ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر گفت: در شش ماهه سال جاری بیش از ۱۵ میلیون دلار از گمرکات استان مازندران ترانزیت شده است.
کد خبر: ۹۰۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 27 September 2020

علی یوسفی منش اظهارکرد : از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور میزان ترانزیت انجام شده از گمرکات مازندران ۱۰ هزار و ۱۴۷ تن به ارزش ۱۵ میلیون و ۳۸۷ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از نظر وزنی ۸۹ درصد و ارزشی بیش از ۱۰۰ درصد رشد را نشان می دهد .

وی با اشاره نوع کالاهای ترانزیت خارجی مبدا، بیان کرد: کانتینرخالی، سیگار،مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، موادشیمیایی و تخته نراد کالاهای ترانزیتی هستند که از طریق گمرکات استان مازندران به امارات، مناطق ویژه اقتصادی ایران و عراق ترانزیت خارجی شده اند.

ناظر گمرکات مازندران میزان درآمد از تجارت خارجی گمرکات استان با احتساب درآمد حاصل از ضمانت نامه ها را ۱۵۱۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: طی نیمه نخست سال جاری بیش یک میلیون و ۳۳۳ هزارتن انواع کالا از طریق گمرکات استان مازندران(نوشهر، امیرآباد و فریدونکنـار) به ارزش ۴۲۹ میلیون و ۴۹۶ هزاردلار وارد کشور شده است.

وی افزود: اقلام عمده کالاهای وارداتی شامل جو دامی ، ذرت دامی، چربی ها و روغن های حیوانی و نباتی ،دانه های روغنی ،چوب وتخته و...بوده که از ۲۱ کشور مختلف جهان نظیر روسیه ، امارات ، ترکیه ، آلمان ، قزاقستان، هلند و.. از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده اند.

یوسفی منش در ادامه با اشاره به وجود تحریم ظالمانه و محدودیت ها به علت شیوع کرونا ویروس، گفت: صادرات برخی کالاها از گمرکات استان مازندران نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش چشمگیری داشته و طی ۶ ماهه نخست سال۹۹ بیش از ۳۵۱ هزار تن کالا به ارزش ۹۲ میلیون و ۸۴۹ هزار دلار کالا شامل فرآورده های لبنی ، سیمان ، مواد معدنی ، کاغذ و آب میوه از طریق گمرکات نوشهر ، امیرآباد، فریدونکنار، ساری و آمل به ۲۷ کشور صادر شده است .

وی تصریح کرد: عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران کشورهای فدراسیون روسیه ، عراق، قزاقستان ، ترکمنستان، امارات و افغانستان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار