اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در اول مهر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۰۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶ 23 September 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در اول مهر ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.
بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در اول مهر بشرح زیر است:

قدردانی امام جمعه بابل از اقدام عملیاتی پلیس

امام جمعه شهرستان بابل با قدردانی از اقدام عملیاتی پلیس در مقابله با اراذل و اوباش، بر تداوم طرح برخورد پلیس با مخلان نظم و امنیت عمومی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین"حسن روحانی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با قدردانی صمیمانه از عملکرد پلیس در برخورد با اراذل و اوباش، گفت: این که افرادی با شرارت ها و ایجاد درگیری و قمه کشی در صد ارعاب مردم باشند شایسته یک جامعه نیست.

امام جمعه شهرستان بابل، تصریح کرد: فعالیت اراذل و اوباش در جامعه ودر پی آن دامن زدن به این تحرکات توسط آنان در فضای مجازی آثار منفی را در جامعه در پی خواهد داشت که لازم است برخوردی جدی با این تحرکات صورت گیرد.

روحانی با قدردانی از نگاه بیدار و توجه جدی نیروی انتظامی و فرماندهی انتظامی شهرستان بابل به مقوله امنیت و اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش، بیان داشت: به حمدلله در طی این مدت اخیر اراذل و اوباش در زیر ذره بین پلیس قرار گرفته اند و برخود مقتدرانه ای در کشور با آنان صورت گرفته است .

وی همچنین با بیان این که با اقدامات مقتدرانه پلیس قدرت میدان داری و مانور از اراذل و اوباش سلب شده است بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد .


-----------------------------------------------------


توقیف خودروی حامل مواد مخدر در آمل

فرمانده انتظامي شهرستان آمل، از کشف 30 کیلوگرم تریاک از یک خودروی وانت نیسان و دستگیری سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "نعمت الله آزادی"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با هدایت عملیاتی ماموران اجرایی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ آزادی، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی و با اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی، متهم را در یکی از ورودی های این شهرستان با یک خودروی وانت نیسان دستگیر کردند.

آزادی از کشف 30 کیلو گرم مواد مخدر تریاک در بازرسی از خودروی متهم خبر داد و اظهار داشت: راننده این خودرو نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی بابيان اين که مواد مخدر عاملی برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشري است، گفت: مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني است.

فرمانده انتظامی آمل در پایان، خاطر نشان کرد : مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است.


------------------------------------------------------


دستگیری سارقان اماکن خصوصی در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارقان اماکن خصوصی و کشف 12 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع "در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه، افزود: در این راستا، ماموران این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، 8 سارق سابقه دار را در سطح حوزه استحفاظی شناسایی و پس از انجام اقدامات پلیسی و هماهنگی هایی قضائی آنها را دستگیر کردند .

سرهنگ "زارع" خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 12فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان، توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند .


-----------------------------------------------------------


باند سارقان داخل خودرو در قائمشهر به دام افتاد

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از دستگيري سارق حرفه اي محتویات خودرو با 22 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ" مهدی خادمی " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در اين شهرستان و شهرستان های همجوار، موضوع در دستور كار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: مأموران پلیس آگاهی با همکاری ماموران تجسس کلانتری 12 با بررسي های میدانی و افزايش گشت زني های هدفمند سارق را در حین سرقت دستگير کردند.

سرهنگ خادمی با اشاره به این که متهم دارا

masoud pashna, [۲۲.۰۹.۲۰ ۲۳:۳۹]
ی سوابق متعدد کیفری بوده و به تازگی از زندان نیز آزاد شده بود، تصریح کرد: این سارق حرفه ای در بازجوئي هاي به عمل آمده به 22 فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان قائم شهر و شهرستان های همجوار اعتراف كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از دستگیری یک مالخر اموال سرقتی در این عملیات نیز خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از انجام تحقيقات تكميلي به مرجع قضائي معرفی شدند.

خادمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: به منظور پيشگيري از سرقت داخل خودرو ، از داخل اشیاء قیمتی در داخل آن خودداری کرده و حتما خودروی خود را به تجهيزات بازدارنده و ضد سرقت مجهز كنند.


------------------------------------------------------


برخورد مقتدرانه پلیس قائم شهر با اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از شناسایی و دستگیری 4 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی این شهرستان در عملیاتی ضربتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی خادمی در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان قائمشهر، افزود: در اجرای این طرح که با هدف برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی به اجرا در آمد، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی 4 نفر از افرادی که با اعمال مجرمانه، تیراندازی و مزاحمت برای نوامیس موجب سلب آسایش و آرامش مردم شده بودند را شناسایی کردند.

سرهنگ خادمی از دستگیری متهمان در عملیاتی ضربتی خبر داد و افزود: در ادامه اجرای این طرح 10 نفر دیگر از مخلان نظم و امنیت عمومی که برای مردم ایجاد مزاحمت کرده بودند نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

خادمی در پایان اظهار داشت: امنیت و آسایش مردم و جامعه از اولویت های ماموریتی نیروی انتظامی است و در این راستا پليس اجازه هیچ گونه بي نظمي و ناامني را به ارازل و اوباش و مخلان نظم و امنيت نمي دهد .


----------------------------------------------------------


آزاد سازی 8 هکتار از زمین های زراعی در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از آزاد سازی 8 هکتار از زمین های زراعی و مزارع کشاورزی این شهرستان از چنگ زمین خواران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحسن جعفری" در تشریح این خبر، گفت: به منظور حمایت از بخش کشاورزی، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و رفع تصرف زمین های زراعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران انتظامی این فرماندهی با همکاری ،مرجع قضائی و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی شهرستان، نسبت به تخریب دیوارکشی ها و ساخت وسازهای غیر مجاز که توسط افرادی سودجو در حریم زمین های کشاورزی ایجاد شده بود اقدام کردند.

سرهنگ جعفری، تصریح کرد: با اجرای این طرح 80 هزار متر از اراضی کشاورزی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، در پايان به شهروندان توصيه کرد: برای جلوگيري از تضييع حقوق و زيان هاي مالي، قبل از خرید و یا هرگونه اقدام عمراني در زمین های کشاورزی و ... نسبت به استعلام اصالت و کاربري ملک از ادارات مربوطه اقدام کنند.


--------------------------------------------------------------


دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی و باغات در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی با 12 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد صادق شاهنظری" با اعلام این خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت اماکن خصوصی، مزارع و باغات در سطح شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، افزو.د: با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی های همه جانبه، ماموران موفق به شناسایی 2 سارق حزفه ای در این ارتباط شدند.

سرهنگ شاهنظری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و بازجویی های به عمل آمده به 12 فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و مزارع این شهرستان اعتراف کردند.

وی با اشاره به این که رعایت مسائل امنیتی، هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت به شمار می روند، از شهروندان خواست: درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


---------------------------------------------------


قدردانی فرماندار رامسر از عملکرد پلیس

فرماندار شهرستان رامسر از تلاش شبلانه روزی پلیس در برقراری امنیت و مقابله با مخلان امنیت اجتماعی در آن شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، "محمد آزاد" فرماندار شهرستان رامسربا بیان این که، امنیت پای

masoud pashna, [۲۲.۰۹.۲۰ ۲۳:۳۹]
دار یکی از مولفه های مهم توسعه است، گفت: شهرستان رامسر با اقدامات شایسته نیروی انتظامی این شهرستان توانسته جایگاه شایسته ای را در استان داشته باشد.

فرماندار شهرستان رامسر با اشاره به موقعیت گردشگری و خیل میلیونی مسافرت ها به شهرستان رامسر در طول سال ، تصریح کرد: ، برقراری نظم وامنیت در این شهرستان مسولیت خطیری است که نیروی انتظامی درکنار سایر نیروهای نظامی و امنیتی توانسته بدرستی از عهده آن بر بیاید.

وی در ادامه خاطرشنان کرد: برقراری امنیت پایدار در شهرستان موجب شده تا در زمینه های رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاری بویژه درمقوله های مرتبط با صنعت گردشگری شتاب خوبی را شاهد باشیم.

محمدآزاد، اظهارداشت: نیروی انتظامی رامسرتوانسته درتحقق ماموریت های سازمانی درحوزه های مختلف خوش درخشیده و در برخورد با اراذل و اوباش در برقراری امنیت بویژه دردوران سخت کرونا همراه با مردم ومسولان تلاش کند.

فرماندار شهرستان رامسر در خاتمه گفت: بدون تردید تعامل اعضای شورای تامین اتخاذ تدابیر خردمندانه و مردم مدارانه موجب وفاق و همدلی در شهرستان رامسر شده است.


------------------------------------------------------------------


دستگیری 2 مخل نظم و امنیت عمومی در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از دستگیری 2 تن از اخلالگران نظم و امنیت عمومی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حمیدرضا فرهودی" با اعلام این خبر،گفت : در پی تیراندازی، قدرت نمایی و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان از سوی 2 نفر از ارازل و اوباش منطقه موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، افزود: متهمان که تحت تعقیب مرجع قضائی نیز قرار داشتند با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ فرهودی با بیان این که پلیس قاطعانه و برابر قانون با کسانی که بخواهند امنیت و آسایش مردم را خدشه دار کنند برخورد خواهد کرد: اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مسائل امنیتی در محل سکونت خود، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


-----------------------------------------------------


توقیف 2 خودروی حامل چوب قاچاق در نور

فرمانده انتظامي شهرستان نور،از توقيف 2 خودروی حامل 6 تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"محمدزمان شالیکار"درتشريح اين خبر،گفت: به منظور مقابله با قاچاق فراورده های جنگلی، ماموران انتظامي اين فرماندهي با اجرای گشت های کنترلی به دو خودروی حامل چوب در حین تردد در یکی از محورهای جنگلی این شهرستان مشکوک شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور،افزود: ماموران خودروهای مورد نظر را متوقف و در بازرسی از این خودروها در مجموع 6 تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ شالیکار، از دستگیری رانندگان این خودروها خبرداد و در ادامه اظهار داشت: ضمن تحویل چوبا های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان، متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور از عزم راسخ پليس در برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------------------


بدحجابی در فضای مجازی و کم رنگ شدن ارزش های اسلامی

حضورگسترده معاندان اسلام و انقلاب در فضای مجازی، جوسازی و فضا سازی علیه مقوله حجاب باعث شده تا ذهن کودکان و نوجوانان نسبت به ارزش های اسلامی آلوده شود.

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که امروزه در فضاهای شبکه‌های اجتماعی خود را نشان می‌دهند در مناسبات اجتماعی و بستر جامعه ریشه دوانده است و فضای این شبکه‌ها سبب برون ‌ریزی و آشکار شدن این کنش‌ها می‌شود، بنابراین آسیب‌های اجتماعی در زیر پوست جامعه ما وجود دارد و حضور شبکه‌های اجتماعی سایبری فقط باعث اشکار شدن این کنش‌ها شده‌اند به طوریکه به راحتی در این فضاها شاهد شایع شدن بسیاری از رفتارهای ضداجتماعی هستیم.

یکی از این رفتار ها که بر هویت دینی و اسلامی ما تا حدودی خدشه وارد نموده و اگر نتوان کنترل کرد آنوقت است که دشمن به اهداف خود رسیده بحث بدحجابی و یا بی حجابی در سطح جامعه است.

حضورگسترده معاندان اسلام و انقلاب در فضای مجازی، جوسازی و فضا سازی علیه مقوله حجاب باعث شده تا ذهن کودکان و نوجوانان حاضر در این فضا ها به استدلال های غلط نسبت به ارزشهای اسلامی آلوده شود در حقیقت می توان گفت هدف اصلی دشمنان اسلام ترویج بدحجابی در سطح جامعه نسیت بلکه آنها برای فتح تمام ارزشهای اسلامی و از میان برداشتن تمامی معانی و مفاهیم عمیق اسلامی پا در این عرضه گذاشته

masoud pashna, [۲۲.۰۹.۲۰ ۲۳:۳۹]
اند.

امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی در جامعه بویژه در دوران کرونا و پساکرونا در قشر نوجوان و جوان شاهد تغییرات چشمگیری در نگرش افراد هستیم که این مسئله از منظر کلان منجر به تغییرات اساسی در سبک زندگی شهروندان شده است به طوری که دنیای مجازی با زندگی اجتماعی افراد گره خورده و افزایش ساعات استفاده از شبکه های اجتماعی مستند بر این امر است

ترویج بدحجابی در شبکه های اجتماعی وانتشار تصاویر خصوصی خود در پروفایل‌ها و در صفحات اینستاگرام از یك طرف و كمپین‌های برنامه ریزی شده ضد حجاب در شبكه های اجتماعی مجازی در مورد انتشار تصاویر هنجارشكنانه بدون حجاب زنان و دختران در سطح شهر و اماكن عمومی ایران،‌ نشان از تهدیدی برنامه ریزی شده علیه حجاب زن مسلمان؛ این بار در فضای مجازی دارد. و همین امر باعث خواهد شد افرادی که در این شبکه های حضور دارند با دیدن این صحنه ها باورهای دینی آنها تضعیف شود و زمانی یک زن می تواند حجابش را کنار بگذارد یا در رعایت آن دچار تردید و یا سست شود که باورهای دینی اش تضعیف شده یا تغییر کرده باشد

اگر بخواهيم بدحجابي را مورد بررسي قرار دهيم به دسته‌بندي‌هاي جالبي در ارتباط با افراد بدحجاب دست مي‌يابيم. يك گروه از بدحجابي‌هاي موجود در سطح جامعه به افرادي مربوط است كه به شكل ساماندهي شده و توسط شبكه هايي كه از خارج از كشور هدايت و برنامه‌ريزي مي‌شوند براي تابو‌شكني و عادي‌سازي بد‌حجابي به خيابان‌ها مي‌آيند که درکنترل این گروه از افراد با مشکل مواجه خواهیم شد اما گروه ديگر از افراد بدحجاب جزو دسته افرادي هستند كه براي جلب توجه و با الگو‌برداري از الگوهاي نامناسبي كه در سطح جامعه پراكنده‌اند بدحجاب مي‌شوند. اين طيف كه اغلب جوان و نوجوان هستند به خاطر ويژگي‌هاي گروه سني شان راحت‌تر تحت تاثير محيط قرار مي‌گيرند

اولين نكته‌اي كه در برابر بدحجابي‌هاي موجود در جامعه بايد به آن توجه كرد لزوم تلاش براي تعميق باورهاي ارزشي در جامعه است. تحقق چنين امري نيازمند بازنگري جدي در سبك آموزش كودكان از دوران مهدكودك و پيش دبستاني است

بسیاری از رفتار های نابهنجار و نادرست افراد براثر نداشتن آگاهی درباره آن اعمال رخ می دهد از این رو، آگاهی بخشی درباره رفتار های درست و شناساندن درستی و نادرستی رفتار ها به افراد، کاری بسیار با اهمیت است.

در زمینه رعایت عفاف و حجاب نیز از مهمترین کارها ،آگاهی بخشی در این زمینه است، انتشار محتواهای مناسب در زمینه عفاف و حجاب و نشر آن درفضای مجازی با قالب هایی همچون متن ،صوت ،تصویر، گرافیک و انیمیشن ،بسیار ضرورت دارد.

بصیرت افزایی درباره فضای مجازی و کارکردها و آثار آن به کاربران این فضا ،از دیگر ضروریات است .بسیاری از انحرافت و کج روی هایی که در این فضا مشاهده می شود، بر اثر نداشتن شناخت در مورد موضوع است آموزش سواد دیجیتال، سواد رسانه و سواد فضای مجازی برای همه افرادی که به نوعی در آن حاضر و فعالیت می کنند لازم و ضروری است.

تهیه شده در : اداره برآورد معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران


------------------------------------------------------------


مهارت های زنا شویی

ازدواج های سعادتمند بر پایه دوستی عمیق است و دوستی عمیق به معنای احترام گذاشتن به یکدیگر و لذت بردن از مشارکت و همکاری با هم است.

زوجین تمایل دارند یکدیگر را صمیمانه بشناسند آن ها به خوبی از علایق ویژگی های شخصیتی و امید ها و آرزو ها ی یکدیگر مطلع هستند و همیشه با احترام با هم برخورد می کنند و این علاقه را در هرفرصتی کوتاه بیان می کنند.

چگونه از مشاجره و دعوا بپرهیزیم

یکی از دشوارترین کارها در روابط زناشویی کنار آمدن با اختلافات و نقطه نظرهای متفاوت است ، وقتی زن و شوهر با هم توافق نداشته باشند بحث آنها به مشاجره می کشد و بعد بی مقدمه جنگ و نزاع شروع می شود ، ناگهان گفت وگوی دوستانه به پایان می رسد و آنها به دلخور کردن یکدیگر، سرزنش کردن ،شکایت کردن ، اتهام بستن توقع و شک و تردید روی می آورند.

پیشنهاد می کنم که زن وشوهر از مشاجره با یکد یگر خودداری کنند به جای مشاجره درباره نکات منفی و مثبت موضوع گفت و گوکنید و برای رسیدن به خواسته های خود مذاکره کنید، اما مشاجره را کنار بگذارید و صادقانه و بی پرده خواسته های خود را مطرح کنید.

هنگام مشاجره چه اتفاقی می افتد

همه زوج ها لزوما با هم اختلاف نظر پیدا می کنند و اگر اختلاف نظر در حد روش هایی برای رساندن پیام های خود از آن استفاده می کنید تولید رنجش نمی کند. توجه داشته باشید بدون درک تفاوت های میان خود و همسرمان ممکن است ناخواسته تن به مشاجره هایی بدهیم نه تنها همسر بلکه خود مارا رنج بدهد وبه تدریج عشق از میان می میرد ونابود می شود .

چرا مشاجره تولید رنجش می کند

به جای خود مطلب اغلب طرز گفتار ماست که تولید رنجش می کند .غالبا وقتی مرد احساس می کند که به مبارزه طلبیده می شود خود

masoud pashna, [۲۲.۰۹.۲۰ ۲۳:۳۹]
را محق می داند و در این شرایط مهرو محبت از صحنه خالی می کند مرد نه می داند چه اندازه علاقه خود را از دست داده و نه می داند این روش تا چه اندازه همسرش را رنج می دهد.

در این زمان حتی یک اختلاف عقیده ساده و یک درخواست و توقع پیش پا افتاده به امرونهی در نظر زن مبدل می شود و کاملا طبیعی است که زن حتی در صورت تایید مضمون سخن همسر در برابر او مقاومت به خرج دهدمردان باید بدانند که اشکال برسر موضوع محتوای صحیح نیست بلکه طرز بیان غیر دوستانه و عاری از محبت اوست که زنش را ناراحت می کند.

چون مردان ناراحتی همسرشان را درک نمی کنند به جای تجدید نظر در طرز صحبت خود به توضیح معانی و مضمون گفته های خود می پردازند، برای اجتناب از مشاجره باید به خاطر داشت که همسر ما نه به انچه می گوییم بلکه به طرز ادای مطلب ما اعتراض دارد.

به طرز کلام خود توجه کنید سعی کنید بفهمید که چگونه نیاز آنها را براورده نمی سازید و پیش از آغاز گفت وگو مجدد خود را محور قرار دهیم و به طرز عمل خود بیندیشیم .

چهار روش که معمولا زوجین از آن برای دوری از رنجش استفاده می کنند

1- جنگیدن .2- فرار. 3- وانمود سازی . 4- تسلیم شدن

جنگیدن : این موضع گیری بیشتر در مردان دیده می شود وقتی گفت وگو غیر دوستانه می شود ، بعضی ها راه جنگ را انتخاب می کنند وبا سردادن این شعار که بهترین دفاع حمله است حالت تدافعی می گیرند و در نتیجه با سرزنش و داوری و انتقاد مقصر جلوه گر ساختن همسر خود با مشکل خود روبه رومی شوند .صدایشان بلند می شود و حرف های خشم آلود می زنند، انگیزه اصلی آنها این است که با مرعوب کردن همسر خود به سخنان محبت آمیز برسند و وقتی همسر شسکست می خورد انها گمان می کنند که برنده شده اند درحالی که انها بازنده اند مرعوب کردن همسر از اعتماد در رابطه زناشویی می کاهد.

گریز: این موضع گیری نیز در مردان بیشتر دیده می شود و مردان برای اجتناب از رویارویی ممکن است به غار تنهایی خود پناه ببرند و هرگز از آن خارج نشوند . وضعی مانند جنگ سرد آنها از گفت و گو خودداری می کنند و مسئله ای حل نمی شود.

این رفتار انفعالی- پرخاشگرانه با سکوت کردن موقتی و بازگشت دوباره برای ادامه گفت وگو و حل وفصل مسایل به روشی دوستانه و محبت آمیز تفاوت دارد .

در این موضع گیری زوجین برخلاف کسانی که راه جنگ را انتخاب می کنند و مستقیما همسر خود را آزار می دهند به طور غیر مستقیم با محروم کردن همسر خود از مهر و محبت اسباب رنجش آنان را فراهم می سازند.

وانمودکردن : این موضع گیری بیشتر در زنان دیده می شود در این موضع گیری شخص برای اجتناب ازآسیب دیدن در جریان رویارویی وانمود می کند مسئله ای در میان نیست انان از بیان صادقانه احساسات خود می ترسند و سعی دارند که همه چیز خوب به نظر برسد .

مردها از کلماتی مانند خوب بسیار خوب اشکالی ندارد و غیره را زیاد استفاده می کنند، اما این عبارت ها برای مردان مفاهیمی کاملا متفاوت را تداعی می نمایند در نظر مرد خوب است زیرا به تنهایی از عهده انجام ان بر می ایم یا اشکالی ندارد زیرا می دانم چه باید بکنم یا من به ان رسیدگی می کنم و به کمکی احتیاج ندارم اما وقتی زن از این عبارت ها استفاده می کند میتواند نشانه ان باشد که سعی دارد از بروز اختلاف یا مشاجره اجتناب کند زن از خواسته خود می گذرد و از خود گذشتگی نشان می دهد مبادا که گرفتار تضاد واختلاف شود .

تسلیم شدن: این موضع گیری نیز بیشتر در زنان دیده می شود در اینجا شخص به جای تن دادن به گفت وگو تسلیم میشود اشتباه را به گردن خود می اندازد و می پذیرد که همه مشکلات میان او وهمسرش ناشی از خود اواست .

در کوتاه مدت زن و شوهر ظاهرا یکدیگر را دوست دارند و از رابطه خود حمایت می کند اما در پایان کار احساس از خود بیگانگی می کنند.

تهیه و تنظیم:فاطمه آهنگری بهانی کارشناس ارشد روانشناسی ومدد کاراجتماعی کلانتری 12 چالوس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار