بابلسر- رئیس مجلس با تاکید بر لزوم تدوین و اعمال قانون‌گذاری برای حفظ ارزش پول ملی، گفت: متأسفانه ارزش پول ملی از سوی دولت رها شده و وقتی ارزش پول ملی کاهش یابد، تحقق تحول در کشور ممکن نیست.
کد خبر: ۹۰۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 02 October 2020

محمدباقر قالیباف پیش از ظهر جمعه در مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه به رغم وجود ظرفیت‌های بالای مازندران، مشکلات مردم این استان را نباید نادیده گرفت، گردشگری و کشاورزی را از جمله مزیت‌های استان بیان کرد و گفت: باید بررسی شود که چرا مازندران به رغم قابلیت‌های فراوان پیشرفت لازم را نداشته است.

وی با بیان اینکه موانع فراروی پیشرفت و توسعه مازندران را باید بررسی کرد، افزود: باید واکاوی شود چرا گردشگری و کشاورزی امروز به تهدید مازندران مبدل شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در مجلس با رفع موانع و قانون گذاری درست، ریل گذاری هدفمندی برای توسعه مازندران و کشور داشته باشیم، مردم را اساس و محور پیشرفت دانست و گفت: محوریت مردم را در دفاع مقدس شاهد بوده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه چرا به رغم منابع آبی فراوان دچار چالش‌های آبی هستیم، تصریح کرد: همچنین باید بررسی شود چرا گردشگری به جای فرصت به هزینه برای استان مبدل شده است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مسائل مازندران با تعامل بین قوا قابل حل است، تصریح کرد: مجلس باید در سطح ملی، منطقه‌ای و محلی برای ایجاد تحول در منطقه برنامه‌ریزی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی حضور گردشگران را در مازندران امری طبیعی دانست و گفت: باید اقبال از گردشگری مازندران به فرصت تبدیل و نگرانی‌های مردم را به رونق اقتصادی مبدل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حتماً باید ویلاداران مالیات پرداخت کنند، تصریح کرد: باید هزینه حضور در مازندران پرداخت شود تا بتوان زباله، انرژی، مسائل مربوط به خدمات و زیرساخت‌ها را مدیریت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کنار انسجام مدیریتی نیازمند مشارکت مردم در حوزه اقتصادی هستیم، امید آفرینی را مهمترین و اساسی‌ترین کار مجلس یازدهم ذکر کرد و گفت: علاوه بر این نیازمند تفکیک مأموریت‌ها و برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی با اظهار اینکه باید در دولت آینده و مجلس یازدهم برنامه‌هایی در سطح ملی، منطقه‌ای و محلی تنظیم کرد، توجه به مردم و مردم محوری را اولویت اساسی در تدوین برنامه‌ها یاد کرد و گفت: باید در سه حوزه مطرح شده احکام و برنامه‌های دقیق مبتنی بر موضوعات محلی، ملی و منطقه‌ای تهیه کنیم.

زنجیره پیشران توسعه شناسایی شود / ‏‬ دولت ارزش پول ملی را رها کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی توانمندسازی مردم و همپوشانی مناطق را در تدوین برنامه‌ها امری مهم دانست و گفت: باید زنجیره پیشران توسعه را برای تحقق اهداف توسعه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه احصاء و شناسایی کنیم.

قالیباف، همچنین بر لزوم تدوین و اعمال قانون‌گذاری برای حفظ ارزش پول ملی تاکید کرد و گفت: متأسفانه تاکنون ارزش پول ملی از سوی دولت رها شده است و وقتی ارزش پول ملی کاهش یابد، تحقق تحول در کشور ممکن نیست.

وی شرط تحول در اقتصاد را داشتن ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی دانست و گفت: در برنامه پنج ساله هفتم باید مردم محوری را در دستور کار قرار دهیم و از ظرفیت استان‌ها و مناطق برای برنامه‌ریزی و تحقق اهداف توسعه استفاده کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار