استاندار مازندران گفت : با توجه به بازگشایی مدارس در زمان کرونایی، والدین باید به آموزش‌وپرورش اعتماد کنند و فرزندانشان را برای آموزش حضوری به مدرسه بفرستند.
کد خبر: ۸۹۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 12 September 2020

استاندار مازندران گفت : با توجه به بازگشایی مدارس در زمان کرونایی، والدین باید به آموزش‌وپرورش اعتماد کنند و فرزندانشان را برای آموزش حضوری به مدرسه بفرستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد حسین زادگان روز شنبه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی ستاد ملی کرونا در گفت و گو با خبرنگاران افزود : اگر چه اجباری برای حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس وجود ندارد ، ولی بررسی علمی نشان می دهد که هیچ تدریسی نمی تواند از لحاظ کیفی جایگزین حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس شود و با این رویکرد ،با رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه برای حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شده است.
رییس ستاد مقابله با کرونای مازندران اظهار داشت : با شروع سال تحصیلی جدید و باز شدن مدارس در مازندران ، نظارت چند لایه ای برای رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک پیش بینی شده است تا بتوانیم با اطمینان دانش آموزان را در مدارس داشته باشیم.
حسین زادگان افزود : تمامی امکانات و تجهیزات لازم بهداشتی در مدارس برای پذیرش و حضور فیزیکی دانش آموزان وجود دارد ، و تنها چیزی که امسال در مدرسه وجود ندارد ، اجبار حضور دانش آموزان است و افرادی که نخواهند فرزندانشان را به مدرسه بفرستند ، بستر آموزش مجازی برایشان فراهم شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : در هر صورت والدین دانش آموزان باید به آموزش و پرورش در امر آموزش و تصمیم گیری ها برای حضور فیزیکی و یا عدم حضور اعتماد داشته باشند تا بتوانیم این مرحله را پشت سر بگذاریم و سلامت دانش آموزان از هر چیزی برای ما مهمتر است.
حسین زادگان افزود : برای حفظ سلامت دانش آموزان تمام پروتکل های بهداشتی رعایت خواهد شد و نظارت چند لایه ای نیز به طور دقیق انجام خواهد شد و هر گونه کم و کاستی در رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس بر عهده آموزش و پرورش و در دانشگاه ها نیز بر بر عهده مسئولان این بخش از موسسات آموزشی کشوری است.
وی ادامه داد : در امر نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام سطوح و حتی مدارس معاونین معین انتخاب شده اند که در مناطق مختلف استانی این نظارت ها را انجام می دهند و هر گونه کم و کاستی در این زمینه را گزارش می کنند و با هر گونه سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی نیز برخورد می شود.
لغو اعزام زایر پیاده روی اربعین
استاندار مازندران همچنین در مورد برنامه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برای پیاده روی اربعین نیز اظهار داشت : بر اساس تصمیم مسئولان عراقی ، در اربعین سال جاری به دلیل درگیری این کشور با ویروس کرونا، آنها پذیرای هیچ زایری نخواهند بود و به طور طبیعی پیاده روی اربعین نیز برای سال جاری لغو شده است.
حسین زادگان یادآور شد : این آیین عزاداری در داخل کشور و استان مازندران نیز همانند دهه اول ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود و انتظار می رود که هیات های ما در مورد این آیین هم مانند دهه اول محرم عمل کنند.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با قدردانی از مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار داشت : باید رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک با همین روند فعلی ادامه داشته باشد و صرفا با رعایت این پروتکل ها می توانیم بر کرونا غلبه کنیم و آمار بیماران را کاهش دهیم.
وی افزود : نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی باید سفت و سخت در واحدهای صنفی ادامه داشته باشد و با متخلفان در این حوزه نیز از سوی دستگاه های متولی برخورد شود و واحدهایی که در رعایت پروتکل ها کم کاری می کنند در صورت تداوم باید تعطیل شوند.
ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در مازندران شیوع یافت و پس از حدود ۲ ماه روند صعودی با رعایت پروتکل های بهداشتی از اردیبهشت ماه سال جاری در پیک اول به روند نزولی رسید به گونه ای که تمام فعالیت های اقتصادی و اجتماعی به حالت عادی بازگشت.
طبق گزارش رسمی از نیمه دوم تیر ماه سال جاری پس از سه ماه به دلیل آنچه که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده است ، این استان بار دیگر به پیک دوم ویروس کرونا رسید به گونه ای که پس از حدود ۲ ماه بار دیگر با رعایت پروتکل های بهداشتی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان روند کاهشی به خود گرفت و هم اکنون در بیمارستان های ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل حدود ۷۰۰ بیمار بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار