مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی بابل از آبخوری‌ها و تجمع والدین به‌عنوان دو چالش بازگشایی مدارس در بابل خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ 22 September 2020

محسن میرزایی مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: یکی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مهم کشوری برنامه نظارت و کنترل بهداشت محیط مدارس بوده و هرساله بازرسین بهداشت محیط در سراسر کشور کار نظارت را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بهداشتی بازگشایی مدرس امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا خاص‌تر بوده است، بیان داشت: اولویت کاری در بحث نظارت‌ها و بهداشت رعایت پروتکل بهداشتی در زمینه شیوع بیماری کرونا بوده که چک فهرست‌های بازرسی به تمام مدارس بابل ارسال گردیده و 550 مدارس در شهرستان بابل با حضور اندک دانش آموزان و فعالیت معلمان مشغول تحصیل می‌باشند.

مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی بابل با بیان اینکه تاکنون در مدرسه‌هایی که مورد بازرسی قرار گرفتند دانش آموزان و کادر مدرسه از بدو ورود به مدرسه ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها را رعایت می‌نمایند، بیان داشت: فاصله‌گذاری دانش‌آموز حداقل 1/5 متر باید رعایت شود و مدارس باید ملزومات و امکانات شستن دست‌ها در آبخوری‌ها را فراهم نماید.

میرزایی در همین راستا ادامه داد و گفت: در بازدیدها موارد خیلی خوبی در مدارس مشاهده‌شده اما در بعضی مدارس با چالش‌هایی همچون آبخوری‌ها روبه‌رو شدیم که توصیه می‌کنیم به خانواده‌ها که هر دانش‌آموز قمقمه شخصی خود را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حضور خانواده‌ها در مدارس و تجمع آنان در محیط مدرسه یکی دیگر از چالش‌هایی بازگشایی مدارس بوده است، عنوان کرد: تأکید کارشناسان بهداشت بر این بوده که دانش آموزان در فضای مجازی آموزش خود را ادامه دهند تا بتوانیم از انتقال و شیوع بیشتر این بیماری را در سطح جامعه جلوگیری کنیم.

مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی بابل با ذکر این نکته که مسئولین و مدیران مدارس بعد از اتمام هر کلاس، با مواد گندزدا تمام سطوح مدرسه را ضدعفونی نمایند، اذعان داشت: دانش آموزان در زمان ورود و خروج از مدرسه حتماً دستان خود را بشویند و استفادهِ صحیح از ماسک را فراموش نکنند.

 

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار