صبح روز گذشته در محل اجرای حکم رسمی دادگاه و در حضور مأموران نیروی انتظامی اجرای حکم تخریب جایگاه CNG شهرداری تنکابن متوقف شد، نکته قابل تامل در این قضیه درگیری یکی از مسئولان شهرداری با وکیل مالک زمین بوده است که موضوع با مداخله مأموران نیروی انتظامی فیصله یافت.
کد خبر: ۸۹۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 10 September 2020

محمد پورقاسم، نماینده رسمی مالک زمین در گفت و گو با ایسنا با ضمن اشاره به اینکه با اتمام مهلت پیشین و با دستور کلانتری و مأمور نیروی انتظامی نسبت به اجرای حکم اقدام کرده، گفت: مسئول حقوقی شهرداری در زمان آغاز اجرای حکم صورت جلسه را امضا نکرده و پس از آنکه خبرنگاران در زمان اجرای حکم رسیدند با آنها ومن درگیر شده است.

وی با بیان این مطلب مالک زمین از خبرنگاران درخواست حضور رسمی کرده است، خاطرنشان کرد: این شخص ابتدا خود را وکیل حقوقی شهرداری تنکابن معرفی کرده اما ازامضای صورتجلسه حکم تخریب سرباز زده و جنجال آفرینی کرده است و ما محقیم از وی شکایت کنیم.

پورقاسم در ادامه با بیان اینکه با حکم قطعی دادگاه مبنی بر قلع و قمع زمین اقدام به اجرا و تخریب سازه ها کرده، گفت: این زمین مشاع بوده و مشترک است، ۱۲ سال پیش به شهرداری اعلام کرده بودیم که اینجا سازه ای ساخته نشود، اما شهرداری زیربار نرفت و این پرونده تا به امروز به طول انجامید.

وی تصریح کرد: پس از صدور حکم قلع و قمع به شهرداری مهلت ۱۰ روزه تا یک ماهه داده شد تا موضوع حل و فصل شود اما چون شهرداری پیگیر نشد ما هم امروز می خواستیم حکم را اجرایی کنیم که این اتفاقات رخ داد.

*شان خبرنگاران زیر مشت و توهین

در ادامه خاطره رئیسی، یکی از خبرنگاران حاضر در صحنه در گفت ‎وگو با ایسنا ضمن اشاره به درگیری پیش آمده در این مراسم گفت: من وقتی به صحنه اجرای حکم رسیدم ک مسئول حقوقی واحد اجرای احکام شهرداری تنکابن با برخورد نادرست با یکی از همکاران مانع تصویربرداری وی شده و در حال بیرون راندن خبرنگاران از محل بودند.

وی افزود: با مداخله مالک زمین، این مسئول شهرداری با وی نیز درگیر شده و وکیل مالک زمین را هم مورد ضرب و شتم قرار داد که در این لحظه مأموران نیروی انتظامی مانع ادامه درگیری شدند.

این خبرنگار حاضر در صحنه با بیان اینکه این موضوع را سریعاً با فرمانده نیروی انتظامی نیز در میان گذشته است، گفت: فرمانده نیروی انتظامی ضمن پشتیبانی از خبرنگاران، تأکید کرد که کسی نمی تواند مانع تصویربرداری و فعالیت خبرنگاران در فضای آزاد شود، اما مسئول شهرداری مانع انجام فعالیت ما شده و حتی بنده را هل داد و ما به ناچار از محل خارج شدیم.

سید امید ساداتی، خبرنگار دیگر حاضر در این حادثه نیز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اظهار تأسف از برخورد نادرست نماینده شهرداری تنکابن در این حادثه گفت: وی هیچ وظیفه و مسئولیتی در ممانعت از ورود خبرنگاران به صحنه نداشته است.

وی با بیان این مطلب که این موضوع پس از خروج از محل و با حضور در فرمانداری ویژه تنکابن به اطلاع فرماندار شهرستان نیز رسیده، تصریح کرد: خوشبختانه فرماندار تأکید کردند که به فوریت این مسئله را مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و حتما با متخلفان برخورد خواهد شد.

ساداتی تصریح کرد: تقاضای ما از مسئولان استان مازندران این است که ضمن برخورد قاطع با این موضوع، از شأن و جایگاه خبرنگاران دفاع کنند.

به گزارش ایسنا، این حکم جنجالی که با زد و خورد مالکان و بی احترامی به خبرنگاران همراه با تقاضای مهلت ۱۰ روزه برای حل و فصل موضوع فعلا متوقف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار