منحنی قیمت خودرو اگرچه شیب تند چند هفته پیش را ندارد، اما همچنان روند صعودی نسبی خود را حفظ کرده و در حال حاضر کف قیمت در مرز 100 میلیون تومان قرار دارد. اگرچه قیمت خودرو افزایش نامتعارفی داشته، با این حال باز هم برخی منتظرند تا خودرو گران تر شود و آن زمان نسبت به فروش اقدام کنند.
کد خبر: ۹۰۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 19 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از روزنامه حمایت ، عمده‌ترین دلیل این مساله کاهش ارزش پول ملی، انتظارات تورمی و تغییر نگاه به خودرو از کالای مصرفی به سرمایه ای بوده است. در این شرایط پیش فروش خودروسازان نیز نتوانست روند صعودی قیمت ها را متوقف کند. کارشناسان راهکار ساماندهی بازار خودرو را ثبات نرخ ارز و افزایش عرضه از سوی خودروسازان عنوان می کنند؛ موضوعی که به دلیل سیاست گذاری‌های نامناسب و برخی مشکلات در پیش فروش خودروسازان محقق نشده است. همچنین به گفته آنها یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت ها، اجازه افزایش سه ماه یکبار به خودروسازان از سوی شورای رقابت بوده که به تشدید انتظارات تورمی در این بازار دامن زده است.
بازار خرید و فروش خودرو در هفته های اخیر شاهد رشد قابل توجه قیمت ها در انواع محصولات داخلی و مونتاژی بود به نحوی که این شوک افزایش قیمت هم برای خریداران و هم برای فروشندگان علامت سوال بسیاری را به همراه داشت.

روند صعودی قیمت ها در بازار خودرو عاملی شده تا معاملات به صفر رسیده و اصلا خرید و فروشی در بازار انجام نشود به نوعی خریدار به دنبال خرید خودرو برای سود و حفظ ارزش پول خود بوده و از آن طرف فروشنده هم برای سود بیشتر حاضر به معامله نیست.
تداوم گرانی قیمت های خودرو

بنابر گفته فعالان بازار خودرو طی چند روز اخیر و نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته، قیمت ها در این بازار کمی تعدیل شده، اما همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است.
چطور پول پارو کنیم آن هم در ایران؟

چطور پول پارو کنیم آن هم در ایران؟

طی چند روز اخیر قیمت پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ که تا ۸۸۰ میلیون تومان افزایش یافته بود به ۸۷۸ میلیون تومان رسید و مدل ۹۸ آن نیز از ۸۴۰ میلیون تومان به قیمت ۸۳۸ میلیون تومان رسیده است.

در این بین که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ طی چند هفته اخیر بر روی ۱۹۵ میلیون تومان ثابت بوده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کمی کاهش قیمت را تجربه کرده است و از ۲۴۷ میلیون تومان در ۲۳ شهریور به قیمت ۲۴۵ میلیون تومان رسیده است. در این بین اما خودرو ۲۰۶ صندوقدار نیز ثبات قیمت را طی چند هفته اخیر تجربه کرده است و بر اساس آخرین گزارش ها ۲۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

در بین خودروهای گروه تیبا نیز وضع به همین منوال است و در حالی که خودرو تیبا هاچ بک ای ایکس طی چند روز اخیر یک میلیون تومان ارزان شده است و به قیمت ۱۳۴ میلیون تومان رسید. تیبا هاچ بک پلاس روی ۱۴۰ میلیون تومان ثابت مانده و تیبا صندوقدار اس ایکس و صندوقدار پلاس نیز به ترتیب ۱۲۱ و ۱۳۷ میلیون تومان قیمت دارند.

در این بین اما نوسانات قیمت در بین خودروهای دنا بیشتر دیده می شود به طوری که خودرو دنا معمولی با افزایش دو میلیون تومانی طی چند هفته اخیر از ۲۷۵ میلیون تومان به ۲۷۷ میلیون تومان رسیده است و دنا پلاس دنده ای توربو نیز با افزایش یک میلیون تومانی ۳۵۵ میلیون تومان قیمت دارد. دنا پلاس دنده ای ساده نیز از ۳۰۰ میلیون تومان در ۲۳ شهریور ماه به قیمت ۳۰۲ میلیون تومان رسیده است.

قیمت انواع خودروهای ساینا نیز طی این مدت ثابت بوده است و ساینا ای ایکس دنده ای ۱۲۵ میلیون تومان و ساینا پلاس دنده ای ۱۳۹ میلیون تومان قیمت دارند.

در بین خودروهای گروه پراید نیز پراید ۱۱۱ نزدیک به یک میلیون تومان کاهش یافته و این خودرو طبق آخرین گزارش ها ۱۱۲ میلیون تومان قیمت دارد. پراید ۱۳۱ نیز به ۹۸ میلیون تومان و پراید ۱۳۲ نیز از ۱۰۰ میلیون تومان به قیمت ۹۹ میلیون تومان رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار