معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که شیوع ویروس کرونا در کشور آمار ورود گردشگران به استان را در نیمه اول امسال ۷۱ درصد کاهش داده است.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 23 September 2020

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که شیوع ویروس کرونا در کشور آمار ورود گردشگران به استان را در نیمه اول امسال ۷۱ درصد کاهش داده است.

مهران حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در نوشهر آمار اقامت گردشگران در مازندران طی این مدت را ۱۸ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۳۶۰ نفر شب اعلام کرد.

وی گفت : این میزان اقامت در شب گردشگران مربوط به اقامتگاه های رسمی استان است در حالی است که با توجه به شرایط کرونایی در اقامتگاه غیر رسمی نیز شاهد کاهش شدید گردشگر در نیمه نخست سال جاری بودیم.

حسنی وضعیت اقتصادی فعالان صنعت گردشگری استان را دشوار توصیف کرد و گفت : کاهش شدید حضور گردشگران در مازندران حدود ۵۳۰ میلیارد تومان به واحدهای اقامتی ، مجموعه های پذیرایی ، مجموعه های تفریحی و سرگرمی استان خسارت وارد کرده است.

وی افزود : همچنین در نیمه نخست امسال با توجه به قطع پروازهای خارجی ، هیچ گردشگر خارجی وارد مازندران نشد.

ویروس کرونا از سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل در مازندران شیوع یافت و تاکنون بیشترین خسارت را به گردشگری به عنوان مهم ترین بخش اقتصادی استان وارد کرد.

کرونا علاوه بر از بین بردن فرصت گردشگرپذیری مازندران در یک ماهه تعطیلات عید نوروز ، فصل پر رونق گردشگری و مسافرپذیری استان را هم در سه ماهه تابستان به کسادی کشاند.

بر اساس آمارهای رسمی ، سالانه بیش از ۳۰ میلیون مسافر و گردشگر به مازندران می آیند که میزان اقامتشان بیش از ۹۰ میلیون نفر شب است.

میراث فرهنگی مازندران آمار اقامت گردشگران در استان طی ۹ ماهه سال گذشته را بیش از ۷۵ میلیون نفر شب اعلام کرده بود.

همچنین در ۹ ماهه سال گذشته بیش از ۱۰۶ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار