دانشگاه در زمینه پژوهشی ارتقاء بسیار خوبی در طول دوسال و نیم گذشته داشته واز رتبه ١٣ به رتبه ٩ رسيده و در این مدت در زمینه آموزش دو دانشکده بهداشت و پرستاری و مامایی تاسیس شد.
کد خبر: ۸۸۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 29 July 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکترسید فرزاد جلالی در نشست با نمایندگان مجلس از پوشش گاهى تا ٢٥ درصدی بیماران کرونایی غیربابلی در مراکز درمانی بابل خبر داد.
دکترسید فرزاد جلالی با اشاره به اینکه با وجود بیماری کرونا فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه تداوم دارد، بیان داشت: دانشگاه در زمینه پژوهشی ارتقاء بسیار خوبی در طول دوسال و نیم گذشته داشته واز رتبه ١٣ به رتبه ٩ رسيده و در این مدت در زمینه آموزش دو دانشکده بهداشت و پرستاری و مامایی تاسیس شد و همچنین دو رشته تخصصی داخلى مغز و اعصاب و جراحى مغز و اعصاب و دو رشته فوق تخصصی گوارش بالغین و آی سی یو و چندين رشته كارشناسى ارشد جديد راه اندازی شده است .

پوشش 25 درصدی بیماران کرونایی غیر بابلی در این شهر
 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: از سال ٩٧ تاکنون بیش از 400 میلیارد ریال تجهیزات برای بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل خریداری شده است.
وی با اشاره به اینکه مرکز جامع سرطان در شمال کشور در بیمارستان شهید یحیی نژاد در مراحل تفاهم نامه با نیکوکار می‌باشد، اذعان داشت: ساختمان جدید بیمارستان فاطمه الزهرا (س) بابل و ساختمان نوین بیمارستان کودکان امیرکلا پیشرفت خوبى دارند.
دکتر جلالی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل همواره درپایین ترین رده ها از لحاظ کیفی و کمی دیالیز در کشور بوده است، بیان داشت: بیماران و شهروندان از تعداد محدود تخت های دیالیز و خدمت رسانی راضی نبوده که با راه اندازی مرکز جدید جامع دیالیز به عنوان بزرگترین مرکز جامع دیالیز شمال کشور با ظرفیت 100 تخت دیالیز توسط نیکوکار ارزشمند بابلى این مشکل عنقريب مرتفع خواهد شد.
وی ادامه داد: اقدام به راه اندازی بیمارستان و پلی کلینیک دندانپزشکی به عنوان تنها بیمارستان دندانپزشکی در شمال کشور یکی از اقدامات مهم این دانشگاه با همت بنیاد نیکوکاری سلامت می باشد که توسط مادر دو شهید تجهيز شده و در آینده نزدیک در محل کلینیک امید سابق راه اندازی می گردد و در حال حاضر کارهای ساختمانی و بهسازی به اتمام رسیده و در مرحله خرید یونیتها و تجهیزات می باشيم.
دکتر جلالی با اشاره به اینکه 50 درصد بیمارستان گلیا هم انجام شده است، افزود: مرکز کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از مراکز ویژه در کشور می باشد که بزودی در در بیمارستان روحانی راه اندازی می گردد و يازدهمين مركز كشور خواهد بود.
دکتر جلالی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل ازابتدای مبارزه با کرونا تاکنون در دو زمینه تامین تجهیزات و پرداخت معوقات بیش از یک هزار میلیارد ریال هزینه کرده است و در این میان بیش از 400 میلیارد ریال از ردیف های ملی خاص کرونا بوده که با تلاش و پیگیری های دانشگاه و سازمان برنامه بودجه استان محقق شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل: در طی این مدت در بحث دارو و لوازم مصرفی از محل تسویه بخش قابل ملاحظه مطالبات دارویی به ارزش 353 میلیارد ریال ، در زمینه تهیه دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان های یحیی نژاد و روحانی به مبلغ 26 میلیارد ریال و همچنین خرید تجهیزات و لوازم مصرفی و دارویی به ارزش 115 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: کمک های غیرنقدی از سوی ستاد مردمی مبارزه با کرونا، نیکوکاران سلامت و خیرین عزيز ديگر جمعا به ارزش هفت و نیم میلیارد تومان و هزينه هاى دانشگاه به ارزش یک میلیارد و چهارصد و بیست و دو میلیون تومان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار