رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری کلاهبردار اینترنتی و کشف 10 فقره کلاهبرداری با استفاده از درگاه جعلی بانکی، خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ 02 August 2020

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این خبر، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی وی پس از آن که برای خرید شارز تلفن همراه به یکی از درگاه های بانکی هدایت شده بود، موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، کارآگاهان موفق شدند متهم را که اهل و ساکن یکی از شهرستان های غرب استان بود شناسایی کنند.

خورشاد، تصریح کرد: متهم با ایجاد درگاهی جعلی از طریق شبکه های اجتماعی مجای کاربران را به این درگاه هدایت و با سرقت اطلاعات حساب بانکی آنان اقدام به برداشت وجه از حساب آنان می کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: متهم در بازجویی های به عمل تاکنون به سرقت اطلاعات و برداشت وجه از حساب 10 نفر از شهرندان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان، به شهروندان توصیه کرد، چنانچه اقدام به خرید اینترنتی شارژ سیم کارت های تلفن همراه می کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار