مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر با تاکید بر اینکه این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد، گفت: ۱۲۶۵ بیمار کرونایی با بهبود نسبی از بیمارستان‌ این شهرستان مرخص شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 30 September 2020

حمیدرضا مبشری در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر که در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی امین کتالم برگزار شد با تاکید بر اینکه این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون ۱۴۲۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان رامسر بستری شدند که از این تعداد ۱۲۶۵ نفر با بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شده و متاسفانه ۱۳۸ بیمار نیز جان خود را از دست دادند که از میان جان باختگان، ۲۰ نفر متعلق به استان گیلان بودند.

وی تعداد فعلی بیماران بستری در بخش های مختلف بیمارستان امام سجاد(ع) شهرستان رامسر را ۱۸ نفر اعلام و تاکید کرد: این بیماران در بخش های آی‎سی‎یو، داخلی، اطفال و کووید بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر از تعداد تقریبی ۹۰ بیمار به صورت قرنطینه خانگی در شهرستان رامسر خبر داد و افزود: همچنین تعداد ۱۹۲ نفر که در تماس با بیماران قرنطینه خانگی بودند تحت ردیابی و رصد و پایش ۱۴ روزه هستند و علائم آنان در طول هفته بررسی می شود.

مبشری به پیک های اول و دوم بیماری کرونا در استان مازندران اشاره و خاطرنشان کرد: سهل انگاری مردم و مسئولان در اجرا و رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شد تا شیب های صعودی افزایش مبتلایان و فوتی ها در استان به وجود بیاید، ضمن اینکه با توجه به آغاز فصول سرد و کاهش دما و نیز هجوم بیماری های ویروسی دیگر در تلاقی با کووید-۱۹ انتظار بروز پیک سوم بیماری در استان و شهرستان وجود دارد.

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: ضروری است نگرانی های کادر درمان و پزشکان از طریق رسانه ها به مردم ابلاغ شده تا با جدی گرفتن موضوع کرونا شاهد پیک سوم نباشیم چراکه به عقیده کارشناسان این دوره می تواند خطرات بسیاری به همراه داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار