اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 22 شهریور توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۸۹۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 12 September 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 22 شهریور ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.
بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 22 شهریور بشرح زیر است:

پیام تسلیت فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت شهادت شهیده مدافع سلامت

سردار میرزایی در پیامی شهادت مدافع سلامت شهیده فاطمه شفیعی نژاد را به خانواده و کادر درمانی این شهیده تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، متن پیام تسلیت سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران به شرح ذیل است .

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور ایثارگرانه و ارزشمند جهادگران و مدافعان سلامت در سنگر دفاع از جان همنوعان و هموطنان مبتلا به ویروس مهلک کرونا، زمانی به تجلی در می آید که اینگونه وداع غم انگیز کادر پزشکی بیمارستان ها و مراکز درمانی را شاهد باشیم.

بی شک مجاهدت این پرستار فداکار در خط مقدم خدمات رسانی به مردم که با جانفشانی همراه بود، جلوه های بی نظیری از ایثار اجتماعی و مسئولیت پذیری جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمانی در بیمارستان ها و مراکز آموزشی در جریان مبارزه با گسترش ویروس کرونا را به نمایش گذاشته است.

این واقعه به همه ما آموخت که کسانی که با خدا هم عهد شده اند در راه نجات جان بیماران از هیچ کوششی فروگذار نکرده و همواره آماده جانفشانی هستند .

اینجانب با قلبی سرشار از اندوه، شهادت این شهیده مدافع سلامت را به خانواده داغدار وی، جامعه دانشگاه علوم پزشکی مردم شریف استان و تمامی کارکنان حوزه سلامت استان تسلیت عرض نموده و برای آن شهیده، علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را مسئلت دارم.


_________________________________________

 

پیشگیری و مقابله با سرقت؛ اولويت برنامه های پلیس

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران در شهرستان بابل، گفت: پیشگیری و مقابله با سرقت از اولويت برنامه های پلیس در سال جاری است .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ علی دستور با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان بابل در جلسه پیشگیری از سرقت که با حضور روسای پلیس های تخصصی وفرمانده انتظامی شهرستان همراه بود با اشاره به موضوع پيشگيري از سرقت، اظهار داشت: سرقت يكي از موضوعات بسيار مهمي است كه ناجا با نگاهي ويژه به اين موضوع پرداخته و با تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت این موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار داده است .

وي مقابله جدی با سرقت را از مطالبات مردم و مسئولان دانسته و افزود برخورد جدي پليس با سرقت و سارقان نیازمند عزم همگانی است و در این راستا تعامل و همکاری مردم و مسئولان با پلیس ضروری است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران، گفت: وقتي مالي از كسي به سرقت مي‌رود، احساس امنيت در فرد كاهش خواهد يافت، بنابراين همه ما وظيفه داريم با كمك و همکاری هم و مردم در مبارزه با سرقت تلاش كنيم.

سرهنگ دستور پيشگيري اجتماعي را مقدم بر پيشگیري انتظامي در جرایم دانسته و بيان داشت: يكي از راه هاي ارتقاء امنيت، آگاه سازي مردم نسبت به وقوع جرايم است و در صورت ارتقاء سطح آگاهي شهروندان از وقوع بسياري از آسيب ها پيشگيري خواهد شد.


_________________________________________


امنیت پیش نیاز توسعه جامعه/ تاکید بر لزوم برخورد با اراذل و اوباش به عنوان عامل ناهنجاری ها

نماینده مردم بابل و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، امنیت را پیش نیاز توسعه هر جامعه ای برشمرد و بر تداوم برنامه های محوری ناجا در راستای امنیت پایدار تاکید کرد.

علی کریمی فیروزجایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان این که امنیت پیش نیاز توسعه جامعه است، گفت: توسعه در بستر امنیت مفهوم حقیقی خود را پیدا می کند و از این رو جامعه ای که امنیت نداشته باشد یقینا به توسعه پایدار دست نخواهد یافت .

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نیروی انتظامی طی سال های اخیر با رشد و تعالی برنامه های فرهنگی و انتظامی و رویکرد نرم افزاری در تولید امنیت متناسب با نیازهای نو به نوی جامعه دراین بخش، اهتمام جدی داشته است.

کریمی با تاکید بر تداوم برنامه های محوری نیروی انتظامی در تولید امنیت با رویکردهای جدید، خاطر نشان کرد: رویکرد طرح ها و برنامه های اساسی پلیس در حوزه تولید امنیت باید جامعه محور و با پیوست فرهنگی همراه باشد در غیر این صورت در روند اجرای برنامه ها مشکلات عدیده ای پدید خواهد آمد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح برخورد پلیس با اراذل و اوباش، اظهار داشت: بی تردید اراذل و اوباش از عوامل اصلی نا امنی و بروز ناهنجاری در جامعه و افزایش انواع بزهکاری های اجتماعی هستند که باید با اجرای توامان طرح های امنیتی و انتظامی، فعالیت های فرهنگی و برخورد قاطعانه قضائی از میزان تخلفات گوناگون در حوزه امنیت اجتماعی کاست.

کریمی فیروزجایی بر لزوم حمایت ه

masoud pashna, [۱۲.۰۹.۲۰ ۱۸:۳۰]
مه جانبه دستگاه های اجرایی از طرح های امنیتی پلیس، تاکید و تصریح کرد: مجلس و دولت باید در هم افزایی کامل و پشتیبانی همه جانبه از برنامه های پلیس، تحقق کامل امنیت و نظم اجتماعی در جامعه را عملیاتی کنند.

وی مردم را اصلی ترین حامیان امنیت برشمرد و اذعان داشت: مردم به عنوان اصلی ترین حامیان تولید امنیت و بهره برداران آن در بهبود برنامه های پلیس نقش محوری و اساسی دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت همکاری مردم با پلیس در ایجاد امنیت پایدار، خاطرنشان کرد: مردم باید در تعامل سازنده با پلیس برای نهادینه سازی فرهنگ نظم و امنیت پایدار و ایجاد فضای امن در جامعه و نیز معرفی عناصر مخل نظم و آرامش جامعه به قانون، نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند.#


_________________________________________


بازداشت 10 ارذل و اوباش در طرح ضربتی پلیس در ساری

فرمانده انتظامی استان مازندران از طرح ضربتی پلیس در راستای مقابله با اراذل و اوباش و بازداشت 10 متهم به اخلال در نظم و امنیت عمومی طی 24 ساعت گذشته در شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار مرتضی میرزایی با اعلم این خبر، گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش و پاکسازی پارک ها و تفرجگاه های در شهرستان ساری، طرح ضربتی پلیس در برخورد با اراذل و اوباش در دستور کار پلیس امنیت عمومی و فرماندهی انتظامی شهرستان ساری قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح که با هدف برخورد با اراذل و اوباش و پاکسازی پارک ها و تفرجگاه ها صورت پذیرفت، 10 متهم به اخلال در نظم و امنیت عمومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در این عملیات بیش از 20 قبضه سلاح سرد، چاقو، قمه از متهمان کشف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار میرزایی، اظهار کرد: آرامش و امنیت مردم خط قرمز پلیس است و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم، هیچ فردی آرامش و امنیت مردم را به خطر بیاندازد.

وی تاکید کرد: تمامی رفتار مجرمان و متخلفان و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه تحت نظارت چشمان تیزبین نیروهای انتظامی و امنیتی قرار دارد و پلیس از حداکثر توان قانونی خود برای برخورد با اراذل و اوباش و کسانی که آرامش مردم را به خطر می‌اندازند استفاده خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، همراهی، مشارکت و پشتیبانی مردم از پلیس در راستای اجرای طرح اراذل و اوباش و برخورد با این مجرمان را عامل مهم موفقیت پلیس در اجرای این طرح دانست و گفت: پلیس خادم مردم است و از تمام توان خود برای حفظ آرامش و امنیت مردم استفاده می‌کند.


_____________________________________________


کشف 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی از کشف 20 هزار ليتر سوخت قاچاق و فاقد مجوز در محور سوادکوه– فیروزکوه خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حمیدرضا فرهودی در تشریح اين خبر، گفت: در پي کسب خبری مبنی بر تردد يک دستگاه کاميون نفتکش حامل بار سوخت قاچاق در محور اصلی شهرستان سوادکوه شمالی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وی افزود: با اعزام واحد گشتي کاميون مذکور در محور اصلي شهرستان مشاهده و با تعقيب و مراقبت صورت گرفته مشخص شد، خودروي مذکور با بارگیری گازوئیل قاچاق از استان گلستان قصد تخليه محموله در تهران را دارد که با هماهنگي قضائي این کامیون توقيف و در بازرسی از آن، 20 هزار لیتر گازوئیل قاچاق و فاقد مجوز کشف و یک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی در پایان با اشاره به این که سوخت هاي مکشوفه به شرکت نفت شهرستان تحويل داده شد از شهروندان در خواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با پلیس 110 تماس بگیرند.


_________________________________________


کشف 12 فقره سرقت در شهرستان كلاردشت

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از دستگیری سارقان و کشف 12 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ قاسم عزيزي با اعلام این خبر، گفت: ماموران پليس آگاهي در اجراي طرح هاي ارتقای امنيت اجتماعي با انجام گشت هاي هدفمند موفق به شناسايي 3 سارق حرفه اي منزل شدند.

وی تصریح کرد: با هماهنگي قضائي متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگير شدند و در بازجويي های فنی پلیس به 12 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی اعتراف كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت با اشاره به اينكه اموال مسروقه از مخفيگاه متهمان كشف شد، افزود: متهمان پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ عزیزی با قدرداني از تعامل خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: با سرلوحه قرار دادن هشدارهاي انتظامي و استفاده مطلوب از سامانه 110در راستاي ارتقاي

masoud pashna, [۱۲.۰۹.۲۰ ۱۸:۳۰]
احساس امنيت، هميار هميشگي پليس باشند.


_________________________________________


کشف گونه گیاهی جنگلي قاچاق در سوادکوه

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از توقیف خودرو حامل 500 کیلوگرم گونه گیاهی جنگلي قاچاق به نام چلم در محور سوادکوه - فیروزکوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری با اعلام اين خبر، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی حین گشت زنی در محور سوادکوه - فیروزکوه به یک دستگاه خودروی کامیونت ایسوزو مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، افزود: ماموران در اقدامی غافلگیرانه خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از خودرو موفق به کشف گونه گیاهی جنگلی قاچاق شدند.

سرهنگ اکبری، تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو 500 کیلوگرم گونه گیاهی جنگلی به نام چلم که متهم به قاچاق کالا به صورت غيرقانوني قصد انتقال آن از استان گلستان به تهران را داشته، توقیف و کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه درپايان از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به پليس 110 اطلاع دهند.


_________________________________________


پیشگیری از سرقت ازطریق طراحی محیطی

انسان ها از دیرباز دریافته اند که می توانند برای خود و خانواده هایشان با کنترل محیط اطراف خود،امنیت ایجادکنند، تمدن های باستانی، شهرها را روی کوه ها می ساختند تا بتوانند نظارت داشته باشند و حمله به آنجا را سخت کنند.

قلعه ها با خندق ها محاصره می شدند و راه دسترسی به آن ها تنها یک پل متحرک بود، اگرچه افرادی که این اقدامات را انجام می دانند احتمالا نظریه های پیشگیری از جرم را نمی شناختند، اما کاری که انجام می دادند، پدیده ای است که مطالعات بسیار زیادی روی آن صورت گرفته و به عنوان پیشگیری از جرم از طریق طراحی محیطی (CPTED) شناخته می شود .

در ساده ترین بیان پیشگیری از جرم از طریق طراحی محیطی، باوری است با این مفهوم که آگاهی از طرز فکر مجرمان در مورد آنچه سبب جذابیت و انتخاب هدف توسط آن ها می شود و به دنبال آن طراحی ساختمان ها به نحوی که هدف را برای ارتکاب جرم غیر جذاب سازد، ممکن است از جرم پیشگیری کند. به عبارت دیگر با تغییر در طراحی از جرم جلوگیری می شود.


_________________________________________


اصول پیشگیری از سرقت ازطریق طراحی محیطی


1-کاهش فرصت ارتکاب جرم ؛

کاهش فرصت مبنایی است که مسئولان، راهبرد ها و برنامه های پیشگیری را باید بر اساس آن بنا کنند به بیان ساده تر هدف این است: کاهش یا حذف فرصت مورد نیاز برای ارتکاب برخی اعمال مجرمانه. این هدف با تمرکز بر روی محیط و اعمال قربانی احتمالی صورت می گیرد نه مجرم احتمالی .

کاهش فرصت، اساس امورات و برنامه های مدون پیشگیری است براساس چهار عامل کلارک، شخص مجرم عموما هدفی را بر می گزیندکه خطر کمتر، پاداش بیشتر و عذر و بهانه بیشتری داشته باشد.

این چهار عامل شامل:

1- عدم استفاده یا دسترسی مجرم 2- به تأخیرانداختن عمل 3- تشخیص جرم 4- تحذیر از حمله یا جرم

این اعمال به جای اقدامات پیشگیرانه روی مجرمین برتبدیل کردن قربانی به هدفی غیر جذاب تاکید دارد.

2- قلمرو گرایی: این امر دلالت بر این دارد که هنگامی که کسی حس مالکیت یا تعلق دارد نه تنها خودش با علاقه از دارایی خود محافظت می کند، بلکه دیگران نیز متوجه می شوند که شخص به محافظت از دارایی اش تمایل دارد.

نظریه پنجره های شکسته با تائید قلمروگرایی اظهار می دارد، مشکلات حل نشده در مکان، نشان می دهد که آن مکان بدون توجه رها شده است. بنابراین می تواند مورد هدف مجرمان قرار بگیرد.

3- ایجاد حس یکپارچگی: حس مالکیت در یک جامعه با محیط های دیگر ، با ایجاد یک حس یکپارچگی، یا حضور تمام افراد در قایق نجات ایجاد می شود. اغلب، نتیجه گرد هم آمدن حول یک مشکل مشترک، شکل گیری یک گروه مراقبت از محله یا تشکیلاتی نظیر آن است .

راهکارهای ایجاد قلمروگرایی و ایجاد حس یکپارچگی

-طراحی خانه ها: امروزه خانه ها از نظر زیبایی شناسی جذاب تر شده اما به ندرت نکات حفاظتی در آن رعایت می شود. خانه هایی امروزی ضرورتاً ساکنین را در پیله حفاظتی قرار داده و فرصت تعامل روزمره با همسایگان را از بین می برد در نتیجه همسایگان به غریبه تبدیل شده و احساس یکپارچگی میان آن ها از بین می رود.

-انجمن همسایگان یا برنامه های مراقبت از محله: انجمن های شکل گرفته کاری یا محلی ، اساساً گروه ها را حول محور یا فعالیت های مشترک گرد هم می آورند این گروه ها هم پیمان می شوند تا برای حفاظت از منافع یکدیگر از طریق مقررات، نظارت، بازبینی و قدرت اتحاد عمل کند آن ها صرف توجه لازم و حفاظت از د

masoud pashna, [۱۲.۰۹.۲۰ ۱۸:۳۰]
ارایی ها را تشویق و در برخی موارد اجبار می کنند تا از وقوع جرم جلوگیری شود.

-بوستان ها و پارک های محله ها: هرمکانی که متعلق به شخصی نباشد، احتمال دارد توسط اشخاص نادرست مورد استفاده قرار گیرد، بوستان های محله اغلب در مکان های باز قرار دارند که خلافکار ها، ولگرد ها یا معتادان خیابانی در آن رفت و آمد می کنند. مکانی که بدون توجه رها شود از آن پس برای این افراد جذاب تر خواهد شد، پس لازم است افراد مشروع یا ساکنین محله ها حفاظت آن را بر عهده بگیرند.

-نصب علائم نشان دهنده ورود به محله : این علائم نشان می دهد که این منطقه مورد توجه و حفاظت ساکنین آن بوده که عضو گروهی مشترک هستند. ورود به منطقه به منزله فرستادن پیغامی است مبنی بر اینکه شخص وارد یک مکان نیمه خصوصی شده و این فرد می داند به او به دید یک غریبه نگاه می شود.

4-نظارت: اغلب مجرمان ترجیح می دهند که به صورت گمنام عمل کنند. وجود شاهد باعث ایجاد مانع، زیاد شدن زحمت کار و افزایش خطر می شود، خلاصه این که مجرمان دوست ندارند شناخته شوند.

اصل نظارت پیشگیری از سرقت از طریق طراحی محیطی روی افزایش فرصت های نظارت یا افزایش احتمال نظارت تمرکز دارد طراحی فیزیکی این قابلیت را دارد که فرصت های نظارت طبیعی و غیر رسمی ساکنان را افزایش دهد.

نظارت را می توان بخشی از محافظت بالقوه محله دانست اگر مجرم تصور کند که در صورت ارتکاب جرم در معرض نظارت و مشاهده قرار خواهد گرفت اگر چه به واقع نیز این گونه نباشد، احتمال ارتکاب جرم توسط وی کم می شود زیرا وی در فرایند گذر از اندیشه تا عمل منافع و خطر ارتکاب جرم را می سنجددر نتیجه از ارتکاب جرم منصرف می شود.

در مطالعه ای که در رابطه با گرایش ها و افکار مجرمان انجام شده است دو عامل در متوقف کردن مجرمان بسیار موثر تلقی شده است.

1- نشانه ها و علائم تصرف و دیگری نظارت؛ سارقان بر اهمیت نظارت ساکنان محله صحه گذاشته اند و بعد مالکان، همسایگان را مهم ترین افراد برای نظارت بر محله معرفی کرده اند.

نظارت می تواند به اشکال مختلف صورت گیرد، صورت رسمی داشته باشد، نظیر گشت زنی یا نگهبانان امنیتی که روی ایجاد یک محیط باز با فرصت های نظارتی فراوان حول مناطق آسیب پذیر تمرکز دارد یا می تواند از طریق بکارگیری دستگاه های الکترونیکی نظیردوربین های مدار بسته صورت گیرد.

نصب روشنایی مناسب: روشنایی یکی از ارزان ترین راه ها برای برقراری امنیت یک مکان است که اغلب نادیده گرفته می شود یا استفاده درستی از آن نمی شود این امر برای ایجاد نظارت مناسب طی ساعات شب ضروری است .

شناسایی نقاط آسیب پذیر: با یافتن نقاط آسیب پذیر یک محله و دادن توصیه های لازم و رفع مشکلات موجود، مکانی که مورد استفاده مجرمان بوده است به مکانی تبدیل می شود که از آن استفاده مشروع می گردد

5-کنترل دسترسی: اصل پایانی پیشگیری از جرم از طریق طراحی محیطی، کنترل دسترسی است یکی از کارکردهای اصلی در کنترل دسترسی این است که افراد را به محیط هایی هدایت کنیم که به نحوه مطلوبی بر آن نظارت صورت گیرد .

کنترل دسترسی، اهداف جرم را کاهش می دهد با هدایت افراد به مکان های امن تر، میزان نظارت بر آن مکان ها بیشتر شده و جلوی فعالیت مجرمان گرفته می شود، جاگذاری و طراحی درست کنترل دسترسی، مقرون به صرفه است، هنگامی که کنترل دسترسی به درستی صورت گیرد ، راه های ورودی محدود شده و این امر سبب می شود منابع، بهتر به نقاط مورد توجه اختصاص یابد.

نگارنده:سرهنگ گنجیان مقدم رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران


_____________________________________________


بازداشت سارق موتورسیکلت در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق موتورسیکلت با کشف 7 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین زارع با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان نکا ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص ماموران کلانتری 11 این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی این فرد را در عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ زارع، خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی پلیس تاکنون به 7 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا به شهروندان، توصیه کرد: هشدار هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند.


_________________________________________


کشف 22 فقره سرقت در طرح ارتقای امنیت اجتماعی بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 22 فقره انواع سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن عنایتی گنجی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس

masoud pashna, [۱۲.۰۹.۲۰ ۱۸:۳۰]
با اعلام این خبر، گفت: با هدف افزايش امنيت، آسايش و آرامش شهروندان و مبارزه با سارقان، فروشندگان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان بهشهر اجرا شد.

وی تصریح کرد: کشف 22 فقره انواع سرقت شامل ( 8 فقره سرقت قطعات داخل خودرو، 6 فقره اماکن خصوصی، 3 فقره سرقت منزل، 2 فقره سرقت موتورسیکلت، 2 فقره سرقت داخل خودرو و یک فقره سرقت خودرو ) از جمله موفقیت های این طرح بوده است.

سرهنگ عنایتی از توقیف 24 خودرو و 19 موتور سیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: در اجرای این طرح 15 سارق دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات از فعاليت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومی در شهرستان را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند.


_________________________________________


کشف 14 تن کود شیمیایی تقلبی قاچاق در آمل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف بیش از 14 تن کود شیمیایی تقلبی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نعمت الله آزادی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع کودهای شیمیایی تقلبی قاچاق در سطح شهرستان آمل، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی انبار دپوی کودهای شیمیایی تقلبی قاچاق کشف شد و با هماهنگی قضائی، ماموران پلیس آگاهی در عملیاتی ضربتی در بازرسی از این انبار موفق شدند، 6 دستگاه خودرو وانت نيسان را که اقدام به بارگيري کودهاي شیمیایی کرده بودند، توقیف کنند.

سرهنگ آزادی اظهار کرد: در ادامه این عملیات و در بازرسی از انبار بیش از 285 کیسه 50 کیلویی معادل 14 تن کودشیمیایی از نوع کودهاي ماکرو تقلبی کشف و انبار مذکور پلمپ شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری 8 متهم در این خصوص خبر داد و افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کودهای شیمیایی تقلبی کشف شده یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام شد.وی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

خبر: سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار