رییس ستاد دهه غدیر کشور گفت که با توجه به شیوع موج دوم کرونا در کشور ، اجتماع غدیریون امسال در استان‌هایی که دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند از جمله استان مازندران برگزار نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶ 05 August 2020

رییس ستاد دهه غدیر کشور گفت که با توجه به شیوع موج دوم کرونا در کشور ، اجتماع غدیریون امسال در استان‌هایی که دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند از جمله استان مازندران برگزار نمی‌شود.

 ایرنا ، اجتماع غدیریون یکی از برنامه های گرامیداشت دهه ولایت است که همه ساله در روز ۱۸ ذی الحجه مطابق با روز غدیر خم در کشور برگزار می شد.

حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : اجتماع غدیریون در استان هایی هم که دارای وضعیت سفید کرونایی باشند با رعایت پروتکل های بهداشتی و پوشش اجباری ماسک برگزار خواهد شد.
وی گفت : براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ، دستورالعمل ستاد ملی کرونا برای برپایی آیین های مذهبی و حتی عزاداری محرم فصل الخطاب خواهد بود و اجتماع غدیریون نیز با این رویکرد در وضعیت قرمز کرونایی برگزار نخواهد شد.
نظری خادم الشریعه افزود : ستاد دهه غدیر کشور برای برپا نگهداشتن این سنت دینی هزینه های ناشی از اجتماع غدیریون و کمک های خیرین به این ستاد را در قالب بسته های غیر نقدی در اختیار خانواده های بی بضاعت قرار خواهد داد.
رییس ستاد دهه غدیر کشور با اعلام این که کمک های مومنانه ستاد دهه غدیر در تمامی استان های کشور صورت می گیرد ، پیش بینی کرد که بیش از ۱۰ هزار بسته کمک های مومنانه از سوی این ستاد در بین نیازمندان استان مازندران توزیع شود.

نظری خادم الشریعه آذیین بندی و چراغانی کردن معابر عمومی از سوی ستاد مردمی ، برگزاری برنامه های تببین اهداف غدیر در فضای مجازی و پاسخگویی به سووالات جوانان پیرامون دهه ولایت و امامت را از برنامه های محوری ستاد دهه غدیر کشور در شرایط کرونایی اعلام کرد.
وی گفت : در سال جاری امکان نشست های علمی برای تبین اهداف غدیر در کشور وجود ندارد و تمام برنامه های علمی در فضای مجازی برای مخاطبان جوان و دانشگاهیان با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.
رییس ستاد دهه غدیر کشور از رسانه های کشوری و استانی خواست با توجه به توقف فعالیت های علمی و حتی اجتماع غدیریون به دلیل وضعیت قرمز کرونایی در اکثر استان های کشور نسبت به تبیین اهداف بلند غدیر در قالب دهکده معرفت با مشورت گیری از نخبگان تلاش کنند.
وی اظهار داشت : اهداف بلند دهه ولایت و امامت باید به درستی برای نسل جوان در داخل و خارج کشور تبیین شود و این کار از عهده ستاد به تنهایی خارج است و با همراهی و همکاری نخبگان می توان این برنامه را پیش برد.
بنیاد بین المللی غدیر در سال ۷۹ در کشور برای تببین اهداف غدیر به ثبت رسید که به صورت هیات امنایی اداره می شود و ستاد دهه غدیر یکی از زیرساخه های بنیاد در برنامه های اجرایی و علمی است.
ریاست بنیاد بین المللی غدیر در استان ها بر عهده نمایندگان ولی فقیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار