اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 17 شهریور توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۸۹۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ 07 September 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 17 شهریور ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.
بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 17 شهریور بشرح زیر است:

 

مرگ 3 جوان دردریای محمودآباد /تکذیب شایعه مرگ به سبک بازی نهنگ آبی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از غرق 4 جوان و مرگ 3 نفر از آنان حین شنا در آب های ساحلی دریای محمودآباد خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید جعفر ساداتی" با اعلام این خبر، اظهارداشت: حوالی ساعت 15 روز یک شنبه 16 شهریورماه سال جاری در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع غرق شدگی در خیابان معلم - ساحل 14 در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه دریافتند، 4 جوان اهل و ساکن شهرستان های اصفهان، ایذه خوزستان و اردبیل حین شنا در منطقه ممنوعه شنا غرق شدند که با حضور به موقع ناجیان غریق، دو نفر از آنان از آب بیرون کشیده شده و دو نفر دیگر به علت خفگی در دریا غرق شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با انتقال دو مصدوم این حادثه به مرکز درمانی یکی از آنان نیز به علت شدت مصدومیت در بیمارستان جان باخت .

سرهنگ ساداتی با اشاره به انتشار خبر مبنی بر قصد خودکشی این افراد به سبک بازی نهنگ آبی در دریا این خبر را تکذیب کرد و افزود: برابر بررسی های به عمل آمده و تحقیقات از یکی از نجات یافتگان این حادثه، این چهار جوان که در یک بازی اینترنتی به نام قهرمانان موبایلی به صورت مجازی با یکدیگر آشنا شده اند، برای تفریح به شهرستان محمودآباد سفر کردند که حین شنا دچار سانحه شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با هشدار به خانواده ها از آنان خواست، همواره مراقب فرزندان خود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باشند.#


---------------------------------------------------------------


انهدام باند سارقان اماکن خصوصی در قائم شهر

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، از دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی با 32 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در بیان جزئیات این خبر، گفت : در پي وقوع چندين فقره سرقت اماکن خصوصي در سطح شهرستان موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 12 پس از بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک سارق حرفه ای در این شهرستان شدند.

سرهنگ خادمی در ادامه تصریح کرد: ماموران س از هماهنگی های قضائی متهم را به همراه سه نفر از همدستانش در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ خادمی از کشف مقادیر قابل توجهی تجهیزان فنی و ساختمانی و ابزار و آلات کشاورزی سرقتی در بازرسی از مخفیگاه این افراد خبر داد و اظهار داشت: متهمان ضمن اعتراف به 32 فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی، مزارع کشاورزی و ساختمان های نیمه کاره این شهرستان، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.


-----------------------------------------------------------------------------


کشف 6 کیلو گرم تریاک در طرح پاکسازی مناطق آلوده بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل ازاجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و کشف 6 کیلوگرم تریاک و دستگیری 30 معتاد متجاهر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید محسن جعفری " با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی مناطق آلوده و مقابله با عاملان افیونی در یکی از مناطق آلود=ه و جرم خیز این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرتسان بابل ، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی موفق به شناسایی یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرسنان شدند .

سرهنگ جعفری تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متعهم در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی 6 کیلو گرم مواد مخدر کشف شد .

جعفری از دستگیری 30 معتاد متجاهر در این عملیات نیز خبر داد و اظهار داشت: این افراد برای طی مراحل درمانی به مراکز ترک اعتیاد و درمانگاه ماده 16 استان معرفی شدند.

فرمانده انتظامی بابل در خاتمه، از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند.


-----------------------------------------------------------


دستگیری سارق قطعات داخل خودرو در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری سارق حرفه ای قطعات داخل با 15 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات داخل خودرو ، موضوع در دستور کار پلیس آگ

masoud pashna, [۰۷.۰۹.۲۰ ۱۸:۵۰]
اهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ عنایتی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 15 فقره سرقت قطعات داخل خودرو در این شهرستان اعتراف کرد .

وی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده افراد ناشناس، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


---------------------------------------------------------


پلمب 29 واحد صنفي متخلف در بابلسر

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از پلمب 29 واحد صنفي متخلف در اجراي طرح تشديد كنترل و نظارت بر واحد هاي صنفي،خبرداد.

سرهنگ " حسین اسدی " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشریح این خبر اظهار داشت: با هدف پيشگيري و مقابله با تخلفات و ناهنجاري هاي اجتماعي در واحد هاي صنفي طرح تشديد كنترل و نظارت بر واحد هاي صنفي در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: در اين طرح مأموران اداره نظارت بر اماكن عمومي ضمن بازديد و ارزيابي فعاليت هاي واحدهاي صنفي، 29 واحد صنفي متخلف را به علّت تكرار تخلفات و عدم رعایت مقررات صنفی پلمب كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر ضمن قدردانی از همکاری خوب شهروندان خصوصا اصناف و بازاریان با پلیس، اظهار داشت: تلاش پليس در كنار ساير ادارات و سازمان ها به منظور حفظ امنيت و سلامتي شهروندان تا قطع كامل زنجيره ويروس كرونا ادامه خواهد يافت.

سرهنگ"اسدی" با اعلام تداوم و تشديد اين طرح ها و اقدامات كنترلي و نظارتي پليس، از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------------


پايان کار رمال کلاهبردار درفریدونکنار

فرمانده انتظامی فریدونکنار" از دستگيري رمال کلاهبردار در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن هاشم پور" در بیان جزئیات این خبر، گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر این که فردي با شیوه های رمالی و دعانویسی اقدام به کلاهبرداری از مردم می کند موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی فرد مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی های وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ "هاشم پور" با کشف مقادیر قابل توجهی مدارک شناسایی افراد در بازرسی از محل فعالیت این فرد کلاهبرداری خبر داد و گفت: متهم براي سير مراحل قانونی تحويل مراجع قضائي شد.

وی همچنین، خاطر نشان کرد: رمالي و دعا نويسي از جمله کارهايي است که افراد سود جو با استفاده از عدم آگاهي برخي از مردم، اقدام به اغفال شهروندان مي کنند که در بسياري از موارد نتايج و اثرات جبران ناپذيري را بر روي افراد و سلامت جسمي و رواني آنان مي‌گذارد.


------------------------------------------------------------


كشف چوب قاچاق در شهرستان گلوگاه

جانشین انتظامي شهرستان گلوگاه، از کشف یک تن چوب جنگلي قاچاق از یک قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"اسماعیل حسن زاده"درتشريح اين خبر،گفت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز محصولات جنگلی توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

جانشین انتظامي شهرستان عباس آباد،افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 11 با بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی و وی را در حال حمل چوب با یک دستگاه تراکتور باری دستگیر کردند.

سرهنگ حسن زاده، از کشف یک تن چوب در این عملیات خبر داد و افزود: متهم پس از تشکيل پرونده، براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفی شد.

وی از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


------------------------------------------------------------


دستگیری سارق منزل با 6فقره سرقت درسوادکوه شمالی

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی" ازدستگيري سارق منزل و کشف 6 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا فرهودی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از منازل در حوزه استحفاظی این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي و بررسی های همه جانبه، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

masoud pashna, [۰۷.۰۹.۲۰ ۱۸:۵۰]
سرهنگ فرهودی افزود: در تحقيقات و بازجویی به عمل آمده متهم تاکنون به 6 فقره سرقت منزل در این شهرستان اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیستم های مداربسته به هشدار های پلیس توجه کرده و هرگونه موارد مشکوک و مظنون را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند .


-----------------------------------------------------------


کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، از کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق از یک قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمدصادق شاه نظری با اعلام اين خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگ های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: ماموران کلانتری نشتارود با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی متهم را شناسایی کردند.

وی خاطر نشان کرد: در عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازرسی از محل دپوی چوب توسط وی 3تن چوب جنگلی کشف شد .

سرهنگ شاه نظری، ارزش چوب های قاچاق کشف شده را بالغ بر 120 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.


----------------------------------------------------------------------


آزاد سازی 15 هزار متر از اراضی کشاورزی در کلاردشت

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از آزاد سازی بیش از 15 هزار متر از اراضی کشاورزی این شهرستان از چنگ زمین خواران خبر داد.

سرهنگ " قاسم عزیــــزی "در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: به منظور حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در راستای مبارزه با ساخت و ساز های غیر مجاز، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت. 50 مورد

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت افزود: در اجرای این طرح، 50 مورد از ساخت و ساز غیر مجاز در زمین هایی بالغ بر 15 هزار متر شامل دیوار کشی و بناهای غیر مجاز این شهرستان شناسایی شد.

سرهنگ عزیزی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، با همکاری ماموران انتظامی و نمایندگان سازمان جهاد كشاورزي بناهای غیر مجاز احداث شده در این زمین های وتخریب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت در خاتمه با بیان این که مبارزه با متصرفان اراضي ملي يکي از اولويت هاي ماموریتی پلیس است از شهروندان خواست: قبل از خريد واحدهاي مسکوني در محيط هاي روستايي قبل از هرگونه احداث بنا در آن از مراجع قانونی کسب تکلیف کرده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------------------


قدرت کلمات در زندگی زناشویی

اینکه تعامل بین همسر چقدر می‌تواند در زندگی زناشویی نقش مثبت ایفا کند بستگی زیادی به جملات رد و بدل شده بین زن و شوهر دارد.

خیلی وقت ها خانم ها به خیال خودشان با گفتن برخی حرف ها قصد دارند که همسرشان را بیشتر متوجه اشتباهاتشان کنند یا منظورشان را قاطعانه به او بفهمانند.

در زندگی زناشویی حرف هایی که می زنید قرار است علاقه و مهرورزی را بیشتر کند. اما گاهی همین حرف‌ها باعث اختلاف می شود. در چنین مواقعی دانستن مشکل اصلی رهگشا است.

در ابتدا باید بدانید که حرف های به ظاهر شیرینی که به همسرتان می گویید گاهی ممکن است غرور او را جریحه دار کند. در واقع هنگام بیان جملات، همسرتان جمله ای را می شنود اما مغزش طور دیگری تحلیل می کند. بد نیست با چند جمله‌ای که احساس منفی به مردها منتقل کرده و موجب بر هم زدن روابط یا سردی روابط عاطفی شما می شوند، آشنا شوید.

"تو همیشه ..." یا "تو هرگز ..."، تو هیچ وقت..."

اگر در حال صحبت با همسرتان هستید باید مراقب باشید که هیچ وقت از جملاتی مانند "تو هیچ وقت به من اهمیت نمی دهی"،" تو هرگز به من توجه نداشتی" و به طو کلی از جملاتی که با عبارت" تو همیشه" یا "تو هرگز" شروع می شود، استفاده نکنید زیرا بکارگیری این کلمات بدین معناست که شما به همسرتان اعلام جنگ کرده اید.

گفتن جملاتی مانند "کاش به خواستگار قبلیم جواب مثبت می‌دادم"، " همه شوهر کردن، منم شوهر کردم"، "شوهر فلانی را ببین چه کارها که برای زنش انجام می دهد اما تو چی؟" و امثالهم بار مقایسه‌ای داشته یا موجب تحقیر می شوند. این نوع جملات اعتماد به نفس مرد و اقتدار مردانه همسرتان را از او می گیرد.

ب

masoud pashna, [۰۷.۰۹.۲۰ ۱۸:۵۰]
سیاری از خانم ها با مشاهده رفتار نادرست فرزندشان آن را به شوهرشان و ژنتیک پدر نسبت می دهند و از جملاتی مانند "بچه مان به تو رفته"، "این اخلاق در ژن ما نیست و از خانواده شما به ارث برده شده" استفاده می کنند که می تواند تبعات منفی جدی در رابطه زناشویی داشته باشد. این جملات موجب دل سردی همسران و تیره و تار شدن زندگی مشترک می‌شوند.

اگر با خانواده همسرتان اختلاف داريد یا از نظر شما بسياری از رفتارهای آن ها اساسا غلط است، بدترين جمله‌اي كه می‌توانيد در بحث‌های زن و شوهری به زبان بياوريد، این است که به وی بگویید "تو درست مثل پدر یا مادرت هستی"،" این اخلاق خانودگی شما است"،"متاسفم که چنین پدر و مادری داری".

این نوع صحبت کردن موجب می شود که مرد زندگی شما از شما دور شده و به دلیل اینکه به خانوده او احترام نمی گذارید او نیز در آینده برای خانواده شما احترامی قائل نشود.

اگر برام فلان چیز رو نخری، رابطه مان تعطیل می‌شود"،" اگر این کار رو انجام ندهی، مهریه ام رو اجرا میگذارم"، "خیلی اذیتم کنی میرم خانه پدرم". این جملات تهدید آمیز به همسرتان این هشدار را می دهد که هر لحظه امکان خراب شدن سقف بالای سر زندگی مشترکتان وجود دارد و او همیشه یک نگرانی و اضطراب درونی دارد و این ترس ها و اضطراب ها موجب سرد شدن رابطه زناشویی شما می‌شود.

شما تنها زن روی زمین نیستید که سر پول و مسائل مالی با همسرتان بحث می‌کنید. تحقیقات نشان داده است که نارضایتی نسبت به مسائل مالی از چالش‏ های رایج میان زوجین در خانه است اما در این میان باید مراقب باشید که از گفتن جملاتی مانند "چقدر خسیسی" یا "برو یک کار درست و حسابی پیدا کن درآمدش بهتر باشه" پرهیز کنید چرا که این جملات باعث انتقال این حس به همسرتان می شود که شما فقط او را به خاطر پولش دوست دارید یا به او به عنوان عابربانک برای تامین مخارج زندگی نگاه می کنید.

-خودم می توانم، کمک لازم ندارم؛ شاید باور نکنید اما این جمله برای اکثر مردان آثار مخربی دارد. همسر شما مانند هر انسان دیگری از اینکه وجود موثر و مفیدی داشته باشد به خودش افتخار می کند.

در موقعیت های مختلف به همسرتان نشان دهید که به او افتخار می کنید و در مقابل دیگران نیز با کمال میل نشان دهید که شریک زندگی شما بهترین مرد دنیاست. برخی مواقع ساده به او بگویید که به او و بودنش افتخار می کنید و در برخی موقعیت ها مقابل چشم همسرتان این جمله که به همسرتان افتخار می کنید را به دیگران هم بگویید.

وقتی همسرتان متوجه تعریف شما در مقابل دیگران می شود ،احساس غرور خواهد کرد و این حس را در دلش خواهد داشت. به ویژگی های مثبت همسرتان دقت کنید و به آنها افتخار کنید.

به شوهرتان بفهمانید که او تنها کسی است که می توانید حرف های دلتان را به او بزنید و از صحبت کردن با او بسیار لذت می برید زمانی که مشکلی در زندگی خود دارید به همسرتان بگویید تو بهترین شنونده برای من هستی ، این جمله باعث می شود که مردان به نقش حامی و پشتیبانی خودبرای همسرشان پی ببرند .

شاید شما روزهای سختی را پشت سر گذاشته باشید و هزار و یک اتفاق ناخوشایند قبلا در زندگی شما ، هر دوی تان را آزار داده باشد، اما امروز که به خاطر موضوعی خاص با هم دچار اختلاف شده اید، حق ندارید همه مشکلات کهنه را نبش قبر کرده و با دوباره مطرح کردن شان حل مشکل فعلی را هم دشوار کنید.

شما باید آنچه در هر زمان باعث آزار تان می شود را، در زمان خود حل وفصل کنید و حتی اگر فراموشش نمی کنید، راهی برای بخشیدن و عبور از آن پیدا کنید تا وقت و بی وقت سر بیرون نزند و دوباره مایه آزار تان نشود.

 

تهیه کننده: مطهره مهدوی ـ کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و مددکار اجتماعی کلانتری سوادکوه

خبر: سلمان مهدوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار