مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: مازندران دومین استان کشور از نظر رشد سالمندی است و با توجه به اینکه جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود ضروری است تا برنامه‌ریزی صحیحی جهت فراهم کردن امکانات برای حضور مناسب و موثر سالمندان در فضاهای عمومی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸ 17 September 2020

فرزاد گوهردهی در ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در محل این اداره‌کل، با اشاره به برگزاری همایش استانی شهرداران و همچنین جلسه‌ با نظام مهندسی استان در حوزه مناسب سازی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای اداره کل بهزیستی مازندران اهتمام ویژه در خصوص مناسب سازی اماکن و معابر عمومی در دستگاه های دولتی است.

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی تنها برای افراد دارای معلولیت نیست افزود: بر اساس برآوردها حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از افراد جامعه نیازمند استفاده از امکانات مناسب سازی هستند، بنابراین سالمندان، کودکان و زنان باردار از جمله گروه هایی هستند که موقتا یا دائما نیاز به استفاده از امکانات مناسب سازی شده پیدا خواهند کرد.

گوهردهی با اشاره به اینکه مازندران دومین استان کشور از نظر رشد سالمندی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود ضروریست تا برنامه ریزی صحیحی جهت فراهم کردن امکانات برای حضور مناسب و موثر سالمندان در فضاهای عمومی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اختصاص ۳۰ امتیاز از مجموع امتیازات جشنواره شهید رجایی به موضوع مناسب سازی، افزود: دستگاه های دولتی در چهار شاخص مناسب سازی از جمله ورودی، سطح شیبدار، آسانسور و سرویس های بهداشتی ارزیابی می‌شوند که در آخرین ارزیابی حدود ۳۳ درصد ادارات کل، این شاخص ها را رعایت کرده اند.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به وضعیت مناسب ادارات کل از نظر رعایت استانداردهای مناسب سازی، تصریح کرد: انتظار می‌رود در ادارات شهرستان‌ها نیز علیرغم فرسودگی ساختمان‌ها یا مشکلات مربوط به عدم تملیک، نهایت تلاش برای سهولت دسترسی پذیری افراد دارای معلولیت به کار گرفته شود.

وی خواستار تعیین یک شعبه از هر بانک در شهرستان‌ها برای استفاده افراد دارای معلولیت شد و خاطرنشان کرد: به پیشنهاد بهزیستی مازندران طراحی ATM مخصوص نابینایان در دستور کار قرار گرفته که این موضوع با استقبال رئیس سازمان بهزیستی روبرو شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار