هدف اصلی دشمنان اسلام ترویج بدحجابی در سطح جامعه نسیت بلکه آنها برای فتح تمام ارزشهای اسلامی و از میان برداشتن تمامی معانی و مفاهیم عمیق اسلامی پا در این عرضه گذاشته اند.
کد خبر: ۹۰۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶ 23 September 2020

به گزارش تابناک مازندران ، حضور پرشمار معاندان اسلام و انقلاب در فضای مجازی، جوسازی و فضا سازی علیه مقوله حجاب باعث شده تا ذهن کودکان و نوجوانان نسبت به ارزش های اسلامی آلوده شود.

بر اساس این گزارش، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که امروزه در فضاهای شبکه‌های اجتماعی خود را نشان می‌دهند در مناسبات اجتماعی و بستر جامعه ریشه دوانده است و فضای این شبکه‌ها سبب برون ‌ریزی و آشکار شدن این کنش‌ها می‌شود، بنابراین آسیب‌های اجتماعی در زیر پوست جامعه ما وجود دارد و حضور شبکه‌های اجتماعی سایبری فقط باعث اشکار شدن این کنش‌ها شده‌اند به طوریکه به راحتی در این فضاها شاهد شایع شدن بسیاری از رفتارهای ضداجتماعی هستیم.

یکی از این رفتار ها که بر هویت دینی و اسلامی ما تا حدودی خدشه وارد نموده و اگر نتوان کنترل کرد آنوقت است که دشمن به اهداف خود رسیده بحث بدحجابی و یا بی حجابی در سطح جامعه است.

حضورگسترده معاندان اسلام و انقلاب در فضای مجازی، جوسازی و فضا سازی علیه مقوله حجاب باعث شده تا ذهن کودکان و نوجوانان حاضر در این فضا ها به استدلال های غلط نسبت به ارزشهای اسلامی آلوده شود در حقیقت می توان گفت هدف اصلی دشمنان اسلام ترویج بدحجابی در سطح جامعه نسیت بلکه آنها برای فتح تمام ارزشهای اسلامی و از میان برداشتن تمامی معانی و مفاهیم عمیق اسلامی پا در این عرضه گذاشته اند.

امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی در جامعه بویژه در دوران کرونا و پساکرونا در قشر نوجوان و جوان شاهد تغییرات چشمگیری در نگرش افراد هستیم که این مسئله از منظر کلان منجر به تغییرات اساسی در سبک زندگی شهروندان شده است به طوری که دنیای مجازی با زندگی اجتماعی افراد گره خورده و افزایش ساعات استفاده از شبکه های اجتماعی مستند بر این امر است

ترویج بدحجابی در شبکه های اجتماعی وانتشار تصاویر خصوصی خود در پروفایل‌ها و در صفحات اینستاگرام از یك طرف و كمپین‌های برنامه ریزی شده ضد حجاب در شبكه های اجتماعی مجازی در مورد انتشار تصاویر هنجارشكنانه بدون حجاب زنان و دختران در سطح شهر و اماكن عمومی ایران،‌ نشان از تهدیدی برنامه ریزی شده علیه حجاب زن مسلمان؛ این بار در فضای مجازی دارد. و همین امر باعث خواهد شد افرادی که در این شبکه های حضور دارند با دیدن این صحنه ها باورهای دینی آنها تضعیف شود و زمانی یک زن می تواند حجابش را کنار بگذارد یا در رعایت آن دچار تردید و یا سست شود که باورهای دینی اش تضعیف شده یا تغییر کرده باشد

اگر بخواهيم بدحجابي را مورد بررسي قرار دهيم به دسته‌بندي‌هاي جالبي در ارتباط با افراد بدحجاب دست مي‌يابيم. يك گروه از بدحجابي‌هاي موجود در سطح جامعه به افرادي مربوط است كه به شكل ساماندهي شده و توسط شبكه هايي كه از خارج از كشور هدايت و برنامه‌ريزي مي‌شوند براي تابو‌شكني و عادي‌سازي بد‌حجابي به خيابان‌ها مي‌آيند که درکنترل این گروه از افراد با مشکل مواجه خواهیم شد اما گروه ديگر از افراد بدحجاب جزو دسته افرادي هستند كه براي جلب توجه و با الگو‌برداري از الگوهاي نامناسبي كه در سطح جامعه پراكنده‌اند بدحجاب مي‌شوند. اين طيف كه اغلب جوان و نوجوان هستند به خاطر ويژگي‌هاي گروه سني شان راحت‌تر تحت تاثير محيط قرار مي‌گيرند

اولين نكته‌اي كه در برابر بدحجابي‌هاي موجود در جامعه بايد به آن توجه كرد لزوم تلاش براي تعميق باورهاي ارزشي در جامعه است. تحقق چنين امري نيازمند بازنگري جدي در سبك آموزش كودكان از دوران مهدكودك و پيش دبستاني است

بسیاری از رفتار های نابهنجار و نادرست افراد براثر نداشتن آگاهی درباره آن اعمال رخ می دهد از این رو، آگاهی بخشی درباره رفتار های درست و شناساندن درستی و نادرستی رفتار ها به افراد، کاری بسیار با اهمیت است.

در زمینه رعایت عفاف و حجاب نیز از مهمترین کارها ،آگاهی بخشی در این زمینه است، انتشار محتواهای مناسب در زمینه عفاف و حجاب و نشر آن درفضای مجازی با قالب هایی همچون متن ،صوت ،تصویر، گرافیک و انیمیشن ،بسیار ضرورت دارد.

بصیرت افزایی درباره فضای مجازی و کارکردها و آثار آن به کاربران این فضا ،از دیگر ضروریات است .بسیاری از انحرافت و کج روی هایی که در این فضا مشاهده می شود، بر اثر نداشتن شناخت در مورد موضوع است آموزش سواد دیجیتال، سواد رسانه و سواد فضای مجازی برای همه افرادی که به نوعی در آن حاضر و فعالیت می کنند لازم و ضروری است.

تهیه شده در : اداره برآورد معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار