مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود از آغاز برداشت نارنگی پیش رس در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 19 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، سید اسماعیل علوی با بیان اینکه شهرستان میاندورود دارای ۷ هزار و ۴۶۰ هکتار باغ مرکبات است، گفت: ۲ هزار و ۶۰۴ هکتار از این باغ ها به کشت نارنگی اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۸ هزار تن نارنگی از باغات این شهرستان برداشت شود.

وی میانگین عملکرد نارنگی این شهرستان را ۳۰ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: نارنگی های این شهرستان را ارقام پیش رس و محلی تشکیل داده اند که مزایای نارنگی پیش رس تازه خوری، عرضه زودتر آن به بازار و برداشت آسان تر محصول به دلیل درختچه ای بودن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: نارنگی محلی مقاوم به بیماری های منطقه و سرما و یخبندان نسبت به نارنگی پیش رس است.

علوی هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا را ارقام نارنگی‌های پیش‌رس منطقه اعلام و تصریح کرد: این ارقام زودرس بوده و پوست سبزی دارند و در عین حال، قند آن کامل شده و در حالت کلی اگر نسبت قند به اسید بیشتر از ۱۰ باشد، میوه قابل برداشت است و می‌توان نارنگی را به بازار عرضه کرد و سبز بودن نارنگی سبب نمی‌شود برخی افراد بخواهند با سبززدایی محصول را به فروش برسانند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه نارنگی دارای مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت ماهیچه‌ها، دستگاه گوارش و دستگاه عصبی موثر است و به‌خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا یکی از میوه‌هایی بوده که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن نقش دارد، خاطرنشان کرد: امروزه این میوه در کشورهایی مانند چین، اسپانیا، برزیل، ژاپن و ایران تولید می‌شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار