با توجه به شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند، محدودیت‌های کرونایی به استان تهران بازگشت و بر این اساس علاوه بر عدم فعالیت برخی مراکز، از شنبه استفاده از ماسک اجباری شده است.
کد خبر: ۹۰۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳ 09 October 2020

به گزارش تابناک مازندران ، در پی درگذشت چهره ماندگار موسیقی ایران استاد محمدرضا شجریان،همه اقدامات لازم برای استقبال از پیکر آن مرحوم برای خاکسپاری به مشهد مقدس صورت گرفته ، این در حالی است که وضعیت کنونی این کلانشهر و خراسان رضوی از لحاظ شیوع ویروس همه‌گیر کرونا همچنان قرمز است.

وضعیت کنونی کلانشهر مشهد و خراسان رضوی از لحاظ شیوع ویروس همه‌گیر کرونا همچنان قرمز می‌باشد لذا در پیش گرفتن تمهیدات بهداشتی لازم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و رو به وخامت رفتن بیشتر وضعیت بحرانی کنونی در هر مراسمی از جمله تشییع و خاکسپاری مرحوم شجریان به شدت ضرورت دارد.

در حال حاضر شاهد افزایش تعداد بیماران و مبتلایان به کرونا در سطح کشور هستیم و باید با اقدامات مؤثر و اطلاع رسانی گسترده مانع پر شدن بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی شویم زیرا ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه کشور در اشغال بیماران کرونایی قرار دارد و در آینده نیز هر تعداد تخت بستری به ناوگان درمان اضافه شود، به درمان این بیماران تعلق خواهد گرفت.

استان تهران از لحاظ میزان ابتلا و فوتی‌های کرونا در وضعیت حادتر است. بر اساس اعلام متولیان نظام سلامت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک همچنان توصیه می‌شود.

پدیده بی خیالی و بی تفاوتی نسبت به واگیری بیماری کرونا شرایط را برای کادر درمان سخت کرده و هر روز بر شمار بیماران کرونایی افزوده می شود لذا مردم کمی واقع بینانه به موضوع نگاه کنند شاید روزی در شمار همین بیماران قرار گرفتند و جان خود را ازدست دادند.

برای افرادی که پروتکل های بهداشتی رعایت نمی کنند و موجب افزایش بیماری می شوند بایستی قوانین و مقررات سختگیرانه اجرا کرد و به مردم نمایش داد تا افراد دیگر دست از سهل انگاری بردارند و باعث مرگ و میر همنوعان خود نشوند.

بخشی دیگری از خبرهای امروز استان ها در مورد وضعیت شیوع ویروس کرونا و سیر صعودی مبتلایان و فوتی ها است و با وجود تلاش های بسیار برای کنترل این ویروس خبرهای خوبی به گوش نمی رسد و همچنان اغلب استان ها در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۸ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۱۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۰۱ هزار و ۳۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۳۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تاکنون چهار میلیون و ۲۵۷ هزار و ۷۶۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سفر به مشهد تا اطلاع ثانوی ممنوع است

کلانشهر مشهد همچنان در وضعیت قرمز از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد از این رو متولیان حوزه سلامت در این خطه سفر به مشهد را از نظر عقلی و اخلاقی تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌دانند.

موج سوم کرونا با افزایش تعداد قربانیان از چند هفته پیش در مناطق مرکزی کشور آغاز شده و هر چند گسترش آن در مشهد با تاخیر چند هفته‌ای مواجه است اما خطر همزمانی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا با بیماری آنفلوآنزا همگام با شروع فصل پاییز بر نگرانی مسوولان بهداشتی و درمانی افزوده است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط کنونی از زائران و مسافران تقاضا دارند از هرگونه سفر به کلانشهر مشهد و خراسان رضوی پرهیز کنند، چرا که هرگونه تجمع خطر گسترش بیماری کووید ۱۹ را به دنبال دارد و وضعیت را بحرانی خواهد کرد.

افزایش آمار قربانیان کرونا در هرمزگان

ویروس کرونا که سایه سنگین آن بر سراسر گیتی گسترده شده و هر روز شاهد مرگ بسیاری بر اثر ابتلا به این بیماری در کشور هستیم، در استان هرمزگان نیز همچنان قربانی می گیرد.

به طور میانگین در هر شبانه روز بین دو تا هفت نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان هرمزگان جان خود را از دست می دهند و خانواده های بسیاری داغدار می شوند ؛ اما انگار هنوز برخی ها صدای شیون فرزندان و مادران و پدران فوت شدگان را نمی شوند و نمی بینند که در این وانفسای اضطراب و استرس این بیماری، در بی خیالی به سرمی برند و کاملا بی توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی هستند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، استان هرمزگان هم اکنون در مرحله هشدار و خطر اوج گیری کرونا به سرمی برد که در صورت بی خیالی و بی توجهی نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی، باید در انتظار جولان دوباره کووید ۱۹ در این استان باشیم.

محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های قرمز بوشهر اعمال می‌شود

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا و رسیدن به شرایط عادی با موافقت وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محدودیت‌های یک هفته‌ای در شهرستان‌های قرمز این استان از روز شنبه ۱۹ مهرماه اعمال می‌شود.

دکتر سعید کشمیری افزود: براین اساس این محدودیت‌ها همه مدرسه‌ها، مراکز حوزه علمیه، رستوران، کافی شاپ‌ها، قهوه خانه‌ها و مراکز ورزشی تعطیل می‌شوند. وی بیان کرد: هم اکنون در این استان شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتی و گناوه در وضعیت قرمز کرونا، دشتستان و دیلم نارنجی و کنگان، جم، دیر و عسلویه نیز در وضعیت زرد قرار دارند. کشمیری اضافه کرد: براساس آمارها، میزان ورودی به بیمارستان‌های استان نسبت به خروجی در یک هفته اخیر در مقایسه با هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

آمادگی اصناف دماوند در اجرای طرح اجباری شدن استفاده از ماسک

با توجه به شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند، محدودیت‌های کرونایی به استان تهران بازگشت و بر این اساس علاوه بر عدم فعالیت برخی مراکز، از شنبه استفاده از ماسک اجباری شده است.

پیک سوم از موج اول کرونا در کشور آغاز شده است و شهرستان دماوند نیز در شرایط قرمز قرار دارد و آمار مبتلایان در حال افزایش است بطوری که رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان اعلام کرده است که بخش کرونا و آی. سی. یو بیمارستان کاملاً پر شده که باید تجهیزات را افزایش دهیم.

ورود بدون ماسک به ناوگان عمومی پایتخت ممنوع شد

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از روز شنبه ۱۹ مهر ورود افراد به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت بدون ماسک ممنوع است. به دنبال افزایش آمار شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها از سوی ستاد ملی مقابله با این ویروس، از روز “شنبه ۱۹ مهر ماه ورود افراد بدون ماسک در تمامی ناوگان عمومی شهر تهران ممنوع خواهد شد.

تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی از ‌هزار نفر گذشت

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد بستری‌ مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های این استان از مرز ‌هزار نفر فراتر رفت.

علی‌احمد آقاپور افزود: شدت و سرعت ابتلا به بیماری کرونا و جان‌باختن شهروندان بر اثر این بیماری همچنان در استان روند افزایشی دارد. در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به هزار و ۲۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۵۳۵ نفر مشکوک و ۴۸۵ نفر مبتلا به کرونا هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار