کد خبر: ۹۰۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 23 September 2020

 

۲۱ دانش آموز دختر کشور برگزیده مسابقات شطرنج  شدند

کرج - ایرنا - مسوول انجمن شطرنج دختران کشور اعلام کرد: ۲۱ دانش آموز دختر کشور با برتری در رقابت های سراسری به مسابقات جهانی شطرنج راه یافتند.

زهرا ترابی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا درکرج اظهارداشت: سی و یکمین دوره مسابقات شطرنج غیرحضوری دانش آموزان دختر سراسر کشور به میزبانی استان البرز برگزار شد که ۲۱ نفرمنتخب شدند.
وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات با عنوان یادوراه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در رده سنی زیر ۱۵ سال آنیتا پرویزی از تیم فارس ، سحر معصومی از گیلان و زهرا پروین از خوزستان به مقام اول تا سوم دست یافتند.
 آوا یزدانی از گیلان، آتنا جوهری ، ستایش کریمی و نگین حاتمی کلیشادی از تیم استان های فارس ، تهران و اصفهان به ترتیب مقام  چهار تا ششم را کسب کردند.
همچنین  مهیا س رضایی سلیم از تیم تهران، کیانا عثمانی از آذربایجان غربی و سویل عیداضحی از اردبیل مقام های هفتم تا دهم را دراین دوره از مسابقات به دست آوردند.
ترابی یادآورشد: در رده سنی زیر ۱۷ سال نیز آناهیتا زاهدی فر از تهران، پروا بهزاد نظیف از گیلان و ملیحه احمدی از خراسان شمالی حائز مقام اول تا سوم در مسابقات شطرنج غیر حضوری دانش آموزان سراسر کشور شدند.
وی از پرنیان قمی، مطهره اسدی و ژینا پاک طینت پشتیری از استان های گیلان و مازندران مقام های چهارم تا ششم را ازآن خود کردند.
مسوول انجمن شطرنج دختران کشور ادامه داد: کیانا معاضدی از خراسان رضوی، غزل گوهر چین از خوزستان و فاطمه معتمدی از مازندران به مقام هفتم تا دهم دست یافتند.
 نیکتا نادرنیا از گیلان و مهرنوش مفیدی از یزد نیز مقام دهم و یازدهم را کسب کردند.
ترابی  تاکید کرد: حضوردانش آموزان دختر در سال های اخیر در مسابقات ورزشی درسطح استانی، کشوری و بین المللی رشد داشته است.
مسابقات غیرحضوری دختران از ۲۹ تا ۳۱ شهریورماه ۹۹ با شرکت  ۱۷۶ ورزشکار در قالب ۴۴ تیم در ۲ گروه سنی ۱۴-۱۳ سال و گروه ۱۷-۱۶-۱۵ برگزار شد.
 داوری این رقابت ها را ۱۰ داور با درجه ملی و بین المللی بر عهده داشتند که به صورت آنلاین روند رقابت ها را در بستر شاد قضاوت کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار