استاندار مازندران گفت : نقد شفاف خبرنگاران باید به صورت همه‌گیر شامل مسئولان و مردم شود و انتقادات را نباید تنها شامل دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی بدانیم.
کد خبر: ۸۸۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 06 August 2020

احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در آیین مجازی تجلیل از خبرنگاران مازندرانی افزود : نقد همه گیر و شفاف خبرنگاران نسبت به عملکرد مسئولان و حتی مردم می تواند توسعه یافتگی کشور را به دنبال داشته باشد.
وی گفت : به هر حال همه ما برای توسعه کشور و استان نیاز به نقد شفاف از سوی خبرنگاران و افکار عمومی داریم ، ولی این انتقادات باید متناسب با امکانات و موانع پیش رو و به گونه منصفانه باشد که منجر به توهین و تخریب نشود.
نماینده عالی دولت در مازندران افزود : انتظار می رود تا خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی مشکلات و موانع پیش روی جامعه را به درستی به مسئولان منعکس کنند و قطعا بیان دغدغه مردم به مسئولان می تواند راهگشا باشد.
حسین زادگان اظهار داشت : در شرایط سخت فعلی تمامی مسئوولان دولتی و حاکمیتی تلاش می کنند تا مشکلات مردم را کاهش دهند و اگر گاهی حل بعضی مشکلات با کندی صورت می گیرد ، موانعی بر سر راه وجود دارد که باید برداشته شود و در مجموع همه ما به عنوان مسئولان دولتی و حاکمیتی رفع دغدغه مردم را در اولویت کاری خود داریم.
استاندار مازندران همچنین تعامل بین دستگاه‌های دولتی و رسانه ها را لازمه توسعه یافتگی استان دانست و گفت : تاکنون تعامل بین دستگاه‌های دولتی و رسانه ها در چارچوب قانونی به درستی در داخل استان وجود داشت و در آینده نیز این رویه ادامه خواهد یافت.
حسین زادگان نتیجه تعامل بین خبرنگاران را کاهش شکایت دستگاه‌های دولتی از رسانه ها دانست و اظهار داشت : اگرچه همه ما از انتقاد شفاف و منصفانه استقبال می کنیم، باید قلم خبرنگاران نیز به سمت تخریب و تهمت حرکت نکند و برخی شکایت اندک از رسانه ها نیز به دلیل همین تخریب و تهمت هایی بوده که از انصاف نیز خارج بود.

وی اضافه کرد : به هر حال در داخل استان مازندران با تعاملی که بین خبرنگاران و دستگاه‌های دولتی وجود داشت، باعث شده تا آمار شکایت دستگاه‌های اجرایی و دولتی از خبرنگاران و رسانه ها نیز بشدت کاهش یابد و همچنان نیز ما به دنبال به صفر ساندن این شکایات هستیم.
نماینده عالی دولت در مازندران ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران در اطلاع رسانی برای کاهش اثرات شیوع ویروس کرونا ، گفت : به هر حال همراهی خبرنگاران و رسانه ها باعث افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به این ویروس و کاهش آسیب های اجتماعی آن در موج اول شده است.
تامین امکانات پزشکی کرونایی
حسین زادگان دلیل افزایش آسیب اجتماعی ناشی از موج دوم ویروس کرونا را در این خطه شمال کشور ناشی از تغییر و عادی سازی رفتاری از سوی مردم و افزایش حضور در اجتماعات شامل عروسی و عزا و سایر تجمعات بدون رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و اظهار داشت : امروز نیز برای حساس سازی جامعه نسبت به خسارت های ناشی از ویروس کرونا در موج دوم ، نیاز به همکاری مردم داریم.
وی افزود : اگر چه از چند روز پیش تاکنون آمار بیماران مشکوک به ویروس کرونا در این استان روند کاهشی به خود گرفته است، ولی همچنان ما نیازمند حساس سازی مردم نسبت به خطرات این بیماری هستیم و باید رسانه ها در این ارتباط بیش از گذشته همکاری کنند.
استاندار مازندران با ابراز گله مندی از ضعیف جلوه دادن مساعدت های مالی دولت در تجهیز امکانات و اعتبار مقابله ای ویروس کرونا ، گفت : دولت در موج اول شیوع ویروس کرونا حدود ۲ میلیارد ریال اعتبار و تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا به این استان اختصاص داده و اکثر بیمارستان های استانی نیز به تجهیزات مناسب پزشکی از جمله دستگاه اکسیژن ساز مجهز شدند.
حسین زادگان گفت : رسانه ها باید در باره وجود این تجهیزات و امکانات که متعلق به مردم است اطلاع رسانی کنند و نباید مسایل را به گونه ای مطرح کنند که انگار دولت کمکی برای مقابله با ویروس کرونا در استان انجام نداد و نباید در جهت ناکارآمدی دولت حرکت شود.
وی افزود : دولت با وجود محدودیت های اعتباری و مالی ناشی از تحریم و تبلیغات سوء دشمنان برای ضعیف نشان دادن اقدام مقابله ای دولت در همه گیری ویروس کرونا ، اقدامات خوبی انجام داده است که نیاز است برای ایجاد امید در جامعه اطلاع رسانی شود.
نماینده عالی دولت در استان مازندران در مورد برخی حواشی ایجاد شده در مورد وقف جنگل های آقمشهد و قله دماوند گفت : ورود ما به این مسایل باید در قالب کارشناسی و به دور از احساسات باشد و ما نباید همانند آنچه که در فضای مجازی وجود دارد، وارد این قضایا شویم.
حسین زادگان اظهار داشت : حتی با وقف شدن جنگل آقمشهد و دماوند هیچ مشکلی برای تحقق منافع عمومی مردم ایجاد نمی شود و چنانچه در این حد برسد، قطعا ما به عنوان دستگاه اجرایی ورود خواهیم کرد و از ضرر به منافع عمومی و مردم جلوگیری خواهیم کرد.
وی اضافه کرد : نظر ما این بود که از تقابل بین انفال و وقف در مسایل مربوط به جنگل های آقمشهد و قله دماوند جلوگیری شود و تمام کارها نیز در روال قانونی و کارشناسی به گونه ای پیگیری شود که تقابلی با منافع مردم ایجاد نشود.
استاندار مازندران در مورد مسایل پیرامون احداث سد فینسک در حوزه سرزمینی استان سمنان و حوزه آبریز استان مازندران هم گفت : در این زمینه نیز ما مسایل کارشناسی را سر لوحه پیگیری خود قرار دادیم و کما این که این فرایند در مورد انتقال آب دریای خزر نیز انجام شده است.
حسین زادگان یادآور شد : رسانه ها نباید انتظار داشته باشند که مدیران دستگاه های اجرایی نیز فارغ از مسایل کارشناسی و رویه قانونی وارد برخی اظهارنظرهایی شوند که فاقد پشتوانه علمی است و به صورت احساسی انجام می شود و این رویه از سوی رسانه ها قابل توجیه است و از نظر ما نیز مانعی وجود ندارد، ولی نباید بخواهیم که مدیران ما نیز به همین شدت وارد شوند.
در پایان این نشست که به صورت همزمان در ۲۲ فرمانداری شهرستان های استان مازندران نیز برگزار شد، از تعدادی از خبرنگاران قدردانی شد.
استان مازندران حدود ۸۰۰ خبرنگار و بیش از ۴۰۰ رسانه مکتوب و مجازی دارد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار