افزایش بستری بیماران بدحال کرونایی مقدمه افزایش مرگ و میر بیماران بدحال می باشد که این امر نگرانی هایی را بدنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ 30 July 2020

فرماندار بابل از افزایش بیماران بدحال کرونایی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان بستری می‌باشند ابراز نگرانی کرد گفت:

قربانعلی ولیزاده بورا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شدند که این رقم آمار کل بستری بیماران کرونایی در این شهرستان را به ۳۱۴ نفر رسانده است.

فرماندار بابل با بیان اینکه این آمار در سه ماه اخیر بی سابقه بود گفت: افزایش بستری بیماران بدحال کرونایی مقدمه افزایش مرگ و میر بیماران بدحال می باشد که این امر نگرانی هایی را بدنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: در آستانه عید سعید قربان اگر شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و تجمعات گسترده فامیلی را به راه بیاندازند شاهد افزایش مضاعف بیماران بدحال کرونایی خواهیم بود.

ولیزاده بورا اظهار داشت: این ویروس در شش ماه اخیر نشان داد که محدود به هیچ گروه سنی خاص نیست و تمامی افراد جامعه در هر شرایط سنی خطر ابتلا و آسیب دیدن ناشی از این ویروس را دارند.

وی افزود: در حال حاضر بخش زیادی از بابلی ها پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند اما بنا به نظر کارشناسان اگر ۹۵ درصد از مردم که از منزل خارج می شوند از ماسک استفاده نکنند زحمت دیگر شهروندان به هدر خواهد رفت.

فرماندار بابل گفت: روند افزایشی بیماران کرونایی در بابل نشان می دهد که در ماههای گذشته مردم به هشدارها توجه نکردند و بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در انظار عمومی ظاهر شدند.

وی اظهار داشت: اگر شهروندان در حال حاضر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند نتیجه آن در دو هفته آینده در آمار بستری ها مشخص خواهد شد.

ولیزاده بورا از همه بابلی ها خواست تا با استفاده از ماسک ، رعایت فاصله گذاری یک و نیم متری و شستن ۲۰ ثانیه ای دست ها ضمن حفظ سلامتی خود و خانواده، به کادر درمانی بابل را که حدود شش ماه در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند یاری رسانند.

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

بستری بیماران کرونایی در بابل که از مدت یک ماه اخیر به کانال افزایشی برگشته است، همچنان روند افزایشی را ادامه می‌دهد. از ۱۴ تیرماه که وضعیت قرمز کرونایی در بابل اعلام شد برای توقف روند افزایشی بستری بیماران کرونایی محدودیت هایی اعمال شده است که تاکنون نتوانسته روند افزایشی را متوقف و به کانال نزولی برگرداند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار