رتبه برتر کنکور تجربی سال ۹۹ گفت: همانطور که جامعه به پزشک نیازمند است به شغل های دیگر هم نیاز دارد؛ دانش آموزان باید براساس توانایی های خود انتخاب رشته کنند.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳ 22 September 2020

 رتبه برتر کنکور تجربی سال ۹۹ گفت: همانطور که جامعه به پزشک نیازمند است به شغل های دیگر هم نیاز دارد؛ دانش آموزان باید براساس توانایی های خود انتخاب رشته کنند.

محمد مهدی قلی زاده دارنده رتبه ۱۰ کنکور تجربی ۹۹ در گفت‌وگو با ایسنا با قدردانی از معلمان مدرسه، پدر و مادر ش اظهار کرد: من متولد سال ۱۳۸۰ هستم و برای نخستین بار در کنکور شرکت کردم و رتبه ۱۰ تجربی را به دست آوردم و در این راستا از دوستانم نیز تشکر می‌کنم که با رقابت سالم به من انگیزه تلاش بیشتر دادند.

وی با اشاره به عوامل تاثیر گذار بر دستیابی به رتبه بالا گفت: مدیریت آزمون، کنترل استرس و ارزش‌گذاری سوالات و پاسخ دهی در مدیریت زمان مهم ترین عوامل دستیابی به این رتبه بوده است.

قلی زاده در پاسخ به علت گرایش شدید افراد به رشته تجربی گفت: حجم وارد شده به رشته تجربی زیاد مناسب نیست و باید به علاقمندی فرد توجه شود؛ من عاشق پزشکی هستم و این علاقه مندی با علاقه ای که به درس زیست شناسی داشتم ایجاد شد .

وی ادامه داد: همانطور که جامعه به پزشک نیازمند است به شغل های دیگر هم نیاز دارد و همه افراد باید مسئولیت های مختلفی در جامعه را عهده دار شوند.

دارنده رتبه برتر کنکور گفت: آنچه مشهود است که به رشته ریاضی کم‌لطفی شده و صرفاً به دلیل کمبود شغل دانش آموزان از این انتخاب رشته مصرف می شوند و به رشته تجربی می روند.

قلی زاده تصریح کرد: البته افرادی هم که وارد رشته تجربی می شوند برایشان ضرورت دارد حتماً رشته پزشکی را انتخاب کند و به دلیل عدم قبولی در رشته پزشکی سال‌ها پشت کنکور می مانند اما باید گفت که کشور ما پر از معادن و صنایع است و این موضوع اهمیت رشته زمین شناسی را پررنگ تر می کند و می تواند یکی از گزینه های انتخاب رشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی میزان شرکت کنندگان کنکور تجربی ۵میلیون نفر است اما تنها ۲ هزار نفر می توانند به رشته ‌ی پزشکی که می خواهند برسند، پس طبیعی است که باید سایر رشته ها نیز در نظر گرفته شده شود.

دارنده رتبه ۱۰ کنکور تجربی گفت: هچنین در بحث انتخاب رشته تجربی در مقطع دوم متوسطه نیز دانش آموزان باید به دروس اصلی توجه کنند و افرادی که معدل های پایین تری دارند در رشته‌های دیگر رفته و توانایی خود را در رشته های غیر از تجربی به محک بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار