مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مراسمات ویژه رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و آیین عزاداری دهه آخر صفر با رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در تمامی شهرهای مازندران برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 12 October 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی ، ناصر شکریان امیری اظهارکرد: آیین عزاداری مراسمات دهه آخر صفر با رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و با فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در تمامی شهرها و روستاهای مازندران برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری مراسمات دهه آخر صفر و رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و شیوه نامه های ابلاغی و دستورالعمل ها افزود: در محرم امسال مردم بزرگ ایران و هیئات مذهبی،فعالان حوزه دین و مسجدی ها ثابت کردند در رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و شیوه نامه ها از دیگر بخش های مختلف کشور مصمم تر و جدی ترند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران ر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشت دلاور مردان شهید مدافع حرم در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا از منطقه خان طومان سوریه ، تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و این همه مجاهدت ها و ایستادگی ها در دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) و دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) حاصل همان گفتمان عاشورایی است.

وی افزود: امروز باید برای ویژه برنامه های دهه آخر صفر و تشییع باشکوه این قهرمانان و اسطوره های مقاومت برنامه ریزی دقیق داشت.

شکریان امیری در ادامه سخنان خود با اشاره به شیوع کووید ۱۹در بسیاری از استان های کشور و آمار نگران کننده مبتلایان و فوتی های اخیر، تاکید کرد: حجم وسیع مسافرت ها در کشور به ویژه سفرهای غیر ضرور در تعطیلات گذشته و عدم توجه و جلوگیری مسئولین کشور از این مسافرت های غیر ضروری در استان های شمالی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی گفت: متاسفانه در مواردی هم برخی مسئولین وزارت بهداشت و درمان نسبت به برگزاری آیین های عزاداری بدون هیچ گونه توجیحی ابراز نگرانی و یا تعطیلی می کنند.

مدیرکل این نهاد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به آمار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و برخی نهادهای نظارتی و اجرایی از نحوه برگزاری مراسمات آئینی، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان رعایت دقیق شیوه نامه ها و دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در مساجد و هیئات مذهبی و برنامه های دینی و فرهنگی صورت گرفته که آمار آن هم موجود بوده اما در برخی از مبادی استان های شمالی و مناطق توریستی و گردشگری اصول بهداشتی توسط مسافران به هیچ وجه رعایت نمی شود و این جای نگرانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار