سرپرست تیم بانوان شمشیربازی استان مازندران گفت: مرکزیت اسلحه سابر در مازندران، شهر ساری بوده که این موضوع از جمله چالش های شمشیربازی استان است، باید امکانات این رشته به سایر شهرهای استان تعمیم داده شود.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 14 September 2020

سرپرست تیم بانوان شمشیربازی استان مازندران گفت: مرکزیت اسلحه سابر در مازندران، شهر ساری بوده که این موضوع از جمله چالش های شمشیربازی استان است، باید امکانات این رشته به سایر شهرهای استان تعمیم داده شود.

هدی تسلیمیان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: شمشیر بازی مازندران از قدمت دیرینه ای برخوردار بوده و همواره در تاریخ مسابقات شمشیربازی کشور نام این استان توام با قهرمانی و مدال آوری بوده است.

وی با بیان اینکه جام بین المللی خزر سال ها به میزبانی مازندران برگزار شده و افتخارات زیادی توسط ورزشکاران مازندرانی کسب شده است، تصریح کرد:در این سال ها قطب اپه کشور و در اسلحه فلوره نیز جز چهار استان برتر کشور بودیم.

سرپرست تیم بانوان شمشیربازی استان مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر مازندران در بخش اسلحه سابر در کشور سرآمد است، گفت: نامدارانی همچون مجتبی عابدینی در این رشته ورزشی از استان مازندران فعال هستند و همواره در سال های اخیر این استان در بخش اسلحه سابر در رده های سنی نوجوانان جوانان بزرگسالان صاحب مدال های رنگارنگ شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه شمشیربازی بانوان مازندران هم، از جایگاه مطلوبی برخوردار است، یادآور شد: سال گذشته در المپیاد استعداد های برتر ورزشی کشور در رده نوجوانان و مسابقات قهرمانی جوانان کشور در حوزه بانوان در قسمت انفرادی شاهد موفقیت های چشم گیر بانوان مازندرانی بودیم.

تسلیمیان خاطرنشان کرد:در ادامه این موفقیت ها، برای نخستین بار در بخش تیمی اسلحه سابر بانوان مازندرانی توانستند مقام سوم تیمی بانوان بزرگسالان را کسب کنند که تمامی این موضوعات نشان دهنده وجود ظرفیت های مناسب رشته شمشیربازی در استان است .

وی تصریح کرد: اوایل دهه ۹۰ برای شمشیربازی مازندران، با شروع اسلحه سابر همراه بوده، که در حال حاضر، به قطب سابر کشور تبدیل شده ایم.

سرپرست تیم بانوان شمشیربازی استان مازندران با بیان اینکه اوج شکوفایی شمشیربازی مازندران، در رده جوانان و نوجوانان در سال ۹۶ بوده است، خاطرنشان کرد: در این سال 10 ورزشکار دختر و پسر، به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شدند و نهایتا پنج ورزشکار پسر و دختر به عضویت تیم ملی در آمدند.

وی افزود: همچنین توانستیم در همان سال مدال طلای تیمی اسلحه سابر را در مسابقات جام جهانی کلاس آ تهران در بخش آقایان به دست بیاوریم.

سرپرست تیم بانوان شمشیربازی استان مازندران با اشاره به اینکه باتوجه به همه کمبودهایی که در این حوزه شاهد بودیم کیفیت و بار مدال آوری استان مناسب و ایده آل بوده است، گفت: مرکزیت اسلحه سابر در مازندران، شهر ساری بوده که این موضوع از جمله چالش های شمشیربازی استان است.

وی افزود: باید امکانات این رشته به سایر شهرهای استان تعمیم داده شود، در سایر شهرهای استان اسلحه اپه و فلوره فعالیت و در ساری هر سه اسلحه فعالیت دارند که با توجه به برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت شمشیربازی استان مازندران طی چند روز اخیر و تغییر در ترکیب هیئت رئیسه انتظار می رود در ادامه روند رو به رشد شمشیربازی شاهد اتفاقات خوبی در آینده باشیم .

تسلیمیان عدم وجود فضای تمرینی مناسب و مشکلات موجود در تهیه لوازم ورزشی رشته شمشیربازی به دلیل تحریم های ظالمانه ای که کشور با آن درگیر است را از دیگر مشکلات پیش روی شمشیربازان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به مقررات رشته شمشیربازی مشکلی پیرامون پوشش و حجاب اسلامی در این رشته ورزشی جهت حضور در مسابقات بین المللی برای بانوان نداریم.

وی گفت: از رسانه ها و مسئولین انتظار داریم بیشتر به این رشته المپیکی بپردازند تا پس از کشتی و وزنه برداری شاهد مدال آوری در رشته شمشیربازی باشیم.

سرپرست تیم بانوان شمشیربازی استان مازندران با بیان اینکه رشته شمشیربازی در زمره کم خطر ترین رشته های ورزشی است، تصریح کرد: خانواده ها می توانند با خیال آسوده و راحت فرزندانشان را به این رشته ورزشی بفرستند.

وی افزود: امیدواریم مسئولین ورزشی و مدیران نگاه ویژه تری به این رشته داشته باشند و نسبت به فراهم سازی بسترهای مناسب جهت پرورش استعدادها در این رشته ورزشی اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار