رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش دو برابری قلع و قمع بناهای غیرمجاز در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 26 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر درباره اینکه جهاد کشاورزی در برابر تغییر کاربری‌های غیرمجاز در مازندران که به عنوان زنگ خطری برای استان است چه اقداماتی انجام داده، گفت: اراضی زراعی در استان مازندران از اهمیت بالایی برخوردار است و تولید ۷.۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی در استان از همین اندک زمین‌های کشاورزی است.

وی ادامه داد: مهاجرت از روستا و سایر استان‌ها و علاقه‌مندی به تملک زمین در استان مازندران وجود دارد که در سال های اخیر این اقدام شدت گرفته است و وقتی‌که خرید زمین انجام می‌شود ساخت و سازهای غیرمجاز هم رخ می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان به همراه دستگاه‌های ذیربط مانند دادگستری و دادستانی به طور جدی از غرب تا شرق استان را رصد می کند،افزود: جهاد کشاورزی مازندران دارای ۲۲ گشت ۱۳۱ است که پایش‌ها را در تمامی شهرستان‌ها انجام می‌دهد و گزارش‌هایی که به این سامانه اعلام می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری می شود.

وی بیان کرد: سال گذشته ۷۰۰ مورد قلع و قمع و ۶۰۰ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ را اجرا کردیم و ۱۰۰ مورد تبصره ۳ در استان مازندران عملیاتی شد.

شهیدی‌فر با بیان اینکه ۶ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته در ساخت و سازهای غیرمجاز ۲ برابر عملکرد داشتیم، ادامه داد: ۶ ماهه نخست امسال ۱۰۰۰ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ را اجرا کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: برای اینکه اراضی کشاورزی استان را نجات دهیم با هماهنگی دادستانی و دادگستری به طور جدی اقدام به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز کردیم و تلاشمان این است از اراضی کشاورزی استان حراست کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر متقاضی طرح یا پروژه‌ای دارد به جهاد کشاورزی مراجعه کرده و مراحل قانونی را طی کند اما اگر کسی تخلفی را انجام دهد به کشاورزی استان ضرر و زیان می رساند.

شهیدی فر اظهار کرد: اجرای هر طرحی در استان دارای حریم خاص خودش است و این فواصل باید رعایت شود که بستگی به نوع تولیداتی دارد که در آن طرح دیده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران،وی افزود: هر طرحی بر اساس نوع فعالیت و میزان آلایندگی و رعایت اصول بهداشتی متفاوت بوده و فواصل زیست محیطی که باید رعایت شود از ۱۰۰ متر تا یک کیلومتر متفاوت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار