مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تاکنون ۳۹۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در استان مازندران پرداخت شد.
کد خبر: ۹۰۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ 28 September 2020

کامران اصغری اظهار کرد: مهلت پرداخت وام‌های حمایتی کرونا تا پایان مهرماه امسال تمدید شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات حمایتی به فعالان اقتصادی و شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در ۱۴ رسته منتخب و شناسایی شده توسط وزارت کار از ۱۳ خرداد ماه آغاز شد، بیان کرد: بر این اساس ۱۴ رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و در دو بخش دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی و کسانی که بیمه شده نیستند، از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه ۲۶ هزار و ۷۸۳ فقره پرونده به بانک‌های استان ارسال شده است، تصریح کرد: تاکنون ۳۹۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در استان مازندران پرداخت شد.

اصغری خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه مصوبه سی و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا پرداخت وام به مشاغل و کسب‌وکارها و حوزه های حمل و نقل آسیب دیده از کرونا تا پایان مهرماه امسال تمدید شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا کشور، بانک های عامل تا پایان مهرماه فرصت پرداخت تسهیلات را به طرح های معرفی شده دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه دستگاه‌های اجرایی پیگیر ثبت‌نام کسب و کارهای مرتبط خود در سامانه کارا باشند، اظهارکرد: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

اصغری با اشاره به اینکه چک برگشتی و معوقات تاثیری در پرداخت این تسهیلات ندارد، گفت: بانک‌ها باید به محض دریافت پرونده تسهیلات را پرداخت کنند و بانک‌ها باید علت عدم پرداخت را به دبیرخانه ستاد کرونا اعلام کنند.

وی بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل به مشمولان این طرح تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار