نظر به این که دوره دوم متوسطه دانش‌آموزان نظام جدید و دانش‌آموزان نظام قدیم دروس واحد پیش دانشگاهی دارند ، تاریخ برگزاری امتحانات این دوره از ۲۰ مرداد تا تاریخ ۱۳ شهریور خواهد بود تا بتوانند دانش آموزان نظام قدیم که ۲۴ واحد درسی دارند در آنها شرکت کنند.
کد خبر: ۸۸۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 03 August 2020

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از برگزاری امتحانات شهریور ماه مدارس استان زودتر از موعد مقرر خبر داد و گفت : امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان آغاز برگزاری امتحانات شهریور از تاریخ ۲۰ مرداد ماه جاری خواهد بود.

بر اساس این گزارش از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، علیرضا سعدی‌پور در جلسه‌ بررسی شیوه نامه برگزاری امتحانات شهریور ماه ، افزود : برگزاری امتحانات نهایی از تاریخ ۲۰ مرداد تا تاریخ ۱۳ شهریور برگزار خواهد شد که پیش از این معمولا هر ساله اواسط شهریور ماه آغاز می شد.

سعدی‌پور با اشاره به اینکه ارزیابی شهریور ماه دوره ابتدایی به دلیل بیماری کرونا به صورت غیر حضوری خواهد بود ، گفت : معلمان از تاریخ ۲۰ مرداد تا تاریخ پنجم شهریور نسبت به تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی اقدام خواهند کرد.

وی تاریخ دقیق برگزاری امتحانات دوره متوسطه اول را هم طی ۱۳روز کاری از تاریخ ۲۰ مرداد تا تاریخ پنجم شهریور ماه اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در باره امتحانات دوره دوم آموزش متوسطه هم توضیح داد : با توجه به این که دوره دوم متوسطه دانش‌آموزان نظام جدید و دانش‌آموزان نظام قدیم دروس واحد پیش دانشگاهی دارند ، تاریخ برگزاری امتحانات این دوره از ۲۰ مرداد تا تاریخ ۱۳ شهریور خواهد بود تا بتوانند دانش آموزان نظام قدیم که ۲۴ واحد درسی دارند در آنها شرکت کنند.

وی با اعلام این که امتحانات دوره کاردانش و فنی‌وحرفه ای در دروس کارگاهی به صورت حضوری برگزار خواهد شد ، گفت : تاریخ برگزاری امتحانات این دوره نیز از۲۰ مرداد تا تاریخ پنجم شهریور خواهد بود.

سعدی پور زمان امتحانات جامع را هم از تاریخ ۲۰ مرداد تا تاریخ ۱۳ شهریور اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به شرایط پیش آمده ناشی از کرونا ، گفت : با توجه شیوع مجدد این بیماری امتحانات دانش آموزان هفتم و هشتم و پایه دهم و یازدهم به صورت غیر حضوری خواهد بود و شورای مدرسه در ارتباط با نحوه برگزاری امتحانات تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پایه دوازدهم و پایه نهم به جهت هدایت تحصیلی و کنکور از پایه های مهمی هستند ، افزود: امتحانات پایانی در این دو پایه به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و تاریخ دقیق برگزاری امتحانات دوره دوازدهم متعاقبا بعد از اعلام ستاد ملی کرونا کشور اعلام خواهد شد.

سعدی پور با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هنگام برگزاری امتحانات نهایی ، گفت : حتما قبل از برگزاری امتحانات آمار دقیقی از سلامت دانش آموزان تهیه خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا در استان مازندران از ابتدای اسفند ماه سال گذشته منجر به اختلالات گسترده ای در نظام آموزشی شد . این ویروس نه تنها منجر به تعطیلی مدارس و کوچ آموزشی به فضای مجازی شد، بلکه مشکلاتی در برگزاری امتاحانات پایان تحصیلی و ثبت نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی پیش رو ایجاد کرد.

مازندران نیز که پس از عبور از پیک دوم در اوایل خردادماه به شرایط عادی بازگشته بود، از اواسط تیرماه گذشته به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی وارد پیک دوم شیوع کرونا شد.

در حال حاضر نیز بیش از یکهزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان مازندران بستری هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار