معاون سیاسی فرماندار بابلسر با ابراز نگرانی از روند افزایشی تعداد بیماران مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان ، گفت که از عصر امروز چهارشنبه ساحل بابلسر بر روی گردشگران ، مسافران و مجاوران بسته می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ 05 August 2020

 مهدی محمودی چراتی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان افزود : وضعیت بابلسر همچنان قرمز است و طی هفته های اخیر آمار بیماران بستری در شهرستان همواره بیشتر از بیماران ترخیصی بوده است و تداوم این وضعیت نگران کننده است.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله فیزیکی را برای خروج از وضعیت موجود کرونایی ضروری دانست و گفت : یکی از مکان های پرازدحام بابلسر ، سواحل آن است که از عصر امروز اجازه ورود هیچ فردی به آنجا داده نخواهد شد و محدوده ساحلی تا اطلاع بعدی بسته باقی خواهد ماند.

معاون فرماندار بابلسر تصمیم گیری درباره مسدود شدن سواحل بابلسر را برای امنیت مردم بومی و هم مسافران عنوان کرد و ادامه داد : بابلسر یک شهر درگیر با ویروس کرونا است و احتمال دارد این بیماری به مسافران نیز سرایت کند.

محمودی با اشاره به‌ضرورت توجه مردم به کاهش تجمعات ، تاکید کرد : محدودیت های اعمال شده در شهرستان از جمله تعطیلی تمامی اماکن عمومی و پرتردد، کافه ها، سفره خانه‌های سنتی ، باشگاه‌های ورزشی، تمامی مراکز تفریحی، سینما، کتابخانه، دانشگاه، آموزشگاه ها و مهدهای کودک به علت روند افزایشی ابتلا به کرونا ادامه خواهد داشت.

نیمی از تست کرونا بابلسری‌ها مثبت است

رئیس شبکه بهداشت و درمان بابلسر نیز در جلسه امروز گفت: تا ۲ هفته پیش بیش از یکهزارو ۶۰۰ تست پی سی آر کرونا در بابلسر انجام شد که به طور میانگین ٣٥ درصد آن مثبت بوده ولی از دو هفته پیش تاکنون مثبت شدن آزمایش کرونا در افراد مراجعه کننده شهرستان به ٥٠ درصد افزایش یافته است.

محسن نبی زاده افزود : متاسفانه طبق پایش های به عمل آمده درصد بالایی از افرادی که تستشان مثبت می شود ، جوان هستند و عمدتا هم ویروس در باشگاه های ورزشی به آنان سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ٧٠ بیمار بابلسری در بیمارستان بابلسر و فریدونکنار بستری هستند ، گفت : در حال حاضر بیشتر مراجعه کنندگان به بیمارستان هم افراد جوان هستند.

رییس شبکه بهداشت بابلسر از بانک ها به عنوان یکی دیگر از اماکن پرخطر شهرستان یاد کرد و افزود : متاسفانه در بانک ها به دلیل شلوغی و تجمع زیاد مراجعه کنندگان پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود.

نبی زاده نسبت اوج گیری بیشتر بیماری کووید - ۱۹ در بابلسر در تعطیلات پیش رو و برگزاری مراسم سوگواری محرم ابراز نگرانی کرد و گفت : اگر مردم در این ایام پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند وضعیت شهرستان نه تنها از حالت قرمز خارج نمی شود، بلکه بحرانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای خروج از وضعیت قرمز به همراهی مردم نیاز است خواستار توجه بیشتر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک شد.

با شیوع موج دوم ویروس کرونا در مازندران از هفته دوم تیر ماه سال جاری ، وضعیت این استان قرمز شدو بیش از ٢٠ شهرستان در مازندران در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

براساس آمار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون یک هزار و ۸۰۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های ای ۲ دانشگاه بستری و تحت درمان قرار دارند.

شهرستان بابلسر یکی از شهرهای ساحلی و پرتردد استان مازندران است که در ایام تعطیل سال بیشترین مسافر را دارد.
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار