۸ طرح مهم بیمارستانی و درمانی با ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی و تخت مراقبت های ویژه در کنار تجهیزات بیمارستانی مازندران به صورت ویدیوکنفرانسی توسط رییس جمهور افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱ 17 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری مازندران،در ادامه پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، از ۲۶ پروژه ملی در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر با دستور دکتر روحانی بهره برداری شد.

رئیس جمهور روز پنج‌شنبه در بیست و چهارمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید، ۲۶ پروژه ملی وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر را افتتاح کرد.

در این روز بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان بهشهر با حضور احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران، حجت الاسلام جباری امام جمعه بهشهر، شریعتی نماینده مردم شرق مازندران، موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خنجری فرماندار بهشهر و برخی مدیران استانی و شهرستانی در شمار این ۸ طرح بیمارستانی به بهره برداری رسید.

در این مراسم بهره‌برداری از بیمارستان پوست رازی و ساختمان جامع پیوند بیمارستان مسیح دانشوری در تهران، بیمارستان بیماری‌های تنفسی در زابل، طرح تکمیلی بیمارستان آیت‌الله خویی در آذربایجان غربی، طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیا نطنز، بیمارستان شفا سقز، بیمارستان بهشهر و بیمارستان تالش و نیز طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور، ۷ مرکز بهداشت، درمان و توانبخشی و ۱۴۰۰ خانه هلال به طور رسمی آغاز شد.

برای اجرای این ۲۶ پروژه ۹۸۹ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۹۲۹ اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

رییس جمهور در این مراسم گفت: مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را تا ماه های اولیه سال آینده افتتاح کنیم، دولت تدبیر و امید طرح تحول سلامت را به عنوان یک اولویت مهم، تا آخرین روزهای خدمت خود مد نظر دارد،به اندازه کل کار درمانی که در تاریخ ایران تا سال ۹۲ انجام گرفته، در این ۷ تا ۸ سال کار انجام شده و تکمیل خواهد شد.

وی افزود:جوانان در اردوهای تابستانی باید مهارت های لازم را در زمینه امداد و نجات کسب کنند. از تلاش بی وقفه کادر درمانی کشور قدردانی می کنم.

روحانی تاکید کرد: روند توسعه بخش بهداشت و درمان کشور در سال ۹۹ با وجود همه فشارهای اقتصادی، نه تنها کند نشده بلکه مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را تا ماههای اولیه سال آینده افتتاح کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح ۸ طرح مهم بیمارستانی و درمانی با ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی و تخت مراقبت های ویژه در کنار تجهیزات بیمارستانی، اظهارکرد: این روند نشان می دهد که دولت تدبیر و امید همچنان طرح تحول سلامت را به عنوان یک اولویت مهم، تا آخرین روزهای خدمت خود مدنظر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار