نایب رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در مازندران گفت: عدم هماهنگی دستگاه‌های دولتی مانع توسعه گردشگری در مازندران است.
کد خبر: ۹۰۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 12 October 2020

نایب رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در مازندران گفت: عدم هماهنگی دستگاه‌های دولتی مانع توسعه گردشگری در مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدعلی محسنی بندپی روز شنبه در جلسه مشترک با حضور فرمانداران کلاردشت ، چالوس و نوشهر که با حضور مدیران کل منابع طبیعی و میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران در کلاردشت برگزار شد ، افزود: ناهماهنگی میان دستگاه های دولتی در بخش گردشگری مازندران پررنگ تر است.

وی ادامه داد: این عدم هماهنگی علاوه بر فرار سرمایه گذار این حوزه ، رونق این صنعت و سوددهی آن را نیز دشوار کرده است و این در حالی است که در دنیا خیلی از سازمان ها و دستگاه های دولتی و نیمه دولتی با تعامل مناسب و لازم در کنار متولیان امر گردشگری موجب ارتقای صنعت گردشگری شده است.

او با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه های موثر در موضوع گردشگری بر ضرورت تغییر نگاه سنتی با توجه به وضعیت جذب گردشگری در کشور تاکید و تصریح کرد: بایستی رویکرد سنتی بویژه در گردشگری تغییر یابد تا بتوان ظرفیت های منابع طبیعی و گردشگری منطقه از بالقوه به بالفعل تبدیل شوند و در غیر این صورت حضور گردشگران به جای فرصت به تهدید بدل خواهد شد.

محسنی بندپی گفت : ایران جزو ۱۰ کشور نخست حوزه میراث فرهنگی و پنج کشور برتر از لحاظ جاذبه گردشگری در دنیا محسوب می شود ولی سهم ما از گردشگران خارجی سالانه نزدیک به ۲ میلیون نفر از ۸۴۲ میلیون جمعیت گردشگر دنیا در سال ۲۰۱۸ بود و این در حالی است که برخی از کشورهای همسایه موفق به جذب چندصد برابر گردشگر نسبت به ایران شدند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای سند جامع و استراتژیک برای گردشگری و فراهم کردن زیر ساخت های مناسب و جذب سرمایه گذاری و تبلیغات مناسب موجب اشتغالزایی دانش آموخته دانشگاهی در منطقه، استان خواهد شد.

وی با اشاره به عدم نصب ۶۲ درصد از سایت تلفن همراه در منطقه غرب مازندران به دلیل عدم اختصاص زمین از سوی مسئولان دستگاه ها مربوطه خواستار تعامل این دستگاه در اختصاص زمین و جلوگیری برگشت اعتبار این سایت ها شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار