گرانی سرسام آور و افسارگسیخته اقلام معیشتی و ناچیز بودن یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی این پرسش را ایجاد کرده است که آیا دولت یا مجلس طرحی برای تامین حداقل های معیشتی مردم در دست اقدام دارند یا خیر؟
کد خبر: ۹۰۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 20 September 2020

گرانی سرسام آور و افسارگسیخته اقلام معیشتی و ناچیز بودن یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی این پرسش را ایجاد کرده است که آیا دولت یا مجلس طرحی برای تامین حداقل های معیشتی مردم در دست اقدام دارند یا خیر؟

در حال حاضر یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به اقشار گسترده ای از مردم پرداخت می شود و بعد از افزایش قیمت بنزین به ۳ هزار تومان نیز از محل منابع این طرح یارانه معیشتی تا سقف ۲۰۵ هزار تومان به برخی اقشار تخصیص یافته است اما این مبالغ و کمک های یارانه ای با گرانی هایی که به طور روزمره در بازار اقلام اساسی شاهد آن هستیم، هماهنگی ندارد و انتظار می رود دولتمردان و نمایندگان مجلس برای ترمیم معیشت مردم، برنامه ها و اقدامات جدیتری داشته باشند.

یارانه جدید برای خرید کالا است و امکان نقد شوندگی ندارد

روزنامه آرمان ملی در گزارش امروز خود به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ نمایندگان مجلس یازدهم اخیرا طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار مختلف را در دستور خود قرار داده اند که بنا بر جزئیاتی که پیش از این در رسانه‌ها منعکس شده، هدف اصلی این طرح این است که چون طبق آمارهای مرکز پژوهش‌ها میانگین مواد غذایی مورد نیاز یک نفر در خانواده ماهانه ۱۲۰ هزار تومان است ، حداقل ۵۰ درصد این رقم برای خانواده ها از محل یارانه های کالایی تامین شود.

یارانه کالایی که بر اساس این طرح به صورت کارت اعتباری توزیع خواهد شد، امکان نقدشوندگی ندارد و صرفا برای خرید در فروشگاه‌هاست و در همان کارت یارانه نقدی شارژ می‌شود.
آنچه دیگران می خوانند:

جنجال محمدرضا گلزار و مهناز افشار+ فیلم و عکس
عکس/ گران‌ترین شیرینی ایران
خودکشی پسر 12 ساله به سبک سریال ایرانی +عکس
سلاخی زن برهنه مشهدی/ کشف جنازه در سطل زباله
روحانی: بیماری خطرناک تر از کرونا در پائیز رخ می دهد
تفریحات لاکچری همسر شاهرخ استخری جنجالی شد + عکس لورفته

 

بنا به گزارش روزنامه آرمان ملی به نقل از فارس جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس با تشریح جزئیات این طرح، از پرداخت یارانه کالایی به ۶۰ میلیون ایرانی از مهرماه امسال خبر داده و اظهار کرد: تدوین این طرح نهایی شده و بر اساس آن ۴۰ میلیون ایرانی به صورت ماهانه یارانه کالایی به مبلغ ۶۰ هزارتومان و ۲۰ میلیون ایرانی(کم درآمدتر و آسیب پذیرتر) یارانه ۱۲۰ هزارتومانی دریافت می کنند.

 

وی با تصریح بر این نکته که این طرح تقریبا در کمیسیون برنامه‌وبودجه نهایی شده و حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه سال ۹۹ به آن اختصاص داده شده است، افزود: دولت باید در شش‌ماهه دوم سال نسبت به اجرای این طرح گام عملی بردارد و طرح یارانه جدید طبق تکلیف از ابتدای مهرماه امسال لازم‌الاجراست.

 

خانوار ۴ نفره ۲۴۰ هزار تومان یارانه کالایی می گیرد

 

کوچکی نژاد با بیان اینکه ۶۰ میلیون نفر ایرانی در راستای تأمین و توزیع کالاهای اساسی منتفع خواهند شد، تصریح کرد: به ۴۰ میلیون ایرانی در راستای طرح تأمین و توزیع کالاهای اساسی که دارای حقوق ماهانه و یا بازنشستگی هستند اعتباری ۶۰ هزارتومانی پرداخت خواهد شد به‌گونه‌ای که اگر در یک خانوار چهار تن ساکن باشند اعتباری ۲۴۰ هزارتومانی پرداخت خواهد شد.

 

وی همچنین برای ۲۰ میلیون ایرانی که هیچ‌گونه منابع درآمدی نیز ندارد، نیز گفت: این قشر عمدتا تحت تکفل بهزیستی و کمیته امداد بوده و تقریبا هیچ‌گونه درآمدی ندارند و بنا بر پیش‌بینی قانون اعتباری دو برابری دریافت خواهند کرد به‌طوری‌که به هر یک از افراد خانوار اعتباری ۱۲۰ هزارتومانی پرداخت می‌شود و مجموعا یک خانواده چهار نفره اعتباری ۵۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کنند.

به این ترتیب به نظر می رسد اگر قانونی که مورد این نماینده مجلس است نهایی و ابلاغ شود به زودی شاهد یارانه ۶۰ هزارتومانی کالایی علاوه بر یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی خواهیم بود.

 

منبع : روزنامه ارمان ملی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار