مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تا کنون بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و صاحبان مشاغل رسته های اعلام شده پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳ 22 September 2020

رضا عبدی در نخستین جلسه شورای اداری اداره کل تعاون،کار و راه اجتماعی که به وبینار برگزار شد، اظهار کرد: در بحث مشاغل خانگی اعتبارات با توجه به در نظر گرفتن شاخص های مختلف با عدالت بین شهرستان ها توزیع شده است.

وی ادامه داد: سعی شود طرح های پشتیبان که دارای کیفیت عالی باشند جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شود.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: با توجه به الکترونیکی شدن تمامی امور ارائه خدمت در بحث مشاغل خانگی به ویژه در بحث صدور مجوزها از سامانه مربوطه از هر گونه ارائه خدمات به صورت سنتی خودداری گردد.

عبدی با اشاره به پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بیان کرد: با تلاش ادارات شهرستان ها و مسئولین مرتبط تا کنون بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه به صاحبان مشاغل طبق رسته های اعلام شده پرداخت شده است.

وی اظهارکرد: بحث باشگاه کارآفرینان نوجوان طرح بسیار مهمی است و تأثیر به سزایی در تغییر نگرش دانش آموزان دارد که تاکنون در شهرستان های تنکابن و قائمشهر برگزار شده است و امیدواریم بتوانیم با تلاش ادارات شهرستانی در تمام استان برگزار نماییم.

* فعال سازی کمیته راهبردی توسعه بخش تعاون در مازندران

در ادامه علی باقری، مدیر امور تعاون اداره کل کار،تعاون و رفاه مازندران نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت بخش تعاون در سطح کشور و ضرورت توجه به راهبردهای توسعه این بخش گفت: توسعه شفافیت، توسعه نوآوری، توانمندی سازی تعاونی ها، توجه مالی به تعاونی ها، شبکه سازی و ایجاد شبکه های بازارچه مجازی و سامانه جامع هوشمند تعاون از راهبردهای مهم توسعه بخش تعاون است.

وی افزود: در همین راستا طی تفاهم نامه منعقد شده با استانداری مازندران راه اندازی و فعال نمودن کمیته راهبردی توسعه بخش تعاون در سطح استان برنامه ریزی شده است و باید مورد توجه ویژه ادارات شهرستانی قرار گیرد.

باقری با اشاره به راه اندازی سامانه جامع هوشمند تعاون در سال گذشته خاطرنشان کرد: تمامی خدمات قابل ارائه در بخش تعاون، حتی برگزاری مجامع نیز از طریق این سامانه انجام خواهد شد و ضرورت دارد روسای ادارات و کارشناسان تعاون اقدامات ویژه ای را در راستای فعالیت و ورود اطلاعات همه تعاونی ها در این سامانه انجام دهند.

وی ادامه داد: آموزش های مجازی بخش تعاون و تعاونگران نیز از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

مدیر امور تعاون اداره کل کار،تعاون و رفاه مازندران با بیان اینکه در بحث تشکیل تعاونی ها تمامی الزامات علی الخصوص بحث ۱۰ درصد سرمایه ثبتی باید رعایت شود و در حوزه نظارت نیز بازدید مستمر از تعاونی ها و شناسایی و تعیین تکلیف تعاونی های غیر فعال مورد تاکید است، گفت:در بحث توسعه تعاون و تخصیص اعتبارات لازم باید دقت شود که تسهیلات به طرح های با کیفیت تعلق گیرد.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار