مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، آمار معاینات انجام شده، پنج ماه سالجاری در استان را ۹۹۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۸ درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶ 22 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی با اشاره به کاهش ۸ درصدی نزاع در ۵ ماهه نخست سال در مازندران اظهارکرد: از این آمار ذکر شده ۶۴۶۰ نفر مرد و مابقی زن هستند .

وی افزود: بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با عدد ۱۹۶۰، بابل با عدد ۱۳۵۹ و آمل با عدد ۱۱۰۳ نفر و کمترین موارد نزاع به شهرستان فریدونکنار با عدد ۱۱۲ نفرثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: براساس آمار ارجاعی از مراکز استان ، تیرماه با ۲۳۹۲ ، مرداد با ۲۲۲۵ و خرداد با ۲۰۸۹ و اردیبهشت با ۱۹۹۳ به ترتیب بیشترین و فروردین با ۱۲۵۱ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

عباسی با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد:بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می شود.

وی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می توان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت و گو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار