مدیرکل منابع طبیعی ، مراتع و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت که اسناد جنگل آقمشهد ساری از سوی این اداره کل تکمیل شده و برای اعمال ماده ۴۷۷ در اختیار رییس قوه قضاییه قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۸۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 04 August 2020

مدیرکل منابع طبیعی ، مراتع و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت که اسناد جنگل آقمشهد ساری از سوی این اداره کل تکمیل شده و برای اعمال ماده ۴۷۷ در اختیار رییس قوه قضاییه قرار گرفته است.

 ایرنا ، سید محسن موسوی تاکامی روز سه شنبه در آیین تودیعش در ساری افزود : در شرایط فعلی منابع طبیعی مازندران در انتظار دستور رییس قوه قضاییه در مورد این پرونده و رسیدگی مجدد آن است.

وی گفت : در رای قضایی که مورد اعتراض قرار گرفت و خواستار اعمال ماده ۴۷۷ شدیم ، حدود پنج هزار هکتار از جنگل های هیرکانی که از انفال و غیر قابل واگذاری و وقف است به یک متولی وقف واگذار شده است.

موسوی اظهار داشت : همه ما به وقف اعتقاد داریم ولی طبق قانون و شروع انفال وقف پذیر نیست و ما نسبت به وقف انفال انتقاد داریم و خوشخبتانه با حمایت تشکل های زیست محیطی و رسانه ها بار دیگر پرونده جنگل آقمشهد باز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران ابراز امیدواری کرد که رییس قوه قضاییه با دستور اعمال ماده ۴۷۷ ، جنگل آقمشهد را به انفال و اموال ملی بازگرداند.

طبق ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۹۲ در صورتی که رییس قوه قضاییه رای قطعی صادر شده از هر یک از مراجع قضایی را خلاف شرع تشخیص دهد می تواند پرونده را جهت اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور بفرستد تا به آن رسیدگی شود

موسوی در مورد بحث وقف دماوند هم گفت : با پیگیری ما برای پلاک ۶۸ و ۶۹ دماوند به نام منابع طبیعی سند صادر شده است.

زارعت چوب در اولویت

مدیرکل منابع طبیعی مازندران اظهار داشت : تاکنون حدود یکهزار و ۷۰۰ هکتار زراعت چوب در حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری اجرایی شده است و علاوه بر این ، چهار میلیون نهال نیز برای تولید در اختیار مردم قرار داده شد.

موسوی تهیه نقشه ثبتی (کاداستر) را از برنامه های مهم منابع طبیعی مازندران دانست و افزود : تاکنون برای حدود ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی استان نقشه ثبتی صادر شد و در سال جاری نیز تهیه نقشه کاداستر برای ۵۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در دستور کار قرار دارد.

وی در مورد طرح های آبخیزداری در مازندران هم گفت : در سال جاری حدود ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه اختصاص یافت و اقدامات خوبی برای کاهش خسارت سیل و سیلاب در مناطق مختلف استان اجرایی شده است.

موسوی کمبود نیروی انسانی و کم بودن اعتبار جاری را مهم ترین مشکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری اعلام کرد.

در این نشست اسحاق عطایی به عنوان مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری معرفی و از خدمات ۳۰ ماهه محسن موسوی تاکامی در این سمت قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار