گره کور سرنوشت کمربندی جنوبی شهر فریدونکنار در آستانه ۲۰ سالگی آغاز عملیات اجرایی آن سرانجام طی بازدید معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی باز و اعلام شد که این پروژه تا پایان شهریور ماه امسال زیر بار ترافیک می‌رود .
کد خبر: ۸۸۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵ 30 July 2020

گره کور سرنوشت کمربندی جنوبی شهر فریدونکنار در آستانه ۲۰ سالگی آغاز عملیات اجرایی آن سرانجام طی بازدید معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی باز و اعلام شد که این پروژه تا پایان شهریور ماه امسال زیر بار ترافیک می‌رود .

ایرنا ، کلنگ ساخت کمربندی جنوبی فریدونکنار سال ۸۰ به زمین زده شد تا بتواند مشکل ترافیک سنگین داخل این شهر و ارتباط راحت میان غرب و شرق مازندران را برقرار کند ، ولی این پروژه تا سال پیش تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی یک سال گذشته هم ۳۵ درصد دیگر به آن اضافه شد.

محمدرضا کدخدازاده ، معاون وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه به همراه مسئولان استانی و محلی از این کمربندی دارای ۶۵ درصد پیشرفت اجرایی بازدید کرد و گفت : متاسفانه کمرندی فریدونکنار فرسایشی شده و بهره برداری از آن اولین اولویت پروژه های راه و شهرسازی در مازندران برای سال جهش تولید است.

وی افزود: مسائل مربوط به تامین اعتبار علت اصلی فرسایشی شدن پروژه هایی چون کمربندی جنوبی فریدونکنار است که منجر به تغییرات مداوم قراردادها و طولانی شدن زمان بهره برداری می شود.

معاون وزیر راه گفت : اولویت ما در حال حاضر اتمام و بهره برداری پروژه کمربندی فریدونکنار است و در اسرع وقت با تخصیص بودجه، اعتبار لازم در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت تا هرچه سریع تر این پروژه را تکمیل کند.

وی با اعلام این که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای برای تکمیل این پروژه نیمه تمام حدود ۲ دهه ای شده ، افزود : طی ۱۸ سال یعنی تا سال گذشته این پروژه حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت ، در حالی که در یک سال اخیر ما شاهد پیشرفت ۳۵ درصدی آن بوده ایم.

کدخدا زاده از اختصاص حدود ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای پروژه کمربندی فریدونکنار خبر داد و گفت : بخش دیگر از هزینه های این پروژه به صورت اوراق به پیمانکار تحویل می شود.

همه چیز برای پایان کار آماده است

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه پروژه کمربندی فریدونکنار بیش از ۶۵ درصد پیشرفت دارد ، گفت : مصالح مورد نیاز برای اتمام این پروژه توسط پیمانکار تامین شده است.

محمد نظری افزود: در حال حاضر پیمانکار درحال کار است و اگر با همین شدت کار ادامه داشته باشد ، این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه ۶۵ در صد پیشرفت داشته است ، گفت : با تامین بموقع اعتبار ، این پروژه تا پایان شهریور ماه زیر بار ترافیکی خواهد رفت و تا مهر با بازگشایی مدارس دیگر شاهد ترافیک در شهر فریدونکنار نباشیم.

شهرستان ساحلی فریدونکنار در مازندران بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و به واسطه میزانی حدود پنج میلیون نفر شب اقامت مسافر در سال و همچنین وجود بندر ترانزیتی یکی از شهرستان های کوچک اما پر تردد استان است.

این شهرستان ساحلی در کنار میزبانی از گردشگران ، یکی از مسیر های اتصال شرق به غرب استان مازندران نیز محسوب می شود. علاوه بر این، کشاورزی و شالیکاری که از محور های اصلی اقتصاد فریدونکنار است، آن را به مقصد بسیاری از تاجران این محصول و تردد گسترده کشاورزان تبدیل کرده است.
به دلیل قرار گیری فریدونکنار در کریدور شرق به غرب مازندران و وجود بندر در این شهر و ۲ بندر دیگر در شرق و غرب استان( بندر امیرآباد و بندر نوشهر)، روزانه حجم زیادی از خودروهای سنگین وارد شهر فریدونکنار می شود و بر بار ترافیکی و مشکلات شهر اضافه می کند.
مسافران و گردشگرانی که به غرب مازندران سفر می کنند چنانچه قصد رسیدن به شرق استان را داشته باشند باید از مرکز شهر فریدونکنار عبور کنند و همچنین سفر از شرق به غرب مازندران نیز هم نیازمند گذر از همین مسیر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار