هر چند شیوع کرونا، این روزها در مازندران به صورت نزولی شده و تعداد بستری شده‌ها، روز به روز در حال کاهش است اما ورود پرتعداد مسافر به استان در این روزهای تعطیل، موجب شده تا مسئولان، نسبت به طغیان مجدد این بیماری در مازندران ابراز نگرانی کنند.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ 07 August 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در همین مدت ۲۴۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۳۸۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی بار دیگر بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: با رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش روند این بیماری تلاش کنیم.

آخرین آمار کرونا در بابل

همچنین بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۳۲۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار جدید بستری و ۵۱ بیمار هم ترخیص شدند، ۵۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

نصب سومین دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان رازی قائم شهر

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، محمد پنبه چی معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی این دانشگاه از نصب سومین دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان رازی قائم شهر، خبر داد و اظهار کرد: این دستگاه با ظرفیت ۷۰۰ لیتر بر دقیقه به ارزش ۲۴ میلیاردریال، باتوجه به ضرورت نیاز بیماران؛ از محل اعتبارات منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خریداری و در حال نصب است و به زودی در مدار سیستم اکسیژن رسانی بیمارستان رازی قائمشهر قرار می گیرد.

وی افزود: پیش از این سیستم اکسیژن رسانی این بیمارستان به عنوان سانترعفونی استان با دو دستگاه به ظرفیت حدود ۱۳۰۰ لیتر فعال بود که یکی از این دستگاه ها فروردین ماه سال جاری با ظرفیت ۶۵۰ لیترو با اعتبار ۲۲ میلیارد ریالی خریداری و نصب شد.

پنبه چی با بیان این که تاکنون ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز جدید و یک مخزن(تانک) اکسیژن مایع، مجموعا"با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیاردریال در بیمارستان های دانشگاهی سطح استان نصب شده است، از نهایی شدن قرارداد خرید چند دستگاه اکسیژن ساز دیگر خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این دستگاه ها به زودی تحویل بیمارستان ها شوند.

هم‌اکنون ۱۷۱۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک به ویروس کرونا، در مراکز درمانی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار