بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی دغدغه هایی را در خانواده ها ایجاد کرد، اینکه توجیه رعایت نکات بهداشتی برای دانش آموزان به ویژه مقاطع ابتدایی سخت تر است و فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک شاید به مذاق دانش آموزان خوش نیاید و به درستی نتوان پروتکل های بهداشتی را در مدارس رعایت کرد، قانون های خوبی در حال حاضر برای جلوگیری از ابتلا دانش آموزان به کرونا به روی کاغذ آورده می شود اما مهم درست اجرا کردن این قوانین است تا مشکلی برای دانش آموزان به وجود نیاید.
کد خبر: ۸۹۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 08 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل مصطفی جوانیان، معاون بهداشتی این دانشگاه با بیان اینکه از معلمان و مدیران مدارس درخواست می‌کنیم در استفاده ماسک اجباری در مدرسه نظارت دقیق داشته باشند و در این امر والدین باید نهایت همکاری را با مدارس داشته باشند، اظهارکرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هرکلاس به درستی اجرایی شود و تعداد دانش آموزان باید متناسب با ظرفیت کلاس بوده و تهویه مناسب در هرکلاس برقرار باشد.

وی با بیان اینکه امکانات شستن دست ها باید در تمام مدارس مهیا شود، بیان کرد: آبخوری ها در مدارس باید بسته باشد و هر دانش آموزی قمقمه آب به همراه داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه علائم این بیماری بسیار وسیع بوده به طوری که حتی سرماخوردگی خفیف هم باید جدی گرفته شود، افزود: خانواده ها توجه داشته باشند در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی مثل آب ریزش بینی، سرفه و تب خفیف سریعا به پزشک خانواده مراجعه نمایند و تا زمانی که از سلامت فرزند خود مطمئن نشدند از فرستادن به مدرسه خودداری نمایند.

* خودداری از سوار شدن بیش از سه دانش آموز در سرویس

جوانیان در ادامه با بیان اینکه در سرویس های مدرسه همانند وسایل نقلیه عمومی باید یک نفر در جلو و دو نفر در عقب بنشینند، تصریح کرد: شیشه های خودرو باید باز باشد تا تهویه مناسب در فضای خودرو ایجاد شود و دانش آموزان باید از ماسک و شیلد در سرویس استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مدارس به عنوان یکی از محل های پرخطر برای تشدید بیماری کرونا است، گفت: دانش‌آموزان از اشتراک گذاری لوازم تحریر و تغذیه خودداری کنند

*دانش آموزان از لوازم تحریر دیگران استفاده نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن اشاره به این مورد که از همه دانش‌آموزان تقاضا داریم ماسک را زمان رفتن به بیرون از منزل، ورود به مدارس و در جاهای بسته به صورت صحیح و مداوم استفاده کنند، یادآور شد: باید به دانش آموزان آموزش دهیم تا به طوری از ماسک استفاده کنند که کاملا بینی و دهان را بپوشاند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که فاصله گذاری اجتماعی یک یا یک و نیم متری باید در مدارس رعایت شود، بیان کرد: توصیه می شود دست ها هنگام میل کردن غذا و زدن دست به چشم و صورت حتما با آب و صابون به مدت 20 ثانیه شسته شود.

جوانیان با اشاره به این که دانش‌آموزان باید از وسایل شخصی خود استفاده کند، تصریح کرد: خانواده ها به فرزندان تاکید کنند تا از لوازم تحریر دیگران استفاده نکنند و از اشتراک گذاری آب و تغذیه با دیگران خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار