رفتار باشگاه پرسپولیس در قبال سرمربیان سابق خود، باعث انتقادات خیلی از اهالی فوتبال از جمله سرمربی فعلی این باشگاه شده است.
کد خبر: ۸۸۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳ 30 July 2020

رفتار باشگاه پرسپولیس در قبال سرمربیان سابق خود، باعث انتقادات خیلی از اهالی فوتبال از جمله سرمربی فعلی این باشگاه شده است.

با روی کار آمدن مهدی رسول‌پناه در باشگاه پرسپولیس، شاهد اتفاقات عجیبی در روند مدیریتی باشگاه هستیم. از ارسال نامه فسخ قرارداد با کارگزار و ادامه اصرار به همکاری با همان کارگزار گرفته تا پیشنهادات عجیبی که به برخی بازیکنان برای بخشش مطالباتشان شده است.

ایسنا، در تازه‌ترین هنرنمایی مدیران باشگاه، پرسپولیسی‌ها در ایمیل‌های رسمی، از گابریل کالدرون و برانکو ایوانکوویچ دعوت کرده‌اند که در جشن قهرمانی این باشگاه شرکت کنند؛ خبری که ابتدا خیلی‌ها فکر می‌کردند در حد یک شوخی باشد اما وقتی خبر روی خروجی سایت رسمی باشگاه منتشر شد، باعث تعجب همگان شد. مدیران پرسپولیس، مربیانی که در دعوای حقوقی با آنها هستند را به جشن قهرمانی دعوت کرده‌اند.

البته این دعوت هم بنا به ادعای پرسپولیسی‌ها صورت گرفته و مثلا برانکو ایوانکوویچ به خبرنگار ایسنا گفته برخلاف ادعای باشگاه، از او برای حضور در جشن قهرمانی دعوت نشده است.

باشگاه پرسپولیس بابت دستمزد فصل ٩٧ -٩٨ باید حدود یک میلیون و ١٣٨ هزار یورو به برانکو ایوانکوویچ بپردازد اما این باشگاه در یک سال گذشته هیچ وقت عزمی برای پرداخت این پول نداشت. البته در مقاطعی صحبت از مذاکراه برای رسیدن به یک توافق مطرح شد که بعدها مشخص شد تکنیک «مذاکره» هم صرفا برای خرید زمان بوده و قصدی برای پرداخت وجود نداشته است.

همین رفتار ها کار را به جایی رساند که برانکو با شکایت خود حالا پرسپولیس‌ را در خطر محرومیت قرار داده اما مدیران پرسپولیس که از ارسال لایحه ١٣٠٠ صفحه‌ای برای دعوا با برانکو خبر می‌دادند، حالا در چرخشی عجیب او را به جشن قهرمانی دعوت کرده‌اند.

دقیقا داستان برانکو و پرسپولیس درباره کالدرون هم صادق است. این مربی هم به خاطر بدعهدی‌ها قراردادش را یک طرفه فسخ کرد اما بر خلاف برانکو مطالبه دستمزدی را کرد که برایش کار نکرده بود. با این حال او هم حکم ۵٨٠ هزار دلاری علیه پرسپولیس گرفت و حالا با وجود یک دعوای حقوقی جدی، او هم به جشن قهرمانی دعوت شده است.

نکته مهم ماجرا اینجاست که هم گابریل کالدرون و هم برانکو ایوانکوویچ بدهی سنگین مالیاتی دارند که بر عهده باشگاه پرسپولیس است و تا به حال هم پرداخت نشده و اگر با این وضعیت به ایران سفر کنند، احتمالا ممنوع‌الخروج خواهند شد.

رفتارهای عجیب مهدی رسول‌پناه و معاونانش نشان می‌دهد که این افراد بیش از اینکه به فکر حل مشکلات اساسی باشگاه باشند، برای کارهای عوام فریبانه خود برنامه‌ریزی می‌کنند. این رفتارها حالا کار را به جایی رسانده که یحیی گل‌محمدی هم در واکنش به خبر دعوت برانکو و کالدرون می‌گوید: «به جای این شومن‌بازی‌ها پولشان را بدهید.»

باشگاه پرسپولیس تنها تا ١۶ مرداد فرصت دارد که یک میلیون و ١٣٨ هزار یورو به علاوه ۵ درصد سود را به برانکو بپردازد تا از گزند محرومیت‌ها و جرایم فیفا در امان باشد اما با این حال گویی مدیران باشگاه کارهای مهم‌تری در پیش دارند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار