بستری بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ در شهرستان بابل از چهار روز پیش تاکنون بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است تا ثابت کند رعایت همگانی چگونه قادر است جلوی شیوع این بیماری را سد کند.
کد خبر: ۸۸۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹ 08 August 2020

ابتلا به کووید- ۱۹ از تیر ماه در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل افزایشی شد و از حدود ۵۰ بستری نیمه اردیبهشت ماه با روند تدریجی و مداوم به ۳۴۶ نفر در روزهای پایانی هفته گذشته رسید.

براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید - ۱۹ در این شهرستان بستری و ۱۶ بیمار با حال مساعد از بیمارستان های بابل ترخیص شدند و تعداد بستری بیماران کرونایی هم اکنون به ۳۰۴ نفر کاهش یافته است.

شهرستان بابل از ۱۴ تیر ماه گذشته و زمانی که وضعیت قرمز کرونایی به خود گرفت شاهد اعمال محدودیت های سختگیرانه برای کنترل و کاهشی شدن شیوع این ویروس بود تا آنجا که پارک های عمومی شهر بابل دیوار کشی شد تا افراد وارد آن نشوند و فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی کاهش یابد.

همچنین با اعلام وضعیت قرمز کرونایی محدودیت های کرونایی در شهرستان بابل برای سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی، استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و نمایش، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها به اجرا درآمد و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی ، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، باغ وحش‌ ، مراکز تفریحی ، پارک ها و بوستان ها، برخی از بازارهای محلی و نظایر آن تا خروج شهرستان از وضعیت قرمز از سوی ستاد مقابله با کرونای شهرستان ممنوع شد.

محدودیت های کرونایی در بابل ادامه دارد

فرماندار بابل به خبرنگار ایرنا گفت: محدودیت های اعمال شده کرونایی در بابل همچنان برقرار است و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اعلام شده روند نزولی بستری بیماران کرونایی در بابل را شتاب می بخشد.

قربانعلی ولیزاده بورا افزود: هر محدودیتی که اعلام می شود برای حفظ و سلامتی جان شهروندان و از سویی دیگر سربازان خط مقدم مبارزه با ویروس کروناست که حمایت های مردم باید ادامه دار باشد.

وی بیان کرد: علی رغم اعلام هشدارها در خصوص عدم سفر به بابل جاده های شلوغ شهرستان نشان می دهد که بخشی از مردم هشدارها را جدی نگرفتند و هنوز با خطر ویروس کرونا به خوبی آشنا نیستند.

فرماندار بابل گفت: هر چند چهار روز بستری بیماران کرونایی در بابل نزولی شده است اما در حال حاضر ۳۰۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های بابل بستری می باشند که این آمار بالایی است.

وی افزود: از سویی دیگر بیماران بدحال کرونایی در بابل هم با آمار بالایی رو به رو است و در حال حاضر ۵۳ بیمار در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی با حال نامساعد بستری هستند.

ولیزاده بورا اظهار داشت: نتیجه مسافرت های صورت گرفته دو روز اخیر در بابل در دو هفته آینده مشخص خواهد شد که امیدواریم شاهد افزایش چشم گیر شیوع کرونا در بابل همانند تعطیلات عید فطر نباشیم.

وی افزود : در حال حاضر هیچ راهی برای خانواده ها بجز استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن ۲۰ ثانیه ای دست ها وجود ندارد تا از این ویروس در امان باشند.

 

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار