سفر مهیا است. توصیه ما هم آن است که سفر هوشمند که در آن پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، انجام شود. هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی استان مازندران ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

به گفته معاون گردشگری مازندران، طی چند ماه گذشته که شاهد شیوع ویروس کرونا در استان مازندران بوده‌ایم، چند هتل به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تذکر دریافت کردند. در حال حاضر نیز نظارت‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود.

او خصوص احتمال در نظر گرفتن تمهیدات خاص برای ادامه سفرهای تابستانی در شرایط قرمز بودن وضعیت استان مازندران گفت: اینکه چه تدبیری در این خصوص اندیشیده شود بر اساس میزان شیوع ویروس بیماری کرونا خواهد بود. در خصوص محدود کردن تردد در جاده‌ها و سفر نیز ستاده کرونا باید تصمیم بگیرد.
ایلنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار