مقایسه آمارهای عملکرد تیم فوتبال نساجی در ۶ هفته اخیر رشد چشمگیر نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ نوزدهم را نسبت به دوره گذشته مسابقات و همچنین ۲۰ هفته از این دوره لیگ برتر نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 31 July 2020

تیم فوتبال نساجی مازندران که طی هفته‌های اخیر نتایج درخشانی را با هدایت محمود فکری و کادر فنی استقلالی‌اش کسب کرده، با پیروزی دراماتیک مقابل فولاد خوزستان در قائمشهر برای خود رکوردی قابل قبول به جا گذاشت.

از زمان تغییر سرمربی و کادر فنی نساجی در نخستین روزهای اسفند پارسال تا کنون، نساجی بهترین عملکرد را در دو دوره حضور لیگ برتری‌اش کسب کرده است. نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ نوزدهم از زمان لیگ برتری‌ شدن‌ش تا کنون چهار سرمربی داشت که هر کدام به سهم خود برای حفظ امتیاز نساجی در لیگ برتر تلاش کردند و خروجی تلاش جمعی آن‌ها نیز تا امروز این هدف را محقق کرده است.

چهار نیم‌فصل، چهار سرمربی

جواد نکونام نساجی را به لیگ برتر رساند و تا پایان نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم از ۱۵ بازی موفق به کسب ۱۶ امتیاز با نساجی شد، مجید جلالی در نیم فصل دوم لیگ هجدهم از ۱۵ بازی ۲۰ امتیاز با نساجی به دست آورد، رضا مهاجری هم از هفته نخست تا پایان هفته بیستم لیگ نوزدهم سرمربی این تیم بود که حاصل آن کسب ۲۰ امتیاز بود و از هفته بیست‌ویکم تاکنون فکری روی نیمکت سرمربیگری نساجی نشسته است که در روندی چشمگیر از ۶ بازی، ۱۲ امتیاز با نساجی کسب کرده است.

نگاهی به آمارهای مربوط به استمرار موفقیت نساجی در نتیجه‌گیری طی ۵۶ بازی در دوره‌های هجدهم و نوزدهم لیگ برتر نشان می‌دهد که این تیم در بهترین دوران خود به سر می‌برد و بیشترین تعداد بازی بدون شکست برای نساجی لیگ برتری نیز در همین هفت هفته اخیر ثبت شده است.

آخرین شکست نساجی در لیگ نوزدهم در هفته نوزدهم این مسابقات مقابل تیم قعر جدولی شاهین شهرداری بوشهر ثبت شده بود که نساجی در بوشهر با ارائه یک بازی پراشتباه و ضعیف، در حالی که انتظار می‌رفت با ۳ امتیاز برگردد، بازی را ۲ بر یک واگذار کرد. اما از هفته بیستم که آخرین هفته حضور رضا مهاجری روی نیمکت سرمربیگری نساجی بود تا هفته بیست‌وششم که نساجی استقلال را در تهران متوقف کرد، این تیم مقابل هیچ تیمی شکست نخورد تا با هفت بازی بدون شکست بهترین عملکرد تیمی نساجی در لیگ برتر طی دو دوره حضور در این مسابقات ثبت شود.

سبقت نساجی لیگ نوزدهم از نساجی لیگ هجدهم

بهترین روند نتیجه‌گیری نساجی در لیگ هجدهم ثبت ۶ بازی بدون شکست بود که از هفته دوازدهم تا هفته هفدهم رقم خورد. نساجی در لیگ هجدهم بازی‌های هفته سیزدهم تا هفدهم را با کسب ۲ برد و ۴ تساوی پشت سر گذاشت که بهترین عملکرد این تیم در بازی‌های متوالی لیگ برتری محسوب می‌شد.

این تیم هفته دوازدهم استقلال خوزستان را در قائمشهر با دو گل شکست داد. هفته سیزدهم تساوی خارج از خانه یک یک با صنعت نفت را ثبت کرد. هفته چهاردهم تساوی خانگی ۲-۲ با سپیدرود برای نساجی رقم خورد. در هفته پانزدهم با یک گل پیکان را در تهران شکست داد، هفته شانزدهم را با تساوی بدون گل خارج از خانه مقابل ذوب‌آهن پشت سر گذاشت و هفدهم در قائمشهر مقابل تراکتورسازی به تساوی یک بر یک رضایت داد. نساجی از آن ۶ دیدار که چهار بازی نخست را نکونام سرمربی تیم بود و دو بازی هفته‌های شانزدهم و هفدهم با سرمربیگری مجید جلالی انجام شد، ۱۰ امتیاز به دست آورد و در مجموع طی آن بازی‌ها ۷ گل به ثمر رساند و ۵ گل دریافت کرد.

۶ بازی به سبک صدر جدولی‌ها

اما نساجیِ این روزها موفق شده این رکورد ثبت شده تیمی را بشکند و بهترین عملکرد تیمی‌اش در دوران حضور لیگ‌ برتری‌اش را ثبت کند. این تیم از هفته بیستم تاکنون نباخته و هفت بازی پیاپی را بدون شکست پشت سر گذاشت که ۶ بازی با هدایت محمود فکری انجام شده و اتفاقا تغییر عملکرد نساجی در همین ۶ دیدار مشاهده شده است.

نساجی پس از روی کار آمدن فکری ابتدا ماشین‌سازی تبریز را در خانه‌اش 3 بر صفر شکست داد، سپس مقابل تراکتورسازی در تبریز یک بر صفر پیروز شد، پس از آن در آبادان مقابل صنعت نفت آبادان تساوی یک بر یک را ثبت کرد، سپس در قائمشهر مقابل نفت مسجدسلیمان بدون گل به تساوی رسید، در تهران استقلال را با تساوی یک بر یک متوقف کرد و در قائمشهر مقابل فولاد خوزستان موفق شد بازی دو هیچ باخته را به برد ۳ بر ۲ تبدیل کند.

نتیجه کلی این ۶ بازی برای نساجیِ فکری به دست آوردن سه پیروزی و سه تساوی و کسب ۱۲ امتیاز است که بهترین عملکرد این تیم در هفته‌های پیاپی محسوب می‌شود. در واقع این تیم موفق شده در ۶ بازی اخیر خود میانگین امتیازی بسیار خوب ۲ امتیاز از هر بازی را ثبت کند. میانگینی که معمولا در کارنامه طول فصل تیم‌های صدرنشین جدول لیگ‌ها دیده می‌شود.

رشد میانگین‌ گلزنی و امتیازی

ضمن این که نساجی در این ۶ بازی ۹ گل زد و ۴ گل دریافت کرد که به نظر می‌رسد آمار قابل قبولی برای این تیم باشد. برای مقایسه نساجی ۶ هفته اخیر با نساجی پیش از آن کافی است نگاهی به روند امتیازگیری این تیم از ابتدای فصل نوزدهم تا پایان هفته بیستم داشته باشیم. این تیم با میانگین امتیازی هر بازی یک امتیاز از ۲۰ بازی توانسته بود ۲۰ امتیاز کسب کند. در گلزنی نیز طی ۲۰ بازی ۱۹ گل به ثمر رسانده بود که میانگین کمتر از یک گل در هر بازی را نشان می‌دهد. اما در ۶ بازی اخیر نساجی ۹ گل وارد دروازه حریفان کرد که میانگین ۱.۵ گل در هر بازی را ثبت کرده است.

تیم فوتبال نساجی مازندران در حال حاضر با ۳۲ امتیاز در رتبه نهم جدول رده‌بندی قرار دارد و برای رسیدن به نساجی پایان فصل هجدهم باید چهار امتیاز دیگر به دست آورد تا ۳۶ امتیازی شود.

تیم لیگ برتری نساجی مازندران چهار بازی دیگر مقابل پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌آهن و شهرخودرو دارد که بازی با پرسپولیس قرار است روز شنبه ۱۱ مرداد در قائمشهر برگزار شود. نساجی‌چی‌ها برای سبقت گرفتن از عملکردشان در لیگ پیشین باید از چهار بازی باقیمانده دست‌کم پنج امتیاز بگیرند. اتفاقی که با توجه به بازی‌های خوب ارائه شده توسط نساجی چندان دور از ذهن نیست.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار